WSBK – Qatar 2015

01894_P13_Action

 

Niti svjetsko Superbike prvenstvo nije imuno na draži i atraktivnost noćne utrke, ali zasigurno i izdašnu financijsku zahvalnost domaćina, tako da se posljednja utrka sezone vozila se u Qataru. Po pitanju prvaka, dileme su odavno rješene Reinim izvrsnim nastupima i uvjerljivim prvim mjestom. Lov na drug mjesto u ukupnom poretku još uvijek je aktualan a glavni pretedenti bili su Davies i Sykes. Marketinški je utrka dodatno dobila na značaju s obzirom da je najvaljivan i Max Biaggi koji je kao wild-card trebao nastupiti za Aprila Racing Team. Nastup je u zadnji trenutak otkazan a kao razlog je naveden Biaggijev pad s bicikla prilikom treninga negdje u planinama, pri čemu je ozlijedio ruku te zbog ozlijede ruke bio spriječen nastupiti.

Kvalifikacije je nabrže odvozio Sykes ispred Ree a iznenađenje je treće mjesto Španjolca Forresa s odvoženih 1.57.384 s čime se probio ispred Daviesa, Haslama i Torresa. Startna lista je nastavljena sa Lowesom, De Puietom i vd Markom dok je aktualni prvak Guintoli zauzeo 12. startno mjesto.

Race 1:

Očekivano, Sykes je poveo utrku s Daviesom iza sebe ali i Reom koji je odmah krenu s napadom. Četvrti je bio Lowes na Suzukiju, ispred dvije Aprilije i drugog tvorničkog Ducatija. Foresovo odlično kvalifikacijsko vrijeme završilo je lošim ulaskom u prvi zavoj i zauzetim sedmim mjestom. Nakon dva kruga Rea je prestigao Daviesa i smanjio Sykesovu prednost no za prolazak je trebalo pričekati nekoliko krugova.

Umjesto da proba stići Sykesa, Davies je gubio ritam pa ga je prošao Lowes a približile su se i Aprilije. Haslam je i dalje bio ispred Torresa koji u je od poletka bio na kotaču no pri pokušaju prolaska Daviesa prekočio se što je Daviesu omogućilo ostanak na četvrtom mjestu ali i Torresu da ga prođe. Lowes je odlično držao dok mu na kraju ciljne ravnice u šestom krugu nije dogodio tehnički problem zbog kojeg je morao odustati.

Dok se Davies borio sa Haslamom, Torres je ubrzao i počeo loviti vodeće Kawasakije. Osam krugova do kraja prednost se smanjila na 1,3 sek. Rea pri probijanju na prvo mjesto skoro ruši Sykesa što Torres koristi i stiže im na rep te bilježi novi najbrži krug. Za to vrijeme se Davies oslobodio Haslama ali je stizala prijetnja od sve bržeg vd Marka.

Šest krugova do kraja Torres skida Sykesa na ciljnoj  i počinje se pokazivati Rei, krug kasnije ga prolazi na isti način kao i Sykesa. Vrlo čisto pretjecanje, bez rizika. Gotovo nevjerojatno da netko tako lako preskače ove godine sigurno najjače Kawasakije. Iako je Torres incijalno počeo raditi razliku, Rea mu je ostao na repu i čekao najmanju grešku kako bi napao. Između Sykesa i Davies prevelika je bila prednost da bi se dogodio direktni napad. U zadnjem krugu je Rea napao, prošao, Torres vratio, Rea ponovno napao u zadnjem zavoju ali opet otišao preširoko i španjolski rookie posvaja svoju prvu pobjedu u WSBK. Nakon prolaska ciljem Rea se pokušao ispričati Sykesu no isprika timskog kolege nije prihvaćena. Daviesova prednost pred Sykesom u ukupnom se poretku smanjila sa 16 na 13 bodova tako da se za konačni poredak morala čekati druga utrka.

Jordi Torres: “Stvarno sam sretan zbog pobjede u prvoj utrci. Ne samo zbog osobnog rezultata, koji je fantastičan, nego zbog mog tima. Našao sam drugu obitelj u Apriliji. Dečki su naporno radili cijelu sezonu kako bi mi pomogli u napretku i učenju brojnih lekcija u ovom prvenstvu. Znao sam da imam dobar tempo, ali bio sam siguran da moji suparnici neće odustati. U zadnjem zavoju, očekivao sam da će Rea napasti pa  sam odlučio jako kočiti i ostati s unutarnje strane. Nevjerojatno, on je zakočio još jače, ali ja sam imao bolju putanju i to mi je omogućilo da ostanem ispred njega. Pobjeda nakon borbe s velikim imenima nešto je čemu sam se uvijek nadao. Šteta je zbog druge utrke.Nisam imao isti osjećaj s prednjim krajem. Išao sam prejako kako bih ostao u vodećoj skupini i pao sam.” 

Results-page-001

 

Race 2:

Ovaj put je poveo Rea poveo utrku dok su se Sykes i Davies odmah počeli borbu za drugo mjesto. Umiješao se i Haslam no nakon prvog kruga Davies se probija na prvo mjesto a Sykes pada na četvrto i to još pod napadima pobjednika prve utrke Torresa. Zadnji u toj vodećoj grupi bio je vd Mark. Prva promjena poretka unutar grupe bio je Haslamov proazak Ree i probijanje na drugo mjesto. U petom krugu odustaje ponovno Camier dok Lowes i Fores nisu niti startali. U box odlazi i Rea za kojeg je utrka završila s ugašenim motorom.

Brzina Aprilije ponovno dolazi do izražaja, premda je ovaj put u glavnoj ulozi bio Haslam no Davies na kočenju vraća. S druge strane Torresa je prešao vd Mark ali na starom mjestu, ciljnoj, Torresov motor prelijeće Hondui vraća četrvrto mjesto. Ulazak u zadnjih deset krugova bilo je vrijeme kad se počeo probijati i u prvoj utrci.

Davies se othrvao napadima Haslama i tako dočekao ulazak u zadnjih pet krugova. I dalje je grupa od četvorice bila kompaktna, zaostao je samo vd Mark no ne previše. Haslam je uredno prelazio Daviesa na ciljnoj dok bi ovaj vraćao odmah ili nakon par zavoja. Torres je vozio najbolje vrijeme, stisnuo Sykesa i čekao svoju priliku. Za razliku od prve utrke, sad je i Kawasaki imao bolji izlaz na ciljnu tako da se Torres nije uspijevao  dovoljno približiti. Davies je i dalje vodio no svi su bili previše blizu da u završnici ne krene zaplet. U predzadnjem krugu prvo Haslam prolazi po ne znam koji put Daviesa, Torres pada, Davies vraća vodstvo. Zadnji krug, ponovno ista situacija, Haslam se stvarno trudio ali Davies nije puštao. Sykes je cijelo vrijeme odmah iza njih i čeka grešku. U zadnjem zavoju zadnjeg kruga, prvi puta u utrci Haslam prvi ulazi na ciljnu ravninu i tu Ducati više ništa ne može. Sykes završava treći, vd Mark četvrti, Guintoli peti… Davies ne može biti previše nezadovoljan jer ipak je glavni cilj ispunjen, drugo mjesto u ukupnom poretku dok se Aprilia oprostila od službenog tima u Superbike-u na najbolji način, dvostrukom pobjedom. Slijedeće godine sve snage usmjeravaju ka MotoGP-u a još je upitno da li će i u kojoj mjeri suportirati privatni team.

Leon Haslam: “Znali smo da će Aprilia biti brza ovdje, iako mi vikend nije najbolje započeo. Naporno smo radili, ali nažalost u prvoj utrci imao sam problem s kočenjem koji je opterećivao i motocikl i moju ruku koja je patila u drugom dijelu prve utrke. Izmjene napravljene prije druge utrke potpuno su okrenule situaciju. RSV4 radio je sjajno i nije bilo teško zadržati dobar tempo. Nastavio sam napadati do kraja kako bi završio sezonu na isti način kako sam je započeo. Imali smo uspona i padova ove sezone, ali nikad nismo popustili. Ova pobjeda nagrada je za to.”

Generalno se sezonu može progleaisti vrlo interesantnom dok se az slijedeću osim novih pravila spremaju i novi timovi. Dolazi Hayden, priča se i o Brooksu… no  trebamo se još malo strpiti jer će vrlo brzo nove postave biti objavljene.

Results-page-001

 

01857_p13_action_full

02179_p13_action_full

02278_p13_action_full

02901_p13_action_full

Torres

_cp22055_full

00875_p13_action_full

01271_p13_action_full

01497_p13_action_full

01698_P13_Action

 

Prethodni članakHamilton na Agusti Dragster RR
Sljedeći članakKTM-ova nagrada za Dunlop