Texas Tornado

colin-edwards-2-qatar-motogp-qualifying-2014

2014. godina ostati će zapamćena i po završetku jedne duge i uspješne karijere. Colin Edwards, jedan od najdugovječnijih profesionalnih trkača u 40-oj godini odlučio je da bi bilo dosta. Iako nije pripadao “zlatnoj” generaciji koju su činili Rainey, Schwantz, Lawson, Mamola, Roberts… Colin je klasični protagonist američke škole koja je počela sa cross odnosno dirt bike motociklima od ranog djetinjstva. Nakon početnog, dječjeg entuzijazma, ulaskom u pubertet prevladavaju neki drugi prioriteti te utrke padaju u drugi plan. Sve do 1990. godina kada ga ponovno počinju zanimati utrke, ovaj put cestovnih motocikala. Profesionalni angažman uslijedio je dvije godine kasnije a nakon tri godine nastupa u AMA, ’95 prelazi u WSBK gdje je osvojio dva naslova prvaka te nakon toga u sezoni 2003 prešao u MotoGP. Bila je to logična odluka nakon dva uzastopna naslova i premda je uvijek bio vrlo dobar, kao i većini vozača koji su došli iz WSBK, i Texas Tornadu su izostali su rezultati koji bi se mogli posebno naglašavati.

Colin-Edwards-confirms-move-to-BMW-Suter

Vrhunac njegove karijere je po mnogima osvajanje druge titule prvaka WSBK, ne zbog samog rezultata što je evidentno :) , nego i načina kako je do toga došlo. U zadnjoj utrci prvenstva u Imoli borio se sa Baylissom za drugi naslov, dijelio ih je dijelio bod razlike i nakon mnogih međusobnih pretjecanja Colin je ciljem prošao prvi. Svaka generacija ima neke svoje favorite ali po našem mišljenju, to je sigurno bila jedna od najboljih utrka ikad odvoženih. Prvi naslov prvaka, godinu dana ranije, isto je osvojen na poseban način. To će vjerojatno ostati mrlja u njegovoj karijeri zbog skandala u koji je bio upleten, ne svojom zaslugom, jer mu je naslov dodijeljen nakon vrlo upitne diskvalifikacije Noriyukija Hage.

Edwards je poznat po svojoj otvorenosti i duhovitosti čak i u vremenima kad nije išlo onako kako je želio, što se ne može reći za većinu današnjih trkača. Šteta što ga više nećemo gledati akao aktivnog sudionika ali baš zbog tih karakteristika ne bi bilo čudno da ga angažira neka medijska kuća kao posebnog izvjestitelja sa MotoGP-a.

Svoje najbolje rezultate napravio je sa Hondom ali je veći dio karijere vozio Yamahu tako da su mu za oproštaj složili i jedan mali video…

 

edwards

 

Prethodni članakYamaha XJR1300 Monkeefist
Sljedeći članakVespa VBB 1963 by Ellaspede