Honda Riding Assist

Vrlo zanimljiva novost stiže nam iz Honde koja je razvila samobalansirajuću tehnologiju za motocikle omogućujući održavanje uspravnog položaja bez pomagala. Za sada još u vidu prototipa, sustav je nazvan Riding Assist a namjena mu je u budućnosti, osim komocije, reducirati broj motociklističkih nezgoda pri malim brzinama u gradskom prometu.

Sustav funkcionira na način da pomicanjem prednjeg dijela motocikla, kotača i vilice, održava ravnotežu u nultoj točki. Za razliku od već viđenih sličnih sustava, poput robota japanske Murata manufacturing, Hondin sustav se ne oslanja na žiroskop čime su u tehnološkom smislu otišli korak dalje.

Svjetsku prezentaciju Honda je održala na CES 2017 u Las Vegasu gdje su demostrirali samostalno stajanje motocikla na mjestu kao i u pokretu, odnosno s vozačem i bez njega. Sama ideja da u gradskom gužvi ne moramo spuštati noge s oslonaca te se pri tome boriti s ravnotežom balansiranjem tijela, čini nam se vrlo zanimljivom.

Sustav je kreiran na osnovi tehnologije korištene prvo prilikom razvoja Asimo humoidnog robota odnosno kasnije Uni-Cub prototipa, osobnog transportnog robota koji se može kretati u svim smjerovima bez skretanja, na kojem osoba sjedi dok robot održava ravnotežu i kreće se u željenom smjeru.

Da li će i kada Riding Assist biti implementiran na serijskim motociklima, još uvijek nije poznato iako su iz Honde najavili da takav projekt ne bi zahtijevao previše napora s obzirom da je prednji kraj izmijenjen dok je sve ostalo na motociklu standardno.

 

Prethodni članakBožićni popust Piaggio Grupe
Sljedeći članakMotoGP – testovi prije sezone