WSBK – Assen 2019

Nakon dominacije Bautistinog Ducatija u dosadašnjem dijelu sezone, kako bi utrke bile što zanimljivije odnosno neizvjesnije, organizatori su odlučili Ducatiju smanjiti dozvoljene okretaje za 250 a isto tako i dići Hondi za 500. Novo pravilo stupa na snagu odmah tj. uoči utrke u Assenu.

Nizozemska staza dočekala je WSBK s hladnih četiri stupnja zraka i sedam stupnjeva temperature asfalta. Bautista je s odvoženih 1.34.740 ponovno osvojio Pole position ali ovaj puta je konkurencija bila prilično jaka. Vrlo malu prednost ostvario je ispred vdMarka i Reiterbergera a pomogla mu je i crvena zastava pokazana zbog pada Razgatlioglua minutu prije kraja.

Nažalost, zbog vremenskih uvjeta subotnja utrka je morala biti otkazana. Nakon odgođenog starta vozači su ponovno izašli na stazu i prilikom pripreme za warm up počeo je padati snijeg. Status nedjeljnih utrka u međuvremenu je promijenjen u smislu da se Superpole utrka u 11.00 otkazala a u njen termin ušla je prva Superbike utrka dok je druga ostala po rasporedu u 14.00.

Nedjeljno jutro svanulo je potpuno sunčano i vjetrovito uz vrlo nisku temperaturu tako da su se utrke održale po rasporedu.

U prvoj utrci Bautista nije najbolje startao ali dovoljno da povede. Jedini tko ga je uspijevao pratiti u početnoj fazi utrke bio je Reiterberger na BMWu. Vd Mark je držao treće mjesto samo jedan krug nakon nezgodnog highsidea nakon kojeg jedva ostao na motoru što je iskoristio Rea i probio se na treće mjesto.

Reiterberger se držao još gotovo sedam krugova kada ga je Rea prošao. U vodećoj grupi iza njega su još bili vdMark, Lowes i Haslam. Nešto kasnije Reiterbergera je prešao i vdMark, zatim Lowes pa i Haslam. Prelasci su se uglavnom događali na kočenju u prvi zavoj. Drugu grupu s nekoliko sekundi zaostatka vodio je Davies.

U završnici nije bilo izgledno da će se poredak Bautista, Rea, vd Mark promijeniti. Za četvrto mjesto borili su se Lowes i Haslam a Davies je pokušavati dostići Reiterbergerovu prednost od 2,5 sekundi. Rea je vozio brže krugove od Bautiste koji se vrtio na relativno sigurnih 1.35.7 međutim razlika je bila prevelika pa je Bautista upisao novu, sada već desetu pobjedu.

Tri kruga prije kraja Haslam je prestigao Lowesa međutim krug kasnije mu je proklizao prednji kotač nakon čega je uspio ostati ali je izgubio vrijeme tako da je Lowes vratio četvrto mjesto. Davies također nije uspio dostići Reiterbergera. 

U drugoj utrci krenulo je malo drukčije s obzirom da se Rea probio na vrh ali ga je nakon nekoliko krugova morao palicu predati Bautisti. Španjolac je bio brži no Rea je dao maksimum i čuvao poziciju koliko je mogao. Na pola utrke prednost ispred Ree kretala se oko sekunde. Iza njih su se za treće mjesto borile tvorničke Yamaha vdMarka i Lowesa. Neko vrijeme je i Davies imao mjesto na podiju ali nije mogao držati ritam te je kasnije branio peto mjesto prvo od Haslama a pred kraj utrke od Reiterbergera.

Ulaskom u zadnjih deset krugova Bautista je odmaknuo na preko 3 sekunde prednosti a Reu je krenuo napadati vdMark koji je u međuvremenu  odmaknuo timskom kolegi Lowesu. U samoj završnici vdMark je i prošao Reu koji je pokušao vratiti poziciju ali nije uspio te je mladi Nizozemac zasluženo osvojio drugo mjesto pred domaćom publikom. Iza Ree plasirali su se Lowes, Davies, Reiterberger…

U prvenstvu slijedi pauza od gotovo mjesec dana a nastavlja se utrkom u Italiji na stazi u Imoli 10.04.

Prethodni članakDucati 2019 – demo fleet
Sljedeći članakPiaggio Urban Days