WSBK – Magny-Cours 2020

Počelo je kišnim vremenom i niskim temperaturama već od petka, na prvim treninzima dominirale su Yamahe da bi se u subotnjim kvalifikacijama najbolje snašli Laverty i Sykes na BMW-ima te na Superpole-u osvojili prva dva mjesta. Treći je bio Rea. Kao i obično u kišnim uvjetima, poredak je bio sve prije nego uobičajen.

Nije dugo trebalo da Rea u utrci stigne do prvog mjesta a zadatak su mu olakšali Sykes i Laverty koji su morali odustati nakon incidenta već na startu. Gerloff je uspio nekako ostati za upravljačem Yamahe i bio pri samom vrhu do šestog kruga kada je nakon nezgodnog highdside-a i on morao odustati. Reu su pratili Baz, Lowes i vd Mark dok se kroz gužvu probijao Davies. I ovaj put je Davies krenuo u drugom dijelu utrke ali da to nije dovoljno govori i njegov interview u kojem je jasno izrazio negodovanje prema mogućoj odluci da karijeru nastavi u satelitskom Ducati timu. Nakon pobjede u Barceloni malo su mu narasla krila ali generalno, vozač koji u tvorničkom timu nema konstantu na ili barem pri vrhu, za jedan Ducati nije idealno rješenje. Njegov timski kolega Redding se vrtio unutar prvih deset iako daleko od najavljene borbe s Reom i pokušaja onemogućavanja uzimanja naslova prvaka već u Francuskoj.

Nakon borbe za podij, ali i greške 6 krugova prije kraja, vd Mark se morao zadovoljiti 11. mjestom. U samoj završnici se razlika između vodeće petorke kretala oko 5 sekundi zaostatka, uz iznimku Baza koji je stiskao ne bili stigao Reu i u jednom trenutku došao na manje od dvije sekunde razlike ali je razlika na kraju iznosila preko tri sekunde. Treći je završio Lowes a podij je izmaknuo Daviesu i Reddingu na 4. i 5. mjestu. Za podsjetnik, nedjeljne utrke su na programu u 11.00 i 14.00 sati.

Kišnu Superpole utrku poveli su BMW-i ali je do prvog zavoja Rea bio na čelu da bi zavoj kasnije i Lowes stigao do drugog mjesta. Najbolji mogući rasplet događaja za Kawasaki kako bi Lowes čuvao leđa Rei u napadu na još jedan naslov. Ubrzo su se i Yamahe probile do trećeg i četvrtog mjesta ali su se morali boriti s Ducatijima. Vd Mark je držao treće mjesto, pratio ga je Redding zatim Baz, Davies, Gerloff, Rinaldi, Razgatlioglu… Razmak između vozača je bio priličan tako da su jedino Baz i Davies bili aktivni u međusobnom nadmetanju.

Četiri kruga prije kraja Davies je konačno uspio u svojoj namjeri, kao što je i Rinaldi prošao Gerloffa. I treći napad Ducatija na Yamahu, zapravo i onaj najvažniji zbog neizvjesnosti daljnjeg dijela prvenstva, dogodio se u zadnjem krugu. Redding je u više navrata prolazio vd Marka ali je Nizozemac u predzadnjem zavoju bio na unutarnjoj putanji i nije dozvolio Reddingu prolaz. Time je osvojio mjesto na podiju ali i stvorio ukupnu razliku od 71 boda Ree ispred Reddinga uoči druge Superbike utrke u kojoj će Rei biti dovoljno završiti utrku u bodovima za osvojiti prvenstvo.

Rea je i u drugoj utrci najbolje startao i poveo utrku ispred Lowesa i Reddinga međutim na ulasku u drugi krug Redding je došao do drugog mjesta, treći je bio Rinaldi a četvrtog Lowesa su napadali Baz, Davies i vd Mark.

Premda mu je ostala samo matematička šansa za naslov, Redding je odlučno krenuo na Reu, vidjelo se da je vozio vrlo rizično i uspio ga je prestići u trećem krugu. S takvim raspletom bi ostala teoretska mogućnost da se naslov prvaka odluči na zadnjoj utrci. Za to vrijeme im se približavao “lokalac” Baz kojeg su pratili Rinaldi i Davies a s manjim zaostatkom još vd Mark i Lowes.

Nakon sedam odvoženih Redding se s bržim krugovima pokušavao odmaknuti međutim približavao se Baz koji je kasnio oko sekunde ali i odvozio najbržih 1.47.558. U devetom krugu je i Davies u poretku stigao iza Baza nakon što je prošao Rinaldija. Nešto kasnije Baz je stigao Reu koji nije imao potrebe riskirati, i treće mjesto mu je bilo dovoljno za naslov ukoliko bi Redding pobijedio. Davies je zaostajao za njim 1,6 sekundi ali i vrlo brzo smanjivao razliku tako da je bilo izgledno da će i napasti. Ostali su bili dosta daleko i bez izgleda za ugrožavanje plasmana.

U 14. krugu Davies je prošao Reu. Aktualni prvak nije se previše branio a u naknadnim pokušajima lovljenja ritma imao je nekoliko incidenata s gumama pa je bilo pametnije zadovoljiti se s četvrtim mjestom jer bi mu Redding mogao uzeti naslov samo pobjedom na sve tri utrke u Portugalu i to pod uvjetom da Rea ne osvoji manje od tri boda. Svejedno, Rea nije odustajao jer je od vodeće četvorke u samoj završnici vozio najbrži krug i odlučio napasti Daviesa. Ulaskom u predzadnji krug skoro je pao ali je svejedno nastavio napadati. Na sporijim dijelovima je bio brži ali se na otvaranju Davies lakoćom odvajao i stvarao razliku koju Rea ipak nije mogao dostići. Proslava novog starog prvaka je, uvjereni smo, samo odgođena do slijedeće i posljednje runde prvenstva, u Portugalu za dva tjedna.

Prethodni članakOdlazak velikog Marchesinija
Sljedeći članakDucati popust na EURO 4 modele