Motori i oprema — 28 ožujka 2013 -

Nasljednice motociklističke ikone iz 1921. godine, California 1400 Touring i Custom ručno su izrađene u gradiću Mandello del Lario, a svojim inovacijama i stilom predstavljaju prekretnicu u povijesti Moto Guzzija, jedne od najstarijih i najuglednijih marki u povijesti motociklizma.

 

 

Moto Guzzi California nalazi se na ulicama već više od četrdeset godina te je najslavniji talijanski motocikl na svijetu. Svoju je karijeru započeo 1970. godine kad je nakon iscrpnih testiranja Moto Guzzi V7 Police pobijedio na natječaju policije Los Angelesa za kupnju flote motocikala. Po prvi puta u povijesti, strani motocikl osvojio je natječaj američke policije, a Moto Guzzi je uz američku konkurenciju porazio i poznate engleske proizvođače motocikala.

Vijest o Moto Guzzi motociklu koji je osvojio SAD pobudila je zanimanje i na europskom tržištu te osnažila položaj modela V7. Iz fotografija je bilo razvidno da se Moto Guzzi V7 kakvog je koristila policija u SAD-u znatno razlikuje od modela dostupnog u prodajnim salonima: veliko sjedalo, široki upravljač, veliki oslonci za noge i obilje kromiranih detalja. Ti elementi koji su motociklu davali vrlo popularni amerikanizirani izgled probudili su toliku potražnju da je Moto Guzzi 1971. odlučio pokrenuti proizvodnju takvog modela s nazivom California. Od te godine predstavljeno je sedam generacija modela California s četiri različite zapremnine pogonskog agregata (750, 850, 1000, 1100)  u ukupno više od 100.000 proizvedenih jedinica.

Poznata California u svojoj je četrdesetogodišnjoj karijeri uz patroliranje američkim cestama krasila garaže brojnih filmskih i rock zvijezda. California najbolje od svih modela pokazuje vrijednosti i kvalitete Moto Guzzi marke: stil, udobnost, pouzdanost i performanse. U ovom su modelu kombinirani udobnost i nosivost custom motocikla s performansama snažnog cestovnog motocikla.

 

 

CALIFORNIA 1400, PREKRETNICA U POVIJESTI MOTO GUZZI MARKE

Stvaranje nasljednika najslavnijeg Moto Guzzi motocikla predstavljalo je velik tehnološki izazov kako bi se stvorio motocikl koji pomiče granice u svojoj klasi. Riječ je o impresivnom i ekskluzivnom motociklu koji prenosi vrijednosti povijesne talijanske marke. Uz inovativni, ali prepoznatljivi, dizajn u skladu s naslijeđem modela V7 ovaj model ponosi se najsuvremenijom tehnologijom koja proizlazi iz iskustva najvećeg europskog proizvođača dvokotača.

Postignuti su brojni prvijenci:

  • Najveći europski pogonski agregat s dva cilindra koji pruža 96 KS i nevjerojatni okretni moment od 120 Nm pri samo 2.750 o/min.
  • Prvi svjetski custom motocikl opremljen MGCT sustavom kontrole proklizavanja i Ride By Wire sustavom kontrole gasa s tri mape rada: za brzu vožnju, putovanje i vožnju po kiši.
  • Prvi svjetski custom motocikl s LED dnevnim svjetlima.
  • Novi okvir s dvostrukom kolijevkom i elastičnim nosačem pogonskog agregata koji u potpunosti uklanja prijenos vibracija na motocikl.
  • Novi kardanski pogon za uglađenu i tihu vožnju.

Gledajući svaki detalj nove Californije 1400, od kotača do instrumentne ploče, od tehnologije do boje i završne obrade, velik napredak je očit. Ovaj motocikl definitivno predstavlja prekretnicu u povijesti Moto Guzzi marke.

 

 

DIZAJN: SUVREMENE LINIJE LEGENDARNOG MOTOCIKLA

Elegantne i privlačne linije Californije 1400 ukazuju na već prepoznatljivu Moto Guzzijevu uglađenost i tradiciju s obiljem nove tehnologije. Dizajn ovog motocikla iznenađuje i najmanjim detaljima dok ujedno jasno podsjeća na svoje prethodnike iako s njima ne dijeli niti jedan element. Profil sjedala s kromiranim rukohvatima kao i bočne oplate inspirirani su modelom T3 dok proporcije spremnika goriva u odnosu na agregat podsjećaju na kasnije modele V7 i V850. Metalni spremnik goriva, zapremnine 21 l, na svojim je bočnim oplatama ukrašen logotipima orla koji se nalaze izravno iznad poklopaca ventila snažnog pogonskog agregata od 1400 cm³.

Smješten između dva cilindra V-twin pogonskog agregata spremnik goriva pridonosi niskim i vitkim bočnim linijama motocikla kao i dugi međuosovinski razmak od 1685 mm u usporedbi s međuosovinskim razmakom posljednje Californije 90 od 1560 mm. Dojam je dodatno naglašen horizontalno smještenim ispušnim sustavom i stražnjim blatobranom kojeg krase spektakularna, dvostruka LED svjetla s pokazivačima smjera.

Ni pogled sprijeda nije manje spektakularan uz kompleksno prednje svjetlo s  LED dnevnim svjetlima koja ga čine odmah prepoznatljivim. Nepravilni oblik prednjeg svjetla dominira prednjim djelom motocikla koji u prema tradiciji California motocikala nosi vjetrobran i dodatna svjetla.

Više od trideset godina nakon modela T4, kotači od lake legure vraćaju se na model California uz originalni rebrasti dizajn. Pozamašne dimenzije stražnje gume od 200/60-16  upadljive su dok je prednja guma uobičajenih dimenzija 130/70-18.

I prednja vilica promjera 46 mm podsjeća na one s povijesnih modela. U potpunosti je zatvorena impozantnim crnim ”teleskopima” u stilu prvih modela V7 i V850. Pogled na instrumentu ploču i upravljač ukazuju na spoj dizajna i tehnologije koji karakterizira ovaj motocikl. Instrumentna ploča ističe se atraktivnim stilom i preglednošću. Riječ je o okruglom instrumentu impresivnog promjera 150 mm pri kojem se unutar analognog mjerača okretaja nalazi veliki, multifunkcijski LCD zaslon. Na upravljaču se nalaze sklopovi prekidača od kojih desni sklop uključuje i tipku s kojom, po prvi puta na Moto Guzzi motociklu, vozač može aktivirati tempomat.

 

 

ELASTIČNI POGONSKI AGREGAT

Povijest Moto Guzzija puna je inovativnih tehničkih rješenja. Od ”elastičnog okvira” kojeg je Giuseppe Guzzi dizajnirao krajem dvadesetih godina prošlog stoljeća do ispitivanja aerodinamike u slavnom zračnom tunelu u sklopu Moto Guzzi tvornice. Sada Moto Guzzi na novoj Californiji 1400 predstavlja novi način pričvršćivanja pogonskog agregata na okvir s elastičnim nosačima. Ova inovacija, predstavljena kako bi se uveli novi standardi po pitanju udobnosti, sastoji se od ekskluzivnih kinematskih nosača, jednog prednjeg i dva stražnja te niza gumenih ublaživača koji agregatu dozvoljavaju vibriranje oko svog centra gravitacije. Time se sprječava prijenos vibracija na ostatak motocikla.

Uz nove standarde udobnosti, okvir nove Californije pruža i izvrsne dinamičke osobine uz maksimalnu rigidnost. Okvir od čeličnih cijevi visoke čvrstoće sastoji se od dvostruke zatvorene kolijevke s dimenzijama tipičnima za custom motocikle. Kut prednje vilice otvoren je s kutom od 32°, predtrag iznosi 155 mm, a međuosovinski razmak od 1685 mm čini ovaj motocikl idealnim za krstarenje otvorenom cestom. Navedene dimenzije osiguravaju stabilnost i preciznost pa je uz nisko težište i centralnu poziciju težine California 1400  iznenađujuće agilna i upravljiva za motocikl ovih dimenzija.      

Vozač sjedi samo 740 mm od tla, a dovoljna je i najmanja brzina kako bi motocikl postao upravljiv i agilan poput skutera. Snažni V-twin agregat iz Mandella reagira na sam doticaj ručice gasa, a vibracije motocikla ostaju u povijesti s prethodnim California modelima.

Nostalgični vozači možda će osjetiti da im nešto nedostaje no dovoljno je ostaviti motocikl u praznom hodu i gledati kako se agregat ljulja uz kretanje klipova promjera 104 mm i stvara vibracije koje nestaju čim dotaknete ručicu gasa. Prilikom stajanja na mjestu motocikl je zadržao svoju ”pulsirajuću narav” koju pretvara u čistu brzinu bez vibracija tijekom vožnje.       

Inovacije tu ne završavaju. Prednja vilica promjera 46 mm, iako je hodom od 120 mm u skladu sa svojim custom stilom, radijalnim hvatištima za Brembo kočna kliješta s četiri klipa ukazuje na svoju u smjerenost performansama. Na stražnjem kraju korišteno je tradicionalno rješenje s dva kromirana amortizera s podesivom prednapregnutošću dok odabir kotača odskače od trendova u ovoj klasi motocikala. Kotači od 18” sprijeda i 16” straga ističu se svojim rebrastim dizajnom. Na stražnjem će kotaču svatko primijetiti gumu impresivnih dimenzija 200/60.

California 1400 nakon 30 godina napušta rješenje integralnog sustava kočenja budući da ABS sustav donosi veće prednosti uz snažni kočni sustav kakav do sada još nije viđen u ovoj klasi motocikala. Prednja kočnica koristi dva plutajuća, diska promjera 320 mm i Brembo radijalna kliješta s četiri nasuprotna klipa dok na stražnji disk promjera 282 mm djeluju Brembo plutajuća kliješta s dva usporedna klipa.

 

 

 

1380 cm³ : NAJVEĆI V2 AGREGAT U EUROPI

Prije dolaska Californije 1400 najveći poprečni V 90° agregat imao je zapremninu 1.225 cm³ i to na trkaćem motociklu Moto Guzzi MGS01. Novi pogonski agregat Californije 1400 evolucija je popularnog ”Quatrovalvole” pogonskog agregata zapremnine 1.151 cm³, te uz jednak hod klipova postiže zapremninu od 1.380 cm³ s rekordnim provrtom od 104 mm. To ne znači da je riječ samo o jednostavnom povećanju provrta jer je pogonski agregat u potpunosti redizajniran po pitanju vanjskog rasporeda, unutarnjih komponenti i elektronike.

Svojom estetikom predstavlja aluminijsku skulpturu čistih linija. Veličina poklopaca ventila daje naslutiti impresivnu zapremninu dok diskretno otisnut Moto Guzzi natpis na njima i usko postavljena rebra cilindara pokazuju veliku pažnju posvećenu detaljima. Nakon pogonskog agregata 750 i ovaj pogonski agregat napaja se putem jednog Magneti Marelli leptirastog tijela čiji je promjer kod ovog agregata 52 mm, a njegovo otvaranje je elektronski regulirano u svrhu optimalne pripreme smjese. Usisna grana u obliku slova Y sada koristi duže usisne kanale što pruža veći okretni moment pri niskim okretajima.

Prvi put za Moto Guzzi kao i za custom segment motocikala korišten je Ride By Wire sustav elektronske kontrole gasa, tehnologija koja vozaču omogućava odabir između triju mapa rada pogonskog agregata; Turismo (Touring mod), Veloce (Brzi mod) i Pioggia (Kišni mod).

Različite mape vozaču omogućavaju prilagođavanje karakteristika pogonskih agregata u skladu sa svojim stilom vožnje, vrstom ceste i vremenskim uvjetima. Izmjenjivanjem isporuke okretnog momenta i razine kočenja agregatom elektronska kontrolna jedinica ovom agregatu može dati uglađenost za maksimalnu udobnost u vožnji, agresivnost za one koji žele sportsku vožnju i kontrolu kakva je potrebna na mokroj cesti. Posljednja mapa itekako je potrebna gledajući karakteristike pogonskog agregata koji na cestu može prenijeti 120 Nm okretnog momenta pri samo 2.750 o/min i pružiti maksimalnu snagu od 96 KS pri 6.500 o/min.

 

 

Dinamička svojstva motocikla pod kontrolom su uz MGCT sustav kontrole proklizavanja koji se može podesiti u tri razine s ciljem povećanja aktivne sigurnosti bez smanjivanja performansi i užitka u vožnji. California 1400 prvi je custom motocikl opremljen sustavom kontrole proklizavanja.

U glavama motora nalaze se po četiri ventila s bregastom osovinom i klackalicama koje su opremljene valjcima kako bi se smanjilo trenje. Na suvremenost agregata ukazuje i sustav paljenja s dvije svjećice po cilindru koje jamče savršeno izgaranje i dvije lambda sonde koje omogućavaju izjednačenu smjesu u cilindrima pri svim uvjetima rada, a time i nižu potrošnju goriva i smanjene emisije štetnih plinova.

Boljoj efikasnosti pogonskog agregata doprinosi i bolje hlađenje uz veća rebra cilindara i velik hladnjak ulja koji je opremljen termo prekidačem i ventilatorom kako bi se smanjila temperatura ulja.  Tu je i nova zračna kutija primjerena velikoj snazi novog V-twin agregata iz Mandella. Rezultat je pogonski agregat Californije koji unatoč znatno većoj zapremnini donosi smanjenje potrošnje goriva između 15% i 20% u usporedbi s ”Quattrovalvole” 1200 pogonskim agregatom.

Nova rješenja korištena su i u prijenosu. Mjenjač sada koristi šest stupnjeva prijenosa umjesto ranijih pet, a suha spojka s ublaživačima udara sada koristi jednu lamelu umjesto dvije i pruža smanjeno opterećenje prilikom aktivacije. Kardanski prijenos u potpunosti je redizajniran te s maksimalnom uglađenošću prenosi veliki okretni moment agregata uz znatno moderniji izgled.

 

 

MOTO GUZZI CALIFORNIA 1400 TOURING

Ova verzija Californije klasična je izvedba motocikla za vozače koji odlaze na duga putovanja i toliki su zaljubljenici u motocikle da im automobil ponekad nije ni potreban. Po pitanju udobnosti, zaštite od vjetra i nosivosti, Touring verzija ovog modela može se mjeriti s nekim automobilima uz užitak u vožnji kakvog samo motocikl može pružiti.

Uz luksuznu opremu kao što su dvobojno sjedalo, visoki vjetrobran, kromirana svjetla, bočni kovčezi od 35 litara, zaštita agregata i kovčega, California 1400 Touring putni je motocikl s obiljem kromiranih detalja i tehnologije kojeg pokreće najveći europski V-twin pogonski agregat. Idealan je za duga putovanja uz uzbudljiv zvuk i snagu koja će, kad je potrebno, iza sebe ostaviti ostale sudionike u prometu.

California 1400 donosi užitak i dok stoji parkirana ispred vašeg omiljenog restorana ili u vašoj garaži u kojoj možete istražiti svaki detalj ovog motocikla koji se ponosi bezobrazno velikim brojem novotarija, po pitanju pogonskog agregata, šasije i tehnologije, koje dosad nisu bile dostupne u ovoj klasi motocikala. Prvi put u ovoj klasi motocikala možete birati karakteristike pogonskog agregata uz trostruke mape Ride By Wire sustava dok su i tempomat i sustav protiv krađe dio serijske opreme ovog izvanrednog motocikla.

Bogata standardna oprema neće vas spriječiti u naumu da svoj motocikl učinite jedinstvenim budući da ga možete prilagoditi svojim željama uz najveći popis dodatne opreme ikad ponuđen za Moto Guzzi motocikl.

Sportski ispušni sustav, kromirani detalji, sjedala pa i aplikacije za iPhone koji će poslužiti kao dodatna instrumentna ploča s informacijama o performansama motocikla, tehničkim detaljima i navigacijom.

Posebna pažnja posvećena je konceptu kombinacija boja u dvije varijante. Eldorado Bijela boja kombinirana je tamnim ukrasima na spremniku goriva te je inspirirana California motociklima koji su patrolirali autocestama u Kaliforniji. Crna Ambasador klasična je boja ukrašena bijelim crtama poput prvih V7 i California 850 motocikala.

 

MOTO GUZZI CALIFORNIA 1400 CUSTOM

Moto Guzzi California Custom nije sportska varijanta Touring verzije već je njena ”zločesta” sestra po pitanju stila, temperamenta i namjene. Ova verzija neće razmaziti vozače obiljem tehnologije, osvojit će ih svojim srcem i upečatljivim i čistim dizajnom. Dva kotača, pogonski agregat, sjedalo i upravljač, to je sve što je potrebno. Sve je podređeno čistoj formi i funkcionalnosti uz poznati talijanski smisao za estetiku i veliku pažnju posvećenu detaljima.

Dovoljno je pogledati sjedalo s Moto Guzzi vrućim žigom, zakrivljeni upravljač i stražnji amortizer s vanjskim spremnikom, crno lakirane kotače s crvenim Moto Guzzi logotipom i crne retrovizore koji će vas uz minimalističke grafike osvojiti. U usporedbi s Touring verzijom na sportskom sjedalu sjedi se niže i bliže stražnjem kotaču, idealno za pokazivanje po gradu.

Bit ćete okruženi zvukom snažnog pogonskog agregata koji je spreman na cestu isporučiti okretni moment od 120 Nm pri samo 2.750 o/min ili pojuriti pri broju okretaja tek nešto višem od praznog hoda, dok slušate kako se klipovi promjera 104 mm kreću u veličanstvenom v 90° pogonskom agregatu iz Mandella del Laria. Vožnja otvorenom cestom uz baršunasti zvuk motocikla koji vam s lakoćom može pružiti snažna ubrzanja kao i ponosno krstarenje kroz grad dok gledate njegov odsjaj u prozorima izloga i uživate u zvuku karakterističnom za agregate iz Mandella.

Namjerno minimalistički dizajn dodatno naglašava tehnološka rješenja koja do sad nisu viđena na konkurentskim motociklima. California Custom je, baš kao i Touring verzija, serijski opremljena s tempomatom, MGCT kontrolom proklizavanja koja se može podešavati u tri razine i Ride By Wire sustavom koji omogućava prilagodbu odaziva agregata u tri razine.

Kako vozač može prilagoditi vozne karakteristike Californije Custom prema svom stilu vožnje i uvjetima na cesti, tako ga može prilagoditi i svojoj osobnosti uz najbogatiji popis dodatne opreme ikad ponuđen za Moto Guzzi motocikl.

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016

About Author

mate