Aprilia SR GT 200

Predstavljanje modela SR GT budi nadu da je počela nova era za Aprilia skutere koji su se u većoj ili manjoj mjeri s godinama utopili u gami modela grupe Piaggio. Prošle godine krenulo je s novim SXR 50 a ove se nastavlja prezentacijom modela SR GT u dvije izvedbe: 125 i 250.

Kombinacijom modernog dizajna, prepoznatljivih boja i vizualnim poveznicama s motociklima iz iste kuće stvoren je skuter izuzetno atraktivnog izgleda. Sličnost s Aprilia moto programom je posebno primjetna na prednjem kraju gdje pažnju kradu poznata LED svjetla. Dinamičnim bočnim linijama i profiliranim sjedalom dolazimo do zanimljivih rješenja stražnjeg dijela s horizontalno postavljenim ultra modernim tankim LED svjetlima i integriranim pokazivačima smjera. Instrument ploča je u potpunosti digitalna pri čemu poveći LCD ekran pruža podatke o vozilu i putna mjerenja dok ugradnja sustava Aprilia MIA omogućuje spajanje mobilnog uređaja s vozilom. U tom slučaju će se na zaslonu prikazivati pozivi i poruke a sam sustav također omogućava upravljanje pozivima te glasovnim naredbama.

SR GT 200 pokreće tekućinom hlađen agregat zapremine 174 ccm s četiri ventila po cilindru koji raspolaže snagom od 17,7 KS pri 8.500 o/min i momentom od 16,5 Nm pri 7.000 o/min. Potrošnja je deklarirana na 2,6 l/100 km što bi uz kapacitet spremnika od 9 litara trebalo izgurati oko 350 km. U prilog štedljivosti ide i podatak da je skuter opremljen “Start & stop” sustavom koji ovisno o stupnju zagrijanosti agregata isti gasi nakon 1 do 5 sekundi stajanja.

Pored modernog izgleda neizbježno je primijetiti uzor koji je osim u “kućnom” moto svijetu konkretnije pronađen u adventure svijetu, ovaj puta konkretnije “Urban adventure”. Osim vizualne komponente koja uključuje povišene oplate odmaknute od prednjeg kotača i izrađene u stilu offroad skid plate-ova te upravljač i vjetrobran kao na ADV modelima, u prilog toj tvrdnji ide i podatak da je SR GT od tla udaljen 175 mm. Pri tome svakodnevne prepreke u gradskom prometu poput rubnjaka i dubljih neravnina postaju fizički premostive, dok se za one manje brine Showa prednja vilica iznenađujuće dugog hoda od 122 mm. Straga je također Showa ovjes, dva amortizera s podesivim predopterećenjem i hodom kotača od 102 mm. Da bi ovjes mogao raditi kako treba, iza svega stoji skriven potpuno novi okvir od čeličnih cijevi čime je garantirana čvstoća i stabilnost.

Aprilijinu seriju SR poznajemo iz davne suradnje sa Gilerom no sada se radi o potpuno novom modelu. U nazivu stoji i GT što nikako ne pobija sportske afinitete, kako izgledom tako ni u vožnji. Zapravo, jedan od potencijalnih upitnika je upravo namjena oznake GT s obzirom da se radi o iznenađujuće živahnom sportskom skuteru. Po pitanju ergonomije generalno, mišljenja smo da je karakteristika sporta nadjačala onu GT-a. Nema zamjerki na položaj tijela međutim povišeni oslonci na noge u GT stilu nisu previše funkcionalni za vozača prosječne visine. Sjedalo je također tvrđe za GT ukus ali opet odlično izbalansirano za svakodnevnu upotrebu. Spomenimo i prostor ispod sjedala koji je zapremine 25 litara i trebao bi primiti jednu integralnu kacigu.

Težina testnog skutera iznosi 148 kilograma što ga čini izuzetno agilnim, kako u vožnji tako i u manevriranju na mjestu. Zanimljivo je koliko štedljivi i-get agregat povuče već od niskih okretaja i linearno nabire do maksimalnih +120 km/h što je više nego dovoljno za bezbrižno prometovanje gradom. U vožnji je SR GT čvrst, miran i poslušan, pruža korektnu dozu udobnosti, ne iritira lelujanjem i vibracijama a svaki zahtjev odrađuje bez greške. Pored toga treba izdvojiti lagano padanje u zavoj, stabilnost u istom i izvrsne kočnice s diskovima promjera 260 mm sprijeda i 220 mm straga.

SR GT nudi odličan gradski paket uz koji se nećete libiti otići i izvan grada. Čak i ako vas taj put nanese na neasfaltirane podloge, ne očajavajte. Kad su već inženjeri i dizajneri imali takvu “Adventure oriented” viziju, smatrali smo poželjnim provozati ga i po trasi namijenjenoj za Tuarega 660. Zanimljivo iskustvo, uz nešto manji pritisak u širokim gumama povećano je prijanjanje pa je vožnja bila više nego zabavna ali naravno, sve u prihvatljivim granicama. ABS na prednjem kotaču radi cijelo vrijeme no interesantno je da se na Tuaregu 660 pri prebacivanju na Offroad mapu prvo gasi stražnji ABS dok je to na SR GT-u slučaj uvijek i u seriji. :)

Cijena testnog modela iznosi 32.700 kn, izvedba od 125 ccm jeftinija je oko 2.000 kn dok je u ponudi i Sport verzija koja uključuje atraktivne grafike i življe boje pa smo mišljenja da će biti zanimljivija mlađoj populaciji. Također, popis dodatne opreme je prilično opsežan a uključuje centralni kofer od 33 litre, maglenke, grijane ručke… i još dosta detalja kojim možete personalizirati izgled i povećati razinu komfora na svom SR GT 200, odličnom skuteru inovativnog dizajna, urban adventure sklonosti, potentnog agregata i izvrsne završne obrade s kojim ne možete pogriješiti.

Prethodni članakHyundai Ioniq 5, Motional i Uber Eats kreću s projektom automatizirane dostave
Sljedeći članakVozili smo Fiat Tipo 1.0 GSE