Harley Davidson XL 1200 X Forty Eight

Sportster FortyEight ne spada među skuplje i uvjetno rečeno atraktivnije primjerke u širokoj ponudi Harley Davidsona što bi u teoriji trebalo značiti da od njega ne treba očekivati previše. Krivo. Možda se radi o krizi srednjih godina ili nam je ponekad dosta svakodnevnih bombardiranja raznim tehničkim novotarijama, ali nas je “mali” 48 oduševio.

“Bobber” snažnog izgleda s masivnim prednjim kotačem i teleskopima, malim mono sjedalom, karakterističnim oblikom spremnika goriva u obliku kikirija koji se pojavio ’48 godine i odakle vuče porijeklo imena, djeluje izuzetno impresivno. Osim oblika, spremnik goriva dolazi u opciji Hard Candy Custom, metalnom završnom bojom koja motociklu daje poseban izgled. Vrlo skladnu i atraktivnu liniju FortyEighta dodatno izražavaju kromirani dijelovi poput duple cijevi ispušnog sustava te stražnji amortizeri a do izražaja posebno dolazi već spomenuti prednji kotač, točnije MT90 guma obzirom da su kotači promjera 16″.

Analogni instrumenti, odnosno bolje reći instrument, uz mali digitalni prozorčić daje osnovne informacije o brzini te prijeđenoj kilometraži, dok se ispod istoga nalaze kontrolne lampice. Posebno bi istaknuli onu koja pokazuje rezervu obzirom na malu zapreminu spremnika goriva od niti 8 litara. Prekidači su vrlo jednostavni i intuitivni te se na njih priviknete vrlo brzo dok masivne ručke daju odličan osjećaj upravljanja. Od vizualnih detalja koji lako upadaju oči, obavezno moramo spomenuti i retrovizore koji su smješteni s donje strane upravljača. Osim poštivanja zakonske regulative, očekivali smo da su tu pozicionirani radi estetskog doživljaja no u vožnji su se pokazali izvanredno preglednim.

Dojam impresivnog motocikla se pojačava sjedanjem odnosno zauzimanjem položaja za vožnju koje je stvarno posebno. Sjedalo je prilično tvrdo, ali ne previše, položaj ruku je izdužen, ali ne previše, noge su pomaknute prema naprijed, ali ne previše. Iako ste prilično “nategnuti” u obliku slova “C” nevjerojatno koliko je uvjetno rečeno mali FortyEight ergonomski dobro pogođen te se njegovih 260 kg zbog nižeg težišta gotovo niti ne osjeti iako naravno da manevriranje na mjestu nije njegova jaka točka.

Masivni agregat zapremine 1202 ccm poznat je već dugi niz godina iz raznih HD modela. Radi se o moderniziranom zračno hlađenom V2 motoru naziva Evolution,  snage 58 KS pri 5.200 okretaja, odnosno 98 Nm pri 3.200 okretaja s elektronskim ubrizgavanjem goriva. Niti po pitanju ovjesa ne možemo pisati o nekim novostima, sprijeda je klasična teleskopska vilica a straga oscilirajuća s dva amortizera. Obje relativno kratkog hoda. Promjeri diskova na kočnicama su 292 mm, sprijeda dva komada s dvoklipnim kliještima, straga jedan disk i jednoklipna kliješta. Za ispravno doziranje kočnica potreban je period prilagodbe, obzirom da prva elektronska pomagala na Sportsterima stižu za sezonu 2014.

Upravljanje FortyEight-om je iznenađujuće lagano i ugodno. U usporedbi s nekoliko sestrinskih, većih, modela djeluje kao igračka. Dominira spomenuto nisko težište kojim zapravo upravljate cijelim motocikom. Ovdje treba spomenuti da je bilo komentara na tvrdo sjedalo i opterećenje na rukama no kako su dojmovi uvijek subjektivni, kao autor ovih redaka moram priznati da sam želio predviđenu rutu sa zagorskih brijegova produžiti prema dalmatinskoj obali. Nažalost, ovaj puta nije bilo prilike ali ćemo s novim modelom za 2014 i to odraditi. Iako brojke djeluju skromno, sa FortyEightom se može juriti. Do jedne granice obzirom na skromnu krajnju brzinu. Limiti nagiba dostižu se vrlo brzo i bez posebnog truda, graničnici postavljeni na osloncima za noge odnosno još niže postavljeni ispušni sustav daju vam vrlo brzo do znanja gdje je kraj. Pri tome, čak ni pri malo bržoj vožnji nema naznaka lelujanja. Ali zato ima vibracija, no samo pri traženju gornje granice kazaljke analognog pokazivača brzine. 48-ica tome nije namjenjena ali smo svejedno morali probati.

Zaključak našeg druženja sa FortyEightom je taj da se radi o izuzetno simpatičnom motociklu koji je vrlo jednostavan za upravljanje, bilo na otvorenoj zavojitoj cesti ili čak gradskom prometu van jutarnjih i popodnevnih špica, i kojemu akcijska cijena od pristojnih 103.000 kn dozvoljava da se utrpa u garažu weekend buntovnika i tamo odsluži svoj rok trajanja. Možete reći da imate Harley, kada ga upalite cijela ulica će to čuti i ego će vam skočiti do neba, osim ako susjed ima Elektru ili Kinga, a šanse da se bitnije vizualno i tehnološki promjeni u slijedećih nekoliko desetljeća i nije previše velika pa se to može smatrati i investicijom. Iako, iskustvo govori da su obično veće šanse da ga vratite u HD Zagreb “pod račun” za malo veći primjerak…

 

 

IM3S0039

IM3S0040

IM3S0052

IM3S0160

IM3S0150

IM3S0173

Prethodni članakMoto GP kalendar i lista vozača za 2014
Sljedeći članakYamaha servisni seminar za nove modele