SBK – Phillip Island 2015

4.ApriliaRacing_Torres

Dugo očekivana prva utrka sezone u potpunosti je opravdala očekivanja s obzirom na viđeno. Vrućih 36 stupnjeva dočekalo je vozače na jednoj od najljepših svjetskih staza. Phillipi Island je pokazao svoju ćud već na treninzima gdje je zabilježen priličan broj padova. Davide Giugliano na Ducatiju još na zadnjem treningu prije utrke a kasnije i David Salom na Kawasakiju n a službenim kvalifikacijama, morali su zbog ozlijeda propustiti prvu utrku. S obzirom da Giuglianove ozlijede zahtjevaju okvirnih mjesec i pol dana pauze, Ducati je angažirao hodajuću legednu, Troy Baylissa koji je s 46 godina i višegodišnjim izbivanjem sa trkaćih staza objeručke prihvatio izazov.

Na samom gridu je s prve pozicije startao Rea na Kawasakiju koji je i poveo utrku. Odmah iza njega smjestili su se Haslam na Apriliji i Davies na Ducatiju. Bila je to prva grupa koja se odvojila već od samog starta i vodila žestoku borbu doslovno da zadnjeg metra utrke. Negdje oko 15. kruga odjednom im se pridružio i debitant Torres koji je stigao iz Moto2 natjecanja, i čak bio dva kruga treći nakon opasnog izlijetanja Haslama, no ipak završio utrku na odličnom četvrtom mjestu. Izuzetno atraktivnu borbu između Ree, Haslama i Daviesa teško je opisati jer je bilo previše međusobnih napada i pretjecanja. Davies je u konačnici ostao malo nedorečen jer je veći dio utrke Rei bio doslovno na kotaču. Haslam je možda najviše pokazao, uz uvjerljivo najbržu Apriliju,  i da je cilj bio nekih 50 metara dalje na ravnici, Aprilija bi uknjižila prvih 25 bodova. Ne umanjuje to Reinu pobjedu jer samo u zadnja dva kruga bilo je nekoliko borbi koje je vrhunski odradio. Možemo još samo izdvojiti Haslamovo izlijetanje na travu u punoj brzini kada se samim čudom uspio održati na kotačima i što je još gore, zbog nemogućnosti kočenja bila je vrlo ozbiljna situacija da se prilikom povratka na stazu zbog rezanja zavoja na sudari s Reom ili Daviesom.

Peto i šestoplasirani van der Mark i Sykes su imali jednu potencijalno kritičnu situaciju o kojoj će se još pričati, kad je vd Mark prestigao Sykesa zatvorivši nu putanju u nezgodnom trenutku no s odmicanjem utrke nisu se mogli približiti vodećima tako da ih niti režiser nije posebno pratio. Slično kao i aktualni prvak Guintoli, sada na Hondi, te Lowes koji se borio sa Suzukijem. Prvi slobodni trening Lowes je bio najbrži i očekivalo se više ali očito Suzuki nije dorastao konkurenciji pa možemo samo konstatirati Lowesovu frustraciju. Baylissov nastup je bio nepoznanica. Iskustva mu sigurno ne manjka ali šest godina pauze mora ostaviti traga. U jednom trenutku je stigao do sedmog mjesta, veći dio utrke držao se na desetom mjestu, ali u zadnjih par krugova nije bilo više snage pa je završio na 13-ti. Bez obzira na stil vožnje koji je očito stvar prošlosti, uvijek je lijepo vidjeti poznati broj 21 na crvenom Ducatiju.

race1-page-001

 

Druga utrka počinje slično ali ovaj put su u vodećoj grupi šestorica. Rea je poveo no nakon tri kruga na čelo se probija odlični van der Mark ispred Haslama i Daviesa. Rea i Sykes ostaju iza njih a šesti je Torres. Bayliss je startao dobro ali su ga uskoro pošli Guintoli i DePuiet. Akcija se malo smirila do 13-og kruga kad Rea uspijeva skinuti Daviesa a Haslam isto radi vd Marku. Nakon toga Nizozemca prestiže i Rea pa onda i Davies. Probija se i Torres koji je stigao Sykesa i lovi vodeće. Bayliss odlazi u box na promjenu guma, ili možda na mali odmor. I u prvoj utrci je bilo vidljivo u par navrata da mu je motor bio nemiran na izlascima iz zavoja. U 17-i krug Haslam ulazi prvi ali jedva jer je Rea na kotaču, Torres se prekočio pa ga je prošao Sykes. Pola kruga kasnije Torres na kočenju prolazi Sykesa ali guma ne drži pa pada, srećom bez ozlijeda. Haslam radi grešku i gubi dvije pozicije, Davies prelazi u vodstvo ali svi su jako blizu. Uskoro pada i vd Mark, proklizavanje bez posljedica. Ulazak u 21. krug pokazuje brzinu motora kad Daviesa skidaju Rea i Haslam, počinje repriza završnice prve utrke i događa se upravo ono što smo pisali za prvu utrku, Haslam je s drugog mjesta mrvicu ranije otvorio gas i prošao ciljem za par centimerara ispred Ree. Na kraju prve runde Rea i Halsam su izjednačeni na 45 bodova dok je Davies s dva treća mjesta skupio 32. Za točno mjesec dana slijedi nastavak na Chang Tai u Tajlandu.

Aprilia je na australske utrke stigla s dva nova vozača i s novom RF verzijom Aprilije RSV4 te se odmah našla u središtu pozornosti s Leonom Haslamom. Brzi engleski vozač vozio je prvi put ovaj talijanski motocikl te potvrdio njegovu sposobnost pobjeđivanja s vozačima različitih stilova vožnje.

Leon Haslam: „Ova utrka budi mnoge uspomene. Moja posljednja pobjeda bila je na stazi Kyalami 2010. godine nakon sjajne borbe s Reaom. Čestitke mom timu. Obavili su sjajan posao ovaj vikend. Nažalost, u prvoj sam utrci napravio pogrešku, ali srećom osjećao sam da imam dovoljno vremena te sam uspio ponovno uhvatiti vodeću grupu i završiti na drugom mjestu sa svega nekoliko tisućinki zaostatka. U drugoj utrci bio sam motiviran i unatoč osjećaju da imam manje rezerve nakon polovine utrke, sve je išlo prema planu. U zadnjem zavoju otvorio sam gas u pravom trenutku i shvatio da sam pretekao Reau na samoj ciljnoj liniji. Zaista sam sretan što sam ponovno na najvišoj stepenici podija!“

Jordi Torres: „Ovo je bila nedjelja u kojoj sam puno naučio. U prvoj sam utrci dobro vozio. Bio sam brz od samog starta i puno sam naučio po pitanju trošenja guma i načina vožnje koji će ih sačuvati. Potrebno je izbjegavati maksimalno naginjanje i biti vrlo oprezan pri dodavanju gasa. Tu sam lekciju dobro koristio u drugoj utrci. Nažalost Sykes zaista snažno koči pa ga nije bilo jednostavno preteći. Upravo kad sam mislio da to mogu postići, vozio sam preagresivno i pao. Moram pamtiti sve dobro što smo postigli tijekom ovog vikenda i ostati smiren. Mogu biti brz, no trebam poboljšati svoju strategiju za tijek utrke.“

race2-page-001

 

2.ApriliaRacing_Haslam

kawasaki-phillip-island-2015-5

World Superbikes - Phillip Island: Practice & Qualifying

World Superbikes - Phillip Island: Practice & Qualifying

B-VbUxCCcAA-NAg

 

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakEmil Mokrovčak – Isle of Man TT ’97
Sljedeći članakMotoGP trening u Sepangu