SBK 2014 – nova pravila i EVO SBK

FIM-ove dugo najavljivane regulacije za slijedeću sezonu, s ciljem smanjenja troškova u Superbike-u, konačno su dobile i službenu potvrdu. Najveća novost je zapravo uvođenje nove klase nazvane EVO SBK kojom se otvaraju vrata novim teamovima ali i kojom će organizatori “napuniti” grid obzirom da će se ista voziti zajedno sa Superbike-om. Djelomično možemo povući paralelu sa CRT-om i njegovim upotpunjavanjem MotoGP programa.

EVO motocikli se baziraju na serijskim izvedbama i dozvoljene izmjene prilično su limitirane. Moći će se koristiti šest agregata tijekom sezone po vozaču, a u slučaju promjene vozača ukupan broj se ne povećava. U slučaju da team prijeđe granicu od šest agregata, slijedeće dvije utrke kreće sa začelja. Kao što smo naveli, nisu dozvoljene izmjene na agregatu i mjenjaču, s iznimkom prednjeg zupčanika, lanca, lančanika i quickshiftera. Sistem ubrizgavanja mora ostati identičan tvorničkom a ride-by-wire je dozvoljen samo na motociklima gdje je dio serijske opreme. ECU se isto ne može mjenjati, ali može software, s iznimkom ako je dio paketa koji ne košta više od 50% od tvorničkog. Ovjes i kočnice iste su kao i na SBK gdje važi pravilo o maksimalnoj cijeni.

SBK pravila nalažu upotrebu do osam agregata po sezoni, dok su penali slični onima iz klase EVO, startanje sa zadnjih pozicija. Airbox ostaje identičan standardnom, limitirana je i promjena prijenosnih omjera u mjenjaču, ovjes može biti promjenjen ali poput kočnica, cjenovno limitiran i unaprijed odobren od tehničkog osoblja FIM-a. Ukoliko netko želi znati sve detalje, može provjeriti na službenom linku:  http://www.worldsbk.com/images/stories/documents/2014_Rules_for_Superbike_EVO_2608013.pdf

 

2

5

 

 

 

 

Prethodni članakKTM i Cairoli osvojili MX1
Sljedeći članakKTM Freeride 250R