Razgovor s K. Kuwatom, novim predsjednikom Yamaha Motor Europe

IM3S0005

Kazuhiro Kuwata i Arno Sunnotel, predsjednik i manager unutar organizacije Yamaha Motor Europe sa sjedištem u Nizozemskoj, ovaj su tjedan bili u radnoj posjeti u Hrvatskoj pa smo imali priliku za jedan kratki razgovor u kojem su podijelili s nama osnovne smjernice korporativne strategije i budućnost razvoja Yamaha motocikala i skutera.

Poslovni put novog predsjednika YME, K. Kuwate. više od trideset godina vezan je uz Yamahu za koju je u Japanu i drugim vodećim svjetskim tržištima kroz razne pozicije vodio uglavnom Sales&Marketing. U jednom periodu njegovog prvog boravka u Europi, i Hrvatska je bila među zemljama koje je pratio tako da vrlo dobro poznaje naše tržište.  Spomenimo da se radi o dugogodišnjem motociklistu koji je, kakrakteristično za Japan, posjedovao uglavnom motocikle manje zapremine, dok je prilikom boravka na drugim tržištima imao priliku isprobati gotovo sve što je sišlo s Yamahininh proizvodnih traka.

Prema službenim brojkama i njegovoj interpretaciji, europsko tržište, slično kao i američko, orijentirano je na motocikle veće zapremine odnosno većina prodanih vozila zapremine je veće od 600 ccm. Detaljnija analiza pokazala bi da je Yamaha prisutna u gotovo svim segmentima obzirom na široku paletu proizvoda. Upravo je ta širina line-upa prema Kuwatinim riječima snaga ali i strategija Yamahe u budućnosti, biti prisutan u u svim segmentima s kvalitetnim i ne preskupim motociklima. Kriza je utjecala i na Yamahine inžinjere te se donedavni pritisak na razvoj supersportskih motocikala uslijed osjetno smanjene potražnje preselio na traženje novih ideja koje bi zadovoljile širi krug publike, od mladih početnika do “starijih” motociklista kojih je uslijed ekonomskog udara sve više. Za razliku od konkurenata u susjedstvu koji su svoje nove modele bazirali na isprobanim receptima s azijskih tržišta, mala zapremina i nisko troškovi održavanja, Yamaha je odlučila napraviti zabavan te financijski i sigurnosno pristupačan motocikl. Ne treba stoga čuditi kako je K. Kuwata istaknuo novu MT obitelj kao reprezentativni primjerak te naglasio kako su upravo očekivanja od potpuno novog MT-07 izuzetno bitna za kompaniju. Tu su još i XVS te rastući segment maksi skutera gdje Yamaha suvereno vlada modelom T-Max, novi Tricity, retro model SR400… Očito je da su u Yamahi ubacili u višu brzinu i na taj način odlučili agresivnije nastupiti na globalnom nivou. Na nedavnom sajmu u Tokiju prezentiran je prototip Yamahinog automobila  dok se radi i na električnim motociklima te razvoju novih tehnologija iako nam je Yamahin dvojac potvrdio da su to još uvijek samo projekti. Tehnologija je spremna, čeka se samo trenutak da tržište bude spremno prihvatiti je.

Uloga lokalne servisno-prodajne mreže u nekoliko navrata bila je apostrofirana kao jedan od razloga odličnih tržišnih rezultata i visoko poziciniranog brand image-a. Znanje i kvalitetna podrška, bilo tehnička ili komercijalna, ključni su faktor u postizanju visoko postavljenih ciljeva pri čemu posebno ističu ulogu TM Zagreb kao dugogodišnjeg partnera. Iako je Yamaha danas u organizacijskom smislu u samom vrhu, nemaju namjeru stati s razvojem mreže te daljnjim usavršavanjem i usvajanjem inovativnih ideja kako bi još pojačali svoju pristunost na tržištu.

Motosport je bio jedna od posljednjih tema kojih smo se dotaknuli, znajući da nećemo dobiti nikakve ekskluzivne informacije no gotovo je nemoguće zaobići jednu takvu temu kad za sugovornika imate tako visoko pozicioniranog predstavnika proizvođača poput Yamahe. O angažmanu u MotoGP natjecanju teško je reći nešto što nije poznato, očekivanja od Lorenza i Rossija su im velika no između redova se moglo naslutiti, ili je to samo bio naš subjektivni dojam, da naši gosti nisu optimisti po pitanju produljenja Rossijevog ugovora nakon isteka dvogodišnje suradnje. Pitanje o povratku u Superbike kao vrlo interesantnom i kroz povijest Yamahi izuzetno bitnom natjecanju, dobilo je odgovor da se o tome razmišlja no i otvorilo drugo pitanje, ekonomske isplativosti takvog projekta. Uzimajući u obzir sve potencijalne opravdane razloge sumnje u takvu odluku, možemo samo dodati da se još uvijek nadamo što skorijem povratku jer smo mišljenja da je Yamahi sigurno mjesto na gridu Superbike-a, makar i u skromnijoj varijanti…

 

IM3S0004

Prethodni članakDostupan Michelin Pilot Road 4 Standard/GT
Sljedeći članakPredstavljena Yamaha YZF-R 125