BMW S1000XR

Krajem prošle godine predstavljen je novi BMW S1000XR za 2024. godinu koji sada raspolaže snagom od 170 KS, 5 KS više u odnosu na prethodnika, pri 11.000 okretaja dok je okretni moment ostao isti i iznosi 117 Nm. Pored toga, korigirane su i mape paljenja. Motocikl je dijelom redizajniran pri čemu se ističe sjedalo koje je sada postavljeno na 85 mm ali za razliku od prethodnog modela i po dužini i širini raspolaže s više mjesta za manevriranje vozača. Trebalo bi biti i udobnije odnosno bar je tako deklarirano. Od ostalih promjena možemo spomenuti cornering svjetla i keyless sustav paljenja u serijskoj opremi a i baterija je sada zamijenjena jačom od 12 Ah. Puna težina iznosi 227 kg (sa 20 litara goriva).

Zaštita od vjetra je također poboljšana, na serijskom modelu je nešto veća i bolje štiti dok je na modelu opremljenom M paketom montiran Sport vizir. Izgleda bolje i motociklu vizualno daje dodatnu dozu agresivnosti no i nešto je uži pa slabije štiti od vjetra. M paket opreme je i do sada bio opcija ali od ove godine se sva tri modela: S, RR i XR mogu dobiti u M izvedbama s više opreme i jačim agregatom. Da se radi o ipak različitim motociklima daje naslutiti i cijena: ukoliko uz standardni S1000XR nadoplatite M paket opreme, cjenovno ćete doći vrlo blizu M1000XR. Na prvi pogled djeluje čudno ali i publika je različita jer M1000XR osim jačeg i za održavanje zahtjevnijeg agregata, ima tvrđi ovjes, karbonske felge i još neke komponente koje prosječni vozač možda i ne želi. Križaljku modela i serijske odnosno dodatne opreme najbolje je proći s educiranima prodajnim predstavnikom u najbližem BMW centru.

S1000XR je prilično lagan već na mjestu a manevriranje, s obzirom na povišeno sjedalo, više ovisi o visini vozača nego o samoj težini motocikla. Položaj tijela je savršen, čak možda i previše za one koji žele malo aktivniju vožnju jer je toliko neutralan da se teško može umoriti. Zvuk nakon paljenja hladnog motora djeluje prilično nervozno na leru i do nekih 2.000 okretaja, no s kretanjem buke nestaje. Ostaje samo zujanje kao nekad na japanskim motociklima. I oni su u međuvremenu na serijskom auspuhu dobili malo jači zvuk. Prestižne verzije i paketi opreme nude Akrapoviča premda od homologiranih izvedbi ne treba očekivati previše. Zato je mjenjač malo glasniji ali i vrlo precizan. Nekad vam pruži malo zabave tražeći ler ali ništa previše iritantno. Primanje gasa u Road modu je korektno, ne može se reći da vuče iz podruma ali se zato vrti do svemira. Lijepo je igrati se s ručicom gasa iako niste uvijek sigurni u kojem ste stupnju prijenosa koliko moment odradi a tihi zvuk ne daje naslutiti. Osjećaj u vožnji je pero laka kategorija, XR je izuzetno agilan i precizan. Kočnice su također izvrsne, montirani su diskovi promjera 320 milimetara i četveroklipna radijalna kliješta uz koje dolazi i hrpa elektronike.

Dvije stvari koje su i na prošlim modelima bile predmet rasprava su vibracije u određenim režimima vožnje te vrućina agregata. Iste su deklarativno minimalizirane premda će dugogodišnji kupci ovog modela vjerojatno i dalje imati otvorenu temu. Na novom modelu se vibracije ponekad osjete u tragovima dok za vrućinu moramo pričekati toplije dane i veću gradsku gužvu.

Za ovo prvo i kratko druženje s novim XRom možemo reći da je modernizirana verzija ranijih izvedbi. Filozofija je ostala ista i vidljiva su poboljšanja no za detaljniju usporedbu u odnosu na prethodnike trebat ćemo cijeli meč a ne samo jednu rundu….

Prethodni članakYamaha E-bicikli za 2024
Sljedeći članakMotoGP – Jerez 2024