Aprilia Tuono 660

“Dva svemira se sudaraju… Legendarni Tuono V4 1100 susreće naprednu tehnologiju modela RS 660 te nastaje Tuono 660, motocikl dizajniran kako bi promijenio način na koji promatraš svijet. Predstavljamo Tuono 660, novu generaciju svestranog sportskog motocikla. Zabavan, jednostavan i neodoljivo privlačan. Njegov moćni spoj snage i izvanredne lakoće pruža uistinu jedinstveno iskustvo vožnje koje ostavlja bez daha.”

Uvodne rečenice preuzete su iz službenog PR materijala kojim je predstavljen novi, manji Tuono 660. Ako bismo ga stvarno morali opisati u dvije, tri rečenice onda bi ovaj uvodni dio bio dovoljan no s obzirom da imamo prostora za još poneku, onda ćemo vam probati približiti i svoje dojmove.

Možda smo prilikom probe novih Aprilijinih modela trebali početi sa RS 660 ali evo, grah je pao tako da smo prvo dobili Tuona. Prema inženjerima, oko toga ne bi smjelo biti velike razlike jer su oba modela razvijana paralelno a RS je prvi ugledao svjetlo dana. Koncepcijski prate jače modele pri čemu su jurilici bar djelomično skinute plastične oplate, sportski upravljač zamijenjen je višim jednodjelnim a u skladu s tim je podešena ergonomija. To bi uglavnom bilo sve jer mehanički dijele istu platformu. Zapravo, razlike postoje i u snazi motora jer Tuono razvija 95 KS pri 10.500 okretaja te 67 Nm pri 8.500 okretaja. Ako pogledate specifikaciju RS 660 onda je to copy/paste ali uz 5 KS više. Zašto je to tako, bilo bi teško odgonetnuti da se netko nije sjetio matematike i računskom operacijom dijeljenja došao na brojku od 48 KS odnosno dozvoljenu granicu upravljanja A2 kategorijom. To je pohvalan podatak s obzirom da se ovi motocikli, upravljani mapama s prigušenom snagom svakako mogu preporučiti i manje iskusnim vozačima.

Dizajn i kombinacija boja novog modela nose prepoznatljiv potpis. Nema previše motocikala koji bi se olako mogli zamijeniti sa Tuonom a mjerna jedinica za agresivan dizajn preslikana je i na slabiji model. Iako je manjih dimenzija od V4 iznenađujuće je ergonomski usklađen. Sjedalo je udobno i pri dužoj upotrebi, zajedno sa širokim upravljačem kao i ne previsoko postavljenim osloncima, čini umaranje u vožnji minimalnim. Upravljač vas tjera u nešto agresivniji položaj, da se vozite nešto više nagnuti prema naprijed ali opet ne previše da bi poremetilo samu koncepciju naked motocikla.

Već prilikom prvog pokretanja reski metalni zvuk, trenutno primanje gasa i lagane vibracije daju naslutiti karakter novog agregata, deklarativno s dva odrezana cilindra u odnosu na V4. S višim okretajima mijenja se i zvuk koji je vrlo glasan i bez Akrapovič ispušnog sustava koji se nudi kao opcija. Tuono se vrlo glatko vozi po gradu, bez posebnih trzaja i na nižim okretajima. Kako se ritam pojačava tako postaje sve mirniji čemu pridonosi i linearno razvijanje snage. Špica, kako volimo reći, događa se nakon 8.000 okretaja, kulminira na iznad 9.000 i traje do crvenog na 11.500 okretaja. Sasvim dovoljan raspon za agresivniju sportsku vožnju iako elastični agregat i u nižim režimima vrtnje odlično raspoređuje snagu i moment te u praksi djeluje snažnije od deklariranih 95 KS.

Glavna je odlika novog Tuona njegova težina i okretnost, motocikl teži 183 kilograma sa svim tekućinama a međusovinski razmak iznosi 1.370 mm što su u Apriliji na izvrstan način pretočili na cestu jer motocikl gotovo bez ikakvog napora pada u zavoj. Pri tome ostaje čvrst i kompaktan a jedino što ga zna izbaciti iz zacrtane putanje su neravnine na cesti. Manji Tuono nema robusnost V4 premda svi znamo da ne postoji ovjes koji baš sve upija. Izvrsne Brembove kočnice sa četveroklipnim kliještima te diskovima promjera 320 mm sprijeda i 245 mm straga poznate su nam s drugih modela dok kod Tuona posebno dolaze do izražaja zbog njegove male težine. Prednja vilica je Kayabina podesiva upside-down promjera 41 mm. Straga je također podesivi monoamortizer. Zanimljivo da je prednja vilica na RS660 podesiva na oba štapa dok je se na Tuonu to odnosi smo na jedan štap.

Tuono 660 opremljen je s tri mape paljenja no uz činjenicu da se radi od 95 KS, veći dio probne vožnje je odrađen je u Dynamic mapi koja pruža punu snagu. Postoje dvije custom mape za stazu uz zanimljivi detalj da se razina kontrole proklizavanja može izravno podešavati preko tipke tempomata, Koji, usput bude rečeno, dolazi u seriji. Sve se to naravno čita na novom TFT zaslonu. Nažalost u seriji ne dolaze Quickshifter i senzor nagiba čija prisutnost omogućuje precizniji rad kontrole proklizavanja, ABSa i ostalih elektronskih pomagala. Za spomenutu nadogradnju potrebno je nadoplatiti oko 3.600 kuna, otprilike točno onoliko koliko košta skuplji RS 660 koji to ima u seriji.

Zaključak dojmova nakon probe novog Tuona 660 nameće se sam po sebi. Naziv Tuono odavno je probio led i visoko postavio ljestvicu performansi sportskih nakeda. Tuono 660 prati ga u stopu ali s reduciranim brojkama što ima svoju prednost. Radi se o atraktivnom, brzom, laganom i agilnom motociklu upravo za publiku kojoj Tuono V4 odgovara po svemu osim izrazito naglašenim performansama. I naravno, cijeni. :)

Kao i inače kada je to izvedivo, predlažemo da se preko nove aplikacije za rezervacije termina probnih vožnji, o kojoj smo pisali https://www.motori.hr/probne-voznje-piaggio-aprilia-i-moto-guzzi/ , prijavite i posjetite najbliži Aprilia prodajni salon te iskoristite mogućnost da i sami probate nove modele uključujući i ovdje opisani Tuono 660.

Najnovije