Benelli TRK 702 X

Benelli TRK 702 X jedan je od motocikala koji su obilježili ovu sezonu. Već svojom prezentacijom zaintrigirao je mnoge potencijalne kupce a kad je stigao u prodaju, očekivanja su se i obistinila. Na jednom velikom i zahtjevnom tržištu poput susjedne nam Italije vrlo brzo je stigao na vrh ljestvice najprodavanijih modela. Ne bi to bila posebna vijest da se ne radi o “kineskom” motociklu koji je na prvim testovima izazvao sjajne reakcije koje su dodatno pojačane iznimnom cijenom. Kineski kapital ušao je na europsko tržište na mnogo načina ali jedan od zanimljivijih bila je kupovina posrnulih tradicionalnih brandova. TRK 702 X nije prvi njihov model ali je prvi koji je dizajnom u rangu s renomiranim svjetskim brandovima što nije moglo proći nezapaženo, a kad se tome doda uvijek traženi omjer uloženo-dobiveno, uspjeh nije mogao izostati.

Modeli TRK 702 i X predstavljeni su istovremeno a razlika je u kotačima zbog kojih spadaju u različite kategorije. Dok osnovni TRK 702 dolazi s lijevanim naplatcima od 17 cola i cestovnim gumama Pirelli Angel GT što ga čini putnim crossoverom, model 702 X ima žbičane naplatke i prednji kotač od 19 cola i odlične Pirelli Scorpion Rally STR gume pa se predstavlja kao pravi putnim enduro. Osim toga, model X krasi za 19 mm duži hod stražnjeg kotača, središnji dio motocikla ima za 30 mm veću udaljenost od tla, dok je sjedalo postavljeno 45 mm više nego na osnovnom modelu TRK 702. Kada bi montirali veći prednji kotač, promjera 21 cola, te znatno duži hod ovjesa, TRK 702 X bi iz putnog endura prerastao u pravi avanturistički model, no ovako predstavlja zlatnu sredinu koja bi mogla privući kupce iz oba svijeta.

Okvir motocikla je čelični u obliku rešetki razvijen iz modela TRK 502. Ukupna težina od 235 kilograma nije mala no poput konkurencije, u vožnji ćete ju osjetiti tek kad se malo zaigrate na zavojitoj cesti. Tome pridonosi i prednji ovjes odnosno upside vilice sa štapovima promjera nemalih 50 mm što je predimenzionirano ali zato djeluje moćno i čvrsto. Serijska oprema sadrži, uz atraktivna LED svjetla, i osvijetljene prekidače, štitnike za šake te dvije vrlo korisne USB utičnice. U serijskoj opremi na modelima TRK 702 dolazi TFT zaslon u boji visoke rezolucije od 5 inča, koji ima Bluetooth vezu za povezivanje s vašim telefonom i prikaz dolaznih poziva i obavijesti. Kontrole na upravljaču također omogućuju odgovaranje na poziv ili prekid poziva. Grafika je pregledna, s dovoljno velikim brojkama onih bitnih informacija. Instrumenti sadrže i navigaciju, a karte su besplatne prvih godinu dana. Nakon isteklog probnog roka koštaju 7 eura na godinu. Za navigaciju i ostale pogodnosti prvo se vozač mora povezati i ulogirati jer inače se ne pojavljuje meni, a niti mnoge druge informacije na displeju.

Hod prednjeg kotača isti je na modelima TRK 702 i TRK 702X te iznosi za putni enduro kratkih 140 mm, dok straga verzija X nudi ipak ima nešto duži hod od 173 mm. U cjelini se ovjes pokazao kao razmjerno čvrst i krut, više podešen za sportsku cestovnu vožnju, pri čemu prednji dio motocikla ne ponire jako na kočenjima. Za takav motocikl očekivali bi nešto duži hod ovjesa koji bi bio sposobniji bolje upiti makadam i pokriti laganu avanturističku vožnju van ceste međutim u cjelini je ovjes zadovoljavajuće izbalansiran. Kočnice su prilično snažne uz lako doziranje s tim da model X nije opremljen radijalnim klještima.

Obje verzije pokreće potpuno novi redni dvocilindraš zapremine 698 ccm, koji razvija 70 KS pri 8.500 o/min, s time da postoji i prigušena A2 varijanta s maksimumom od 47,6 KS (35 kW). Moramo ovdje odmah naglasiti jasnu razliku ovog agregata u odnosu na Benellijev vrlo sličan dvocilindrični stroj zapremine 752 ccm, sa 76 KS pri 8.500 o/min, a koji se ugrađuje na modele 752 S, Leoncino 800 i Leoncino 800 Trail. Ovaj novi agregat, koji pokreće TRK 702, ima manji provrt cilindra, a duži hod klipa, čime se malo izgubilo na vršnoj snazi, ali zato se dobilo na okretnom momentu. Konkretno, modeli 800 raspolažu sa 76 Nm pri 6.500 o/min, dok se za TRK 702 deklarira 70 Nm pri nižih 6.000 o/min. Osim toga, novi je agregat puno uglađeniji u svim područjima rada, osobito na niskim okretajima. Mjenjač je precizan a osjećaju uglađenosti pomaže i spojka koja je meka dok ukupnom dojmu kvalitete doprinosi i ugodni zvuk agregata.

Po pitanju ergonomije nismo imali kritika, položaj sjedenja je prirodan, uspravan i komotan. Oslonci za noge su neutralno pozicionirani, sjedalo malo tvrđe uz dovoljno mjesta za namještanje najmekanijeg dijela tijela. Vjetrobran je za ovakve modela nešto niži od očekivanog dok upravljač postavljen prilično visoko. U vožnji je pomalo iznenađujuće koliko se TRK 702 X može voziti sportski, s dubokim nagibima i snažnim kočenjima no njegova namjena ostaje i dalje ugodna, duža i ne prebrza vožnja gdje daje svoj maksimum. S obzirom na spomenute rezultate prodaje, evidentno nismo prvi koji su to shvatili no i dalje je njegov najjači adut cijena koja iznosi 8.503 EUR za osnovnu odnosno 8.803 EUR za robusniju X izvedbu. U današnje vrijeme divljanja cijena, ovu brojku je teško i komentirati a kamoli dostići. Nadamo se samo da će hrvatski uvoznik, tvrtka “Krk Moto” iskoristi svoje dugogodišnje iskustvo i osigurati dovoljne količine motocikala za sezonu.

motori.hr/Moto Puls/S.Samac

Prethodni članakAprilia Tuono 660
Sljedeći članakMercedes-AMG PureSpeed koncept