Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Multistrada V4 Pikes Peak Ducatijevaje perjanica najtraženijeg sport touring segmenta s vrlo jasnim i nedvosmislenim naglaskom na sport

Ducati je za svoj crossover odlučio ostaviti naziv Pikes Peak bez obzira što se nakon nezgode prije nekoliko godina motocikli na istoimenoj utrci više ne natječu. Jedan primjerak ovog high-end modela kod ovlaštenog zastupnika ostavljen je za druženje sa sedmom silom dok je ostatak prve serije doslovno razgrabljen iako se radi o prilično skupom motociklu. U kontekstu financijskog ludila koje nas okružuje možemo samo reći “takva su vremena” što ne zasjenjuje činjenicu da je u pitanju izuzetno svestrani motocikl trenutno najpopularnije klase zaslađen prestižnim detaljima za koju publike očigledno ne manjka.

Novi model poznatog naziva dolazi u sličnim kombinacijama boja s prethodnikom kao i trkaćim brojem 1 na bočnim oplatama. Osim ponovno izmiješanih kantica crne i crvene boje s malo bijelih nijasni, Pikes Peak u serijskoj opremi dolazi sa stražnjom mono vilicom i širom gumom na naplatku od 6″, sprijeda je naplatak od 17″, ovjes je poluaktivni i u potpunosti Ohlinsov a položaj vozača sada još primjereniji vozačima s izraženijim sportskim sklonostima. Na modelu 2023 te korekcije, u odnosu na baznu Multistradu V4/S podrazumijevaju oko 2 cm uži upravljač, 15 mm niže postavljen i dodatno odmaknut od sjedala, dok su oslonci za noge pomaknuti prema gore i straga a sve kako bi se već pri prvom kontaktu naglasio položaj sjedenja predisponiran za aktivniju odnosno agresivniju vožnju. Namjena je kristalno jasna jer uz kraći međuosovinski razmak i za osam kilograma smanjenu težinu, jasno je da se radi o najagilnijoj Multici do sada.

Granturismo V4, četverocilndrični je agregat zapremine 1158 ccm, snage 170 KS i okretnog momenta od 125 Nm, naslonjen na aluminijski monocoque čini okvir Multistrade. Ovjes je podesivi Ohlins, sprijeda upside down vilica promjena 48 mm a straga horizontalno postavljeni monoamortizer na mono vilici. Podatak o Ohlisnu i stražnoj mono vilici spominjemo ponovno, ne greškom nego zato što ga smatramo osnovnim razlogom zašto se kupci odlučuju na Pikes Peak. Ima nešto vrlo privlačno u toj zlatnoj boji na svim Ducatijevim modelima kroz godine a nije slučajno da je u Multistrada obitelji dostupan samo na Pikes-u.

Kočnice su prepoznatljiva Brembo Stylema kliješta na diskovima od 330 mm već udomaćena kod većine prestižnih modela, ne mislimo pri tome samo na Ducati, a kontrolira ih Boschov ABS sustav. Naplatci su kovani, s potpisom Marchesinija, a na njima kao i na cijeloj Ducatijevoj gami dolazi nova generacija provjerenih Pirelli Diablo Rosso IV guma. Ispuh na Pikes Peaku nosi natpis Akrapovič, vrlo ugodnog zvuka i za duže vožnje a kako je u pitanju ispušni sustav homologiran za cestovnu upotrebu, ljubitelji snažnijeg zvuka morati će potražiti sreću u bunaru dodatne opreme. Na sjedalo vozača, iako načelno sportske namjene, nemamo zamjerki jer je kao i do sada prostrano i udobno. Svjetla su izvedena u LED tehnologiji, nadaleko uočljiva i prepoznatljiva, kako sprijeda tako i straga. Pozadinski osvjetljene komande na upravljaču kao i pregledni 6.5 ” TFT zaslon, identični su ostalim Ducatijevim modelima. Elektronska pomagala su sveprisutna a provlače se kroz tri moda paljenja: Race, Sport, Touring i Urban s mogućnošću promjene postavki unutar svake mape. Osim toga u serijskoj opremi je od zanimljivijih feature-a i nezaobilazno spajanje i upravljanje pametnim uređajem, detekcija objekta u mrtvom kutu, adaptivni tempomat…

Za napisati koju riječ o utiscima s vožnje, možemo se referirati na V4S jer je osjećaj gotovo identičan. Jači paket opreme nudi više no pitanje je koliko je to primjetno prosječnom vozaču što se pogotovo odnosi na upotrebu na javnim prometnicama gdje brzinu određuju primarno uvjeti na koje ne možemo utjecati. Dobrim dijelom smo se vozili po zagorskim lokalnim i vlažnim lokalnim cestama posutim ostatcima šljunka i soli. Osim standardnih većih ili manjih poslijezimskih neravnina nerijetko je bilo i ostataka snijega. Dakle, idealna podloga za isprobavanje ovjesa i elektronskih pomagala na kojem su se izmjenjivala proklizavanja prednjeg i stražnjeg kotača. U početku oprezno, kasnije sve slobodnije, Multica je sve odradila profesionalno. Onda na red stiže otvorenija cesta gdje se radnje ponavljaju s više gasa pri čemu motocikl ostaje potpuno miran i neutralan. Po povratku u urbanu sredinu, i ipak čišću cestu, dolazi do izražaja agilnost koja je gotovo na razini skutera. Sve je s tim motociklom izuzetno jednostavno, sigurno i prirodno, u svijetu apsurda bi mogli reći i dosadno. Za kraj, smatrali smo nepristojnim ukazanu priliku za probu ne zaključiti s prebacivanjem u Sport mode i odvrtanjem gasa do kraja. I tu je Pikes sa svojih 170 KS bomba, nabire brzinu kao da nema sutra a i u tom se svijetu savršeno snalazi.

Ducatijeva Multistrada Pikes Peak sportski je orijentiran putni motocikl i odlična podloga za nekoga tko bi savršenu ergonomiju, udobno i uspravno sjedenje povremeno htio pretvoriti u trkaći Panigale. Ukoliko nemate previše izražene sportske sklonosti a sviđa vam se Pikes Peak, nemate razloga za nedoumicu i možete ga naručiti bez straha da ćete dobiti neukrotivu zvijer. Isto tako, ako vam se sviđa Multistrada a novčanik predstavlja prepreku, zaustavite apetite na modelima V4 ili V4S koji daju jako puno za osjetno manje novaca. Razlike definitivno postoje no mišljenja smo da se radi o nijansama jer Pikes Peak je po uhodanom talijanskom receptu ušminkana Multistrada V4/S. Uvjetno rečeno obična ili bazna Multistrada je definitivno jedan od najboljih motocikala koji smo imali prilike voziti, V4S je vjerojatno najbolji omjer a Pikes Peak igračka za odlikaše.


Prethodni članakWSBK – Magny-Cours 2023
Sljedeći članakPeugeot XP 400 GT