Kada se prije nekog vremena pojavila vijest da Yamaha priprema novi custom motocikl za američko tržište, kratkog naziva Bolt, bili smo uvjereni da bi se za njega našlo mjesta i na europskom tržištu. Nekoliko mjeseci kasnije to se i dogodilo, stigla je potvrda da stiže XV950/R.
XV950/R prvi je model u Yamahine Sport Heritage obitelji koja je vintage dizajnom inspirirana modelima iz 70-tih godina ali sa svim modernim komponentama. Globalna recesija uzrokovala je povećanje potražnje za jednostavnijim i pristupačnijim motociklima pa su se i cruiseri u zadnjih neoliko godina potpuno promjenili. Donedavno teški i ne pretjerano upravljivi motocikli visoke cijene inspirirali su i Yamahu da napravi novi, okretni motocikl namjenjen široj publici, od početnika do iskusnih vozača. Rezultat je upravo XV950R, bobber čistih linija i izuzetne lakoće upravljanja.
Premda se radi o novom motociklu, sa XV950R, dalje ćemo ga zvati tako obzirom da je takav bio ustupljen na test, u Yamahi nisu previše eksperimentirali. Odmah je primjetna sličnost sa Harleyevom Sportster linijom koju očito smatraju glavnim konkurentom no ne treba smetnuti s uma da postoji značajan dio publike kojoj je od imidža važnija uglađenost i kompaktnost. Spomenimo i to da XV950R kao moderni bobber nudi mogućnost personalizacije mnoštvom dodatne opreme za koju nije potrebno izdvojiti pravo malo bogatstvo.
XV950R dostupan je u dvije verzije, standardnoj i opremljenijoj koja na kraju naziva nosi još slovo R i koja u standardu nudi ABS sustav kočnica, stražnje amortizere s izdvojenim spremnicima plina i podešavanjem kompresije, posebnim izgledom sjedala te jedinstvenom bojom.
Okvir kompaktnog XV950R od čeličnih je cijevi s dvostrukim gredama između kojih nalazimo zračno hlađeni V-Twin zapremine 942ccm preuzet iz Midnight Stara. No, dok je Star tipični staromodni cruiser, XV je puno agilniji, više sportski orijentiran, kraćeg međuosovinskog razmaka od 1.570mm i težine oko 250 kg. Upravo zato se XV950/R u gradskoj vrevi i manevriranju na mjestu osjeća kao na domaćem terenu. Snaga od 53 KS i moment od 79,5 Nm uz elektronsko ubrizgavanje i revidiran sustav usisa zraka omogućuju pristojno ubrzanje i zadovoljavajuću putnu brzinu. Ovjes je klasičan, prednja teleskopska vilica promjera 41mm te stražnji dupli amortizeri, dok na oba kotača nalazimo jednostruke diskove promjera 985 mm. Bez obzira na težinu, doziranje i snaga kočnica su prihvatljivo izbalansirani. Ovjes u početku može zbuniti jer je prilično mekan naprijed i tvrd straga, pretpostavljamo zato što su ostavili kratki hod amortizera kako bi motocikl dobio traženi „hard tail“ izgled. Mjenjač je petostupanjski a završni prijenos riješen karbonskim remenom.
Od estetskih detalja izdvajamo stilizirani uski spremnik goriva kapaciteta 12 litara, udobno sjedalo postavljeno 690 mm od tla, klasično okruglo prednje svjetlo i stražnje u LED tehnologiji, također okrugle instrumente i LCD display, te novodizajnirane naplatke s 12 krakova i „2 u 1“ ispušni sustav.
XV950R zabavan je u vožnji, vrlo stabilan i siguran, iako mekan na primanju gasa opet dovoljno jak, uz zavidnu razinu okretnosti obzirom na klasu. Svakako bi ga preporučili svima koji ne traže performanse, s naglaskom na mlađe i ne previše iskusne vozače zbog izražene lakoće upravljanja i pristupačne cijene. Iako se radi o cruiseru, neka vas ne zbuni kad ga nazovemo all-rounderom jer smo mišljenja da se XV950R može snaći u različitim ulogama, osim one primarno namjenjene.