Yamaha Aerox R

Od malih skutera se zna što se može očekivati, kompaktni i kvalitetni strojčići koji će vas bez puno troška prevesti od točke A do točke B. Ako ste mlađi, onda i faktor dizajna postaje značajna točka u odlučivanju. Novi mali zvrk dolazi ovaj put iz Yamahe. Aerox je na neki način već postao brand među skuterima od 50ccm. Iako je već duži niz godina zapravo nepromjenjen, i dalje je pri samom vrhu ponude u svojoj klasi. Kod njega nema iznenađenja, standardno atraktivan dizajn s ponekom novom idejom i manjim izmjenama i dalje ga drži među poželjnijim skuterima.

Prednji kraj je dobio izmjenjena svjetla kao i usisnik zraka, bočna silueta je izraženo oštrija a stražnji kraj dominantnim svjetlom neodoljivo podsjeća na sportski R1. Vrijedi istaknuti okruglu i digitalnu instrument ploču koja pruža osnovne podatke, prekidači i poluge kočnica zadovoljavajući. Novodizajnirano sjedalo s uzvišenim dijelom za suvozača izgleda vrlo atraktivno iako se ne može reći da je pretjerano udobno a viši vozači trebati će određeno vrijeme prilagodbe obzirom na relativno skučeni prostor inicijalno primjeren mlađem uzrastu. Vidljivo je to pri pokušaju udobnog smještaja a problem su obično koljena. No ipak, dugogodišnje iskustvo hrvanja s ergonomijom 50-ica naučilo nas je da laganim širenjem koljena i malo svinutim leđima već nakon par kilometara jurimo kao na najudobnijem putnom motoru. Pozitivno je i što se ispod sjedala nalazi sasvim korektan duboki prtljažni prostor.

Ovjes na Aeroxu može se smatrati nešto tvrđim, što nas nije iznenadilo jer većina konkurencije dijeli slične performanse. Prednja vilica hoda 80 mm i stražnji monoamortizer koji omogućuje hod kotača od 70 mm. Prilično su to male vrijednosti kad bi se radilo o većim skuterima ali u ovoj klasi je zapravo simpatično i ugodno očekivano. Postoje neke opće prihvaćene norme poput osjećaja vožnje skutera od 50 ccm pri kojem morate doslovno osjetiti svaki kamečić i ako to nije tako, nešto nije u redu. Kod Aeroxa je sve u redu. :)

Aerox teži 97 kg, osovinski razmak je 1.275 mm a kotači su promjera 13 cola. Sve to zajedno čini skuter vrlo okretnim dok su kočnice s po jednim diskom po kotaču dovoljno jake. Od jednocilindričnog dvotaktnog agregata hlađenog tekućinom Yamaha je ponudila pristojne performanse. Snaga je na novom modelu povećana na 3,3 KS što je pohvalno ali je i dalje glavni faktor razvoja zakonska regulativa. Što ograničenjem brzine na 45 kmh, što pomicanjem dobne granice populacije koja ovim skuterima smije upravljati. No, ako ste se ipak odlučili za novi atraktivni skuter od 50 ccm, sigurno trebate u obzir uzeti i Aerox R.

 

 

 

Prethodni članakDucati 2013
Sljedeći članakMoto GP- zadnji dan Sepanga