Motori i oprema — 23 svibnja 2018 -

Moto Guzzi V7 III Carbon jedan je od tri nova modela V7 koji su za ovu sezonu obogatili ponudu najpopularnije serije motocikala iz Mandello del Lario. Osim Carbona, predstavljene su verzije Milano i Rough s kojima dijeli osnovne tehničke karakteristike ali se jedini u V7 obitelji treće generacije može pohvaliti izvedbom u limitiranoj seriji. Ukupna brojka proizvedenih primjeraka Carbon V7 završava s rednim brojem 1921, poveznicom s godinom u kojoj je tvrtka osnovana. Zahvaljujući tvrtki Moto Mondo, ovlaštenom prodajno servisnom Piaggio centru u Zagrebu dobili smo priliku upoznati se bolje s novim Moto Guzzijem.

V7 je još uvijek najpoznatiji i najprodavaniji model talijanskog proizvođača. Upravo zato niti ne čudi da se danas vozimo na trećoj generaciji, pedeset godina nakon prvog prodanog primjerka s tada inovativnim V-Twin agregatom zapremine 703 ccm iza kojeg je stajao Giulio Cesare Carcano. Nešto kasnije pridružio mu se i ing. Lino Tonti čije je ime ostalo zapisano uz brojna tehnička rješenja vezana uz gotovo sve talijanske moto brandove. Nakon V7 predstavljen je V7 Sport za kojeg je vezana jedna zanimljivost, bio je to prvi serijski motocikl koji je razvijao brzinu veću od 200kmh.

Uspješan od samog početka, od prvog prodajnog primjerka tada još samo u Italiji, V7 je sadržajno i estetski simbolizirao klasični oblik motocikla namijenjen širokoj ali za ono vrijeme izbirljivoj publici. Svojim šarmom i nepromijenjenom koncepcijom uspio se održati kroz sve ove godine da bi 2009. krenula i treća generacija. Bio je to hrabar potez koji se pokazao izuzetno uspješnim. Uspoređujući V7 III s inicijalnim prethodnikom, radi se zapravo o potpuno novom i modernom motociklu koji je zadržao elementarne osobine poput karaktera i autentičnosti.

V7 III Carbon prati klasičan oblik vizualno pojačan crvenim detaljima, i kao što naziv daje naslutiti, karbonskim dijelovima simbolizirajući spoj tradicije i tehnologije. Konkretno, radi se o prednjem i stražnjem blatobranu, bočnim poklopcima te karbonskom naljepnicom na spremniku goriva. Mat crnu siluetu, s izraženim ispušnim sustavom, naglašavaju crveni detalji poput bočnih poklopaca cilindara i Brembo kočionih kliješta a tu je i poznati logo na spremniku goriva. Sjedalo je u maniri starijih motocikala prošiveno ali izrađeno od vodonepropusne alkantare i namijenjeno samo za ovaj model. Čak su i rubovi sjedala prošiveni crvenim koncem što pokazuje da se vodilo računa i o sitnim detaljima. Zapravo cijeli motocikl obiluje istima, poput čepa spremnika goriva ili vanjskog dijela prednjeg svjetla izrađenog od eloksiranog aluminija a posebno mjesto zauzima pločica na upravljaču s oznakom broja ovog limitiranog modela. Instrumenti, odnosno točnije instrument, kombinacija je analognog pokazivača brzine i displaya s prikazom elementarnih informacija poput broja prijeđenih kilometara, sata, potrošnje goriva, vanjske temperature, sugerirani stupanj prijenosa… a svime se upravlja jednostavno, samo jednom tipkom na upravljaču. V7 Carbon ima samo brzinomjer dok se brojač okretaja manifestira paljenjem crvene lampice kad se malo pretjera s okretajima. Jedna od predispozicioniranih funkcija na meniju je MG-MP, Moto Guzzijeva multimedijska platforma za spajanje pametnih uređaja s motociklom a dostupna je u bogatom katalogu dodatne opreme. Gledajući V7 Carbon kao estetsku cjelinu, radi se o izuzetno atraktivnom paketu što dokazuju i brojni pogledi prilikom vožnje gradom. Klasični motocikli su ponovno u modi a limitirani V7 III Carbon je izraziti primjer.

Tehnički podaci navode da je agregat u novom modelu zapremine 744 cm i da razvija snagu od 52 KS pri 6.500 okretaja odnosno 60 Nm pri 4.900 okretaja. Za klasične motocikle radi se o korektnim vrijednostima dok je u vožnji Guzzi živahniji nego što bi to brojke sugerirale što se odnosi samo na situacije u kojima je potrebno naglo ubrzanje jer se radi o V-Twin agregatu kojem je okretni moment ključan. V7 Carbon se vozi u višim stupnjevima prijenosa, to je režim vožnje koji mu najviše odgovara, pri čemu do izražaja dolazi njegova stvarna namjena a i zvuk postaje karakterističan za “small block” agregat. Ukratko, zbog toga se kupuje V7. Niže brzine bi ograničili na potrebe kretanja no potrebno je naglasiti da se radi o novom, sada šestostupanjskom mjenjaču koji je vrlo precizan i tih, ponekad toliko da nedostaje onaj klasičan zvuk ubacivanja u prvu brzinu.

Kad smo već krenuli s vožnjom, par riječi o ergonomiji i ovjesu. V7 je vrsta motocikla koja mora biti udobna, ne na razini putnih endura ali će i stari i mladi jednodnevne izlete odraditi bez problema. Trokut sjedalo-upravljač-oslonci za noge postavljen je prilično univerzalno. Sjedalo vozača je na niskih 77 cm visine, osim što je udobno dozvoljava i pomake dok je suvozačko još malo i deblje te prostranije Aluminijski oslonci za noge postavljeni su nisko i pomaknuti naprijed a upravljač dovoljno širok da ne umara u vožnji. Ovjes je također obnovljen, naprijed je teleskopska vilica promjera 40 mm a odostraga podešavajući Kayaba amortizer. Sve zajedno omogućuje progresivnu i kontroliranu reakciju a upravljanje čini vrlo jednostavnim pri čemu zaslugu dijele i Brembo kočnice koje s jednim diskom promjera 32o mm naprijed i 260 mm straga ne posustaju u zaustavljanju. V7 je motocikl koji će oduševiti i iskusnije motoriste u laganijoj, već spomenutoj vožnji u višim stupnjevima prijenosa, dok će mlađi i neiskusniji vozači u njemu pronaći svog partnera jer je vrlo lagan, upravljiv i nezahtjevan. Kad tome pridodamo estetski faktor, jer Carbon stvarno je pojava i to će ostati dugi niz godina, dobiti ćemo najozbiljnijeg kandidata za odriješiti kesu…

 

 

 

 

 

 

 

Share

About Author

mate