Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale stigao je dvije godine nakon snažnijeg Panigalea 1199, izgledom gotovo identičan, uvjetno rečeno slabijih performansi i cjenovno pristupačniji. Isprobani i uhodani recept iz Borgo Panigalea funkcionira uspješno već dugi niz godina tako da iznenađenja nije bilo. Osnovna ideja “malog” Panigalea bila je ponuditi kupcima paket koji sadrži sve bitne elemente 1199 s nešto manje opreme i reduciranom, u mnogim slučajevima i neiskoristivom snagom. Bitne smjernice nisu mjenjane tako da se i 899 može pohvaliti prekrasnim dizajnom, monocoque okvirom i superquadro agregatom dok su osnovne razlike u stražnjoj vilici koja na modelu 899 nije jednostruka, svjetlima u LED tehnologiji i  TFT instrument ploči. I bez tih detalja na dizajn Panigalea zamjerke jednostavno ne može biti jer radi se sigurno o jednom od najljepših motocikala današnjice.

1

Superquadro agregatu smanjene zapremine provrt i hod su s početnih, od većeg Panigalea, 112 x 60.8 mm reducirani na 100 x 57.2 mm što je rezultiralo smanjenjem snage sa 195 na 148 KS i okretnog momenta sa 132 na 98 Nm. Kod spominjanja tehničkih specifikacija i same zapremine, odnosno izraza “mali Panigale” zanimljivo je prisjetiti se Ducatija 916 koji je imao samo 18 ccm više (ne, matematika nam je jača strana samo što je 899 komercijalni naziv modela dok je stvarna zapremina 898 ccm) a razvijao je tada respektabilnih 114 KS i smatrao se vrhunskim Superbike motociklom. Svjesni smo da su se vremena promjenila, kao što su očigledno i u Ducatiju bili svjesni da je 1199 Panigale sa svojih 195 KS ekstreman motocikl za većinu vozača, tako da je 899 razvijan na način da se performasama, u odnosu na 1199 i ergonomijom u odnosu na prethodnika 848, približi ljubiteljima sportske vožnje a da pri tome bude funkcionalan i na cesti. Stoga ne treba čuditi podatak da je agregat na 899 usmjeren ka oslobađanju snage u nižem i srednjim režimu rada odnosno da je zapravo fleksibilniji i možemo reći upotrebljiviji od 1199. Nešto kao mješavina starijih modela Ducatija koji su bili eksplozivniji na nižim okretajima ali i nove tehnologije u kojima su i V-twinovi dobili “špicu” na visokim okretajima. Za ovo potonje 1199 je najbolji primjer s obzirom da je do 6-7.ooo okretaja nekako nedorečen a nakon toga slijedi eksplozija. Zapravo, slično funkcionira i 899 ali je na 1199 sve puno ekstremnije tako da je upravo peglanje krivulje, uz adekvatnu snagu, glavni adut Ducatijevog slabijeg agregata iz aktualne Superbike obitelji.

2

Orijentacija prema funkcionalnosti u svakodnevnoj upotrebi vidljiva je i po smanjenju međuosovinskog razmaka sa 1,437 mm na 1.426 mm, promjenjene su dimenzije guma sa 200/55-17 na 180/60-17 item a i sam model guma Pirelli Diablo Rosso Corsa umjesto Diablo Supercorse odaje pretenzije ka cestovnoj upotrebi. Zbog dvostruke stražnje vilice, aluminijskih umjesto magnezijskih poklopaca agregata i čeličnog umjesto aluminijskog stražnjeg okvira, 899 teži 5 kg više od 1199 odnosno ukupno 193 kg. Koliko je to bitno, s obzirom da se radi prvenstveno estetskom doživljaju, stvar je subjektivne procjene. Jedini detalj koji stvarno utječe na vožnju a uslijed reduciranja troškova proizvodnje ne ugrađuje se na 899, proklizavajuće je kvačilo. Šteta što se nije našao način da uđe u serijsku opremu jer, pokazačlo se kasnije na trkaćoj stazi, dobro bi došao. Srećom, DQS tj. Ducati Quick Shifter ostao je u standardnoj ponudi.

3

4

Ergonomija se bitno razlikuje od prethodnika, 848, obzirom da su ručke podignute 10 mm a sjedalo povučeno prema naprijed za cijelih 30 mm. U odnosu na 1199 jedina razlika očituje se u debljini spužve sjedala tako da možemo reći kako je 899 nešto udobniji iako ne treba zaboraviti da se radi o sportskom motociklu gdje je udobnost bitna ali nije primarna. Slično se može reći i za ovjes koji se sastoji od prednje USD Showa BPF (Big Piston Forks) vilice promjera 43 mm i stražnjeg potpuno podešavajućeg Sachs amortizera hoda 130 mm. 899 se može pohvaliti najnovijom generacijom četveroklipnog Monoblock Bremba s prednjim diskovima promjera 320 mm. Isti Brembo na 1199 koristi klipiće od 50 mm dok su na 899 tanji od 32 mm ali je zato ABS standard na 899 dok je na 1199 opcija u sklopu Ducati Safety Pack-a. DTC, Traction Control, serijski se isporučuje na oba modela. Pri opisu elektronskih pomagala dovoljno je navesti tri moda odnosno načina rada, Race/Sport/Wet, koji svojom primjenom mjenjaju zadane parametre ABS, DTC i EBS sustava. Kao i na drugim Ducatijevim modelima mape se mogu mjenjati i u vožnji a odabir pratite na zaslonu.

899 je iznimno bučan motocikl. Moramo naglasiti da dijelimo mišljenje kako Ducati koji nije prebučan nije Ducati no nije to ono klasično duboko podrhtavanje starih Ducatija, zvuk koji proizvodi 899 je drugačiji, metalniji je i reskiji. Ponekad, prilikom ulaska u zatvoreni prostor poput javnih garaža, premda znate da se radi o originalu i prvoj ugradnji teško ćete odagnati sumnju da li se stvarno radi o homologiranom i zakonski ispravnom ispuhu.

Pri sjedanju na 899 vidite da riječ kompromis nije prečesto korištena u komunikaciji između inžinjera. Napisali smo osnovne podatke o ergonomiji ali posebno dolaze do izražaja pri prvom kontaktu s motociklom. Agresivan položaj vozača daje naslutiti što vas čeka. Isprobavanje modova na stazi traje vrlo kratko jer tek u Race modu 899 postaje kompletan odnosno prodiše kako bi se od njega i očekivalo.

899 koči savršeno, i po pitanju snage i doziranja a BPF vilica se pokazala bez zamjerke čak i na našoj uništenoj grobničkoj podlozi. Moramo komentirati i prije navedeni nedostatak proklizavajućeg kvačila koje bi pri jakim kočenjim smirivalo stražnji kraj motocikla. Kako ga na 899 nema, poskakivanje i nemir se osjete. Fizička kondicija poželjna je i više nego što smo mislili, ne zato što je motocikl težak nego upravo obrnuto, toliko je lagan da nakon nekoliko zadihanih krugova postaje sve teže pratiti njegov munjeviti ritam prebacivanja. Navedeno vrijedi i za cestovnu upotrebu, iako u znatno manjoj mjeri jer je i forsiranje reducirano. Po pitanju elektronike, Sport mode bi bio optimalan za naše ceste, ispoljava punu snagu smirenijim ritmom a pomagala reducira do prihvatljive mjere dok je Wet mode na stazi uvišan ali je na cesti u slučaju lošeg vremena upotrebljiv jer na kratkom lancu drži “preostalih” 110 konja.

5

6

Panigale 899 je motocikl kojem teško možete naći zamjerku jer kao paket nudi jako puno i trenutno je vjerojatno Ducatijeva optimalna opcija za jednog tipičnog vozača sportske orijentacije. Vrhunska tehnologija koja dolazi u seriji i fantastične preformanse uz ne previsoku cijenu morale bi ga svrstati u top ponudu. Zapravo, najveća zamjerka bila bi nazivati ga “malim” no s obzirom da živimo u okruženju gdje se a priori kupuje “najveće i najskuplje” trebati će truda da se promjeni način razmišljanja. Srećom naši prekomorski susjedi imaju igračku i za velike dečke… :)

7

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakGarmin VIRB Action Camera
Sljedeći članakDucati MotoGP novosti