Ducati Superleggera V4 #001

Prva Superleggera V4 sišla je s proizvodne linije u Borgo Panigale. To je # 001 od 500 komada koji će biti proizvedeni u ovoj numeriranoj i limitiranoj seriji. Jedini motocikl na svijetu homologiran za uporabu na cesti s okvirom, stražnjom vilicom i naplatcima izrađenim od ugljičnih vlakana konačno je dostupan. Remek djelo strojarstva, tehnike i dizajna “Made in Italy” koje postavlja novo mjerilo u pogledu performansi, stila i pozornosti obraćenoj na sve detalje.

Ekskluzivnost materijala i tehničkih rješenja primjenjena na Superleggeri V4 odražavaju se i na predviđenom maksimalnom broju motocikala: 500 komada, svaki uz potvrdu autentičnosti. Postupno numeriranje motocikala (XXX / 500), koje se podudara s brojem šasije, ugravirano je na glavi upravljača i na kontaktnom ključu..

Prvi od sretnih vlasnika ovog fantastičnog motocikla pozvan je u Borgo Panigale na ceremoniju isporuke, a u narednih nekoliko dana osobno će upoznati Claudija Domenicalija, predsjednika uprave Ducatija, kako bi preuzeo svoju Superleggeru V4 001/500.

Jedinstvenost projekta Superleggera V4 naglašena je iskustvima koja je Ducati zajedno s Ducati Corse rezervirao isključivo za vlasnike ovih motocikla: “Superbike iskustvo” je mogućnost da svi obožavatelji koji nabave Superleggeru V4 mogu isprobati Panigale V4 R koji sudjeluje na Svjetskom prvenstvu SBK na stazi u Mugellu. Još nevjerojatnija i ekskluzivnija je mogućnost – ograničena na 30 vlasnika Superleggera V4 – za kupnju pristupa „MotoGP iskustvu“, čime se ostvaruje san svakog zaljubljenika u sportske motocikle. Po prvi put će se na stazi moći voziti Desmosedici GP uz asistenciju tehničara Ducati Corse. Oba “iskustva” potvrđena su za 2021. godinu.

Ekskluzivnost koja prati kupnju Superleggere V4, uključuje i mogućnost personalizacije trkaćeg kožnog kombinezona Superleggera V4  sa zračnim jastucima iz linije “SuMisura Ducati”, kao i  karbonsku kacigu.

Svaki je motocikl opremljen Racing kitom: kompletni Akrapovič trkaći ispuh za korištenje na stazi izrađen je od titana, otvoreni poklopac spojke izrađen od ugljičnih vlakana, poklopac stražnje vilice od ugljičnih vlakana s titanskim “klizačem” (štitnikom),  komplet za zamjenu svjetla, komplet za uklanjanje držača registarske pločice, kit za uklanjanje bočnog oslonca, aluminijski poklopci otvora u kojima su pričvršćena ogledala, Ducati analizator podataka + GPS (DDA + GPS), trkački poklopac spremnika za gorivo, zaštita za polugu kočnice, prekrivač motocikla, prednji i stražnji stalak i punjač za akumulator.

Motocikl se isporučuje u kutiji obloženoj drvetom, posebno prilagođenom za prijevoz ovog remek-djela „Made in Borgo Panigale“.

Konačno, svi kupci dobivaju model  Superleggere V4 u mjerilu 1:10 modeliran u futurističkim aerodinamičnim oblicima. Pravi kolekcionarski predmet prilagođen Vašem broju motocikla.

Superleggera V4

Superleggera V4 jedini je motocikl na svijetu odobren za uporabu na cesti s cijelom nosivom konstrukcijom šasije (okvir, podokvir, stražnja vilica i naplatci) izrađenim od kompozitnog materijala, čime se samo na ovim komponentama uštedilo na masi 6,7 kg u usporedbi s onima Panigale V4 MY20. Kako bi se osigurali najviši standardi kvalitete i sigurnosti, ove se komponente 100% kontroliraju najsofisticiranijim tehnologijama posuđenim od zrakoplovne industrije, poput termografije, ultrazvučnih provjera i tomografije.

Specifičan set up okvira pruža neusporedivu sposobnost usporavanja, izvanrednu brzinu spuštanja u zavoj i naglašenu sklonost bicikla da zatvori putanju pri izlasku iz zavoja.

Mnoge komponente su izrađene od ugljičnih vlakana modelirane u naprednim aerodinamičkim oblicima. Tu spadaju oplate koje dosežu razinu učinkovitosti višu od one današnjih MotoGP motocikala koji su tu ograničeni trenutnim tehničkim propisima. Zahvaljujući aerodinamičnim dodacima, »biplane« krilca, inspiriranim Ducatijevim GP motociklom iz 2016. godine, jamči vertikalno opterećenje od 50 kg („downforce“) pri 270 km/h, 20 kg više nego što proizvode krilca Panigale V4 MY20 i V4R. Ova sila poboljšava ubrzanje suprotstavljajući se sklonosti podizanja na stražnji kotač i povećava stabilnost pri kočenju.

Ugljične oplate ukrašene su grafikom inspiriranom Desmosedici GP19 s izmjeničnim linijama i udubinama između crvene boje GP19 i vidljivog karbona koji ističu oblike, materijale i tehničke detalje. Crveno se nastavlja na obojenim stranama OEM Pirelli Diablo Supercorsa SP guma, posebno razvijenim za Superleggeru V4.

Najmoćniji i najlakši Desmosedici Stradale R agregat skriven je ispod karbonskog »odijela«; 998 ccm 90 ° V4 agregat Superleggere V4 ima masu 2,8 kg manju od V4 agregata od 1.103 ccm i zahvaljujući homologiranom Akrapovič ispuhu razvija 224 KS  u cestovnoj konfiguraciji (vrijednost EU homologacije), što prelazi u 234 KS ugradnjom Akrapovič titanskog ispuha namijenjenog za uporabu na stazi, a koji je uključen u trkački komplet i isporučuje se zajedno s motociklom.

Karakter motocikla naglašen je uporabom suhe spojke, rasporedom paljenja Desmodromic sustava kojeg ručno podešava stručnjak, a koji nakon provjere potvrđuje pozitivan rezultat stavljanjem svog potpisa na metalnu ploču koja ukrašava karbonski poklopac stražnjeg dijela cilindra.

Samo na Superleggeri V4 učitavanjem mape za trkački ispuh moguće je prikazati na zaslonu oznaku “RaceGP”. Namijenjena samo za uporabu na stazi proizlazi iz zaslona Desmosedici GP20 dizajniranog na osnovi instrukcija Andrea Doviziosoa.

Zahvaljujući širokoj uporabi ugljičnih vlakana, komponenti izrađenih od titana, magnezija i aluminija, Superleggera V4 pokazuje suhu masu od 159 kg  (16 kg manje od Panigale V4), uz omjer snage i mase od 1,41 KS / kg. Rekordna vrijednost za homologirani sportski motocikl. U konfiguraciji za stazu, montiranjem Racing kita isporučenog s motociklom snaga raste na 234 KS, a masa pada na 152,2 kg, s omjerom snage / mase od 1,54 KS / kg.

Elektroničke kontrole također su razvijene u čisto trkačkoj maniri. Prema zadanim postavkama njihovi radni parametri povezani su s tri predprogramirana načina vožnje s nazivima utrka A, utrka B i sport. Pored toga, po prvi put se može dodati pet načina vožnje prilagođenih Vašim omiljenim postavkama. Vozač može pratiti vremena kruga kroz evoluciju postignutih vremena po krugu koji  sada omogućuje pohranjivanje vremena cijelog kruga i podjele pet omiljenih krugova, kako biste ih se prisjetili svaki put kad izađete na stazu a da ne morate ponoviti postupak zapisivanja podataka. Sustav prema zadanim postavkama predlaže vremena kruga i prolaznih vremena na Laguna Seci, Mugellu, Jerezu, Sepangu i Losailu.

Ovome je dodan elektronički paket najnovije generacije koji uključuje izvedbe EVO 2 za DTC i DQS gore/dolje.

Öhlinsov olakšani ovjes s vilicom pod tlakom, amortizer s oprugom od titana i GP ventilima dio su opreme koja poboljšava »upijanje« neravnina na cesti u početnoj fazi kompresije.

Kočioni sustav najbolji je Brembo proizvod s MCS radijalnom pumpom opremljenom mogućnošću  podešavanja udaljenosti ručice i Stylema® R čeljusti ekskluzivno za Superleggeru V4 koji omogućava veću efikasnost kočnica na dugim pravcima na stazi.

Alessandro Valia, službeni test vozač Ducatija s Racing kitom i slick gumama vozio je krug u  Mugellu za 1m52,45s, manje od dvije sekunde zaostatka za vremenom pobjednika Panigale V4R SBK s Micheleom Pirrom u CIV 2019.

Primjer maksimalne pozornosti posvećene detaljima je aluminijska štitnik hladnjaka i namjenski ključ za paljenje s aluminijskim umetkom na kojem je označen broj motocikla.

Superleggera V4 je ekstremni stroj, osmišljen i dizajniran za postizanje maksimalnih performansi na stazi, ali koji istovremeno jamči pouzdanost i jednostavnost uporabe tipične za sportski motocikl homologiran za cestu. Ducati ovim motociklom još više pomiče granice. Tehnička kompetencija i znanje koje se razvija i kontinuirano evoluira u MotoGP-u stavlja se na raspolaganje  ljubiteljima tehnike i performansi na dva kotača.

Prethodni članakMemorabilia#Ducati
Sljedeći članakDovi i Petrux