Jesu li ozljede napokon iza velikog Marqueza?

Marc Marquez veći je dio svog povratka u MotoGP prošle godine proveo boreći se s načetim desnim ramenom nakon što je teško slomio desnu ruku na VN Španjolske pretprošle godine što ga je isključilo iz ostatka te sezone. Unatoč problemima, Marquez je ipak uspio osvojiti tri Grand Prix utrke i završio 2021. godinu kao najbolji vozač Honde na sedmome mjestu na ljestvici, s 42 boda više od momčadskog kolege Pola Espargara. Marquez je, također, proveo zimu oporavljajući se od problema s diplopijom (percepcija dvaju slika jednog predmeta) u jednom oku koji ga je isključio iz posljednje dvije utrke 2021. godine, iako je sada potpuno u redu. Rijetko koja kladionica, kao što su one na stranici www.onlinekladionice.com, ga je svrstavala među favorite prošle sezone, a pravo je pitanje hoće li biti u krugu glavnih kandidata za naslov u nadolazećoj sezoni koja kreće 6. ožujka u Kataru.

‘Neće biti potpuno fit’

Iako šef Honde, Alberto Puig priznaje da će se Marquez i dalje boriti s ramenom i u 2022. godini, ipak „očekuje velike stvari” od šesterostrukog svjetskog prvaka: „Najvažnije je da može vidjeti jer prije pet mjeseci nije imao jasan vid kao što ima danas”, rekao je Puig u sklopu Hondinog lansiranja svog novog motora za sezonu 2022. koja stiže punom brzinom. „Imao je veliki problem i, srećom, on je nestao, što je najvažnije zasad i ujedno prva točka. Točka dva je ta da se priča s njegovim ramenom nastavlja od prošle godine. Puno je patio i vjerojatno ove godine neće biti 100 posto fit.“

„Međutim, promijenili smo mnoge stvari u načinu na koji se približava svom idealnom fizičkom stanju i prilično sam siguran da će napraviti veliki napredak. Stvarno sam optimističan jer mislim da mogu razumjeti kako je prošle godine vozio uz tu situaciju s ramenom, ali čak i tako ‘ranjen’ pobijedio je u tri utrke. Dakle, očekujem velike stvari od njega ove godine.” Honda je radikalno preinačila svoj motocikl za 2022. godinu kako bi popravila njegovu glavnu slabost, a to je stražnja vučna sila, koja je mučila njezine vozače prošle godine.

Još ima vremena prestići Agostinija i Rossija

Objašnjavajući promjene iza Hondinog novog motocikla, tehnički menadžer Takeo Yokoyama rekao je: „Dopustite mi da krenem od koncepta, odnosno filozofije motora jer su zapravo postojale dvije godine razvoja. Taj razvoj uključivao je prvu fazu koja je bila više za učenje zbog Covid situacije. Praktični rad naše radionice bio je ograničen. U svakom slučaju, uspjeli smo pokrenuti neke studije za koje inače nemamo puno vremena, ali ovaj smo put zbog okolnosti imali duže vremena za dublji studij. Odlučili smo promijeniti više nego inače, ali ne govorim o snazi koja je više karakteristika motora, odnosno isporuka snage. Na kraju smo došli do zaključka da zapravo moramo promijeniti puno više od onoga što inače radimo. Ovo također utječe na način na koji je motor montiran na šasiju i, naravno, to je također povezano s cijelim motociklom i u konačnici njegovim izgledom kada govorimo o tome kako motocikl izgleda. Zbog okolnosti COVID-a imali smo dulje razdoblje razvoja pa se zbog toga motocikl promijenio nešto više od uobičajene faze od jednoga koraka.”

Koliko god utrkivanje, ali i vožnja motocikla imala mnogo prednosti, između ostaloga u pogledu fizičkog zdravlja, možda je najbolje za ponajboljeg MotoGP vozača u povijesti da si uzme još neko vrijeme prije potpunog povratka na staze. Više naslova od Marqueza imaju samo dvojica Talijana, Giacomo Agosini (osam) i Valentino Rossi (sedam), a ako ga ozljede u nastavku karijere zaobiđu, ovaj Španjolac mogao bi postati najtrofejniji vozač svih vremena. Tek je napunio 29 godina, dakle, ima mnogo vremena pred njim.

Prethodni članakStark VARG
Sljedeći članakDucati Streetfighter V2 – video test by Motopuls