Moto Guzzi V85 TT

Moto Guzzi nije proizvođač koji često predstavlja nove modele a kad se to dogodi onda su vrijedni pažnje. Za početak priče o V85 TT mogli bismo se vratiti u 1984. godinu kada je Moto Guzzi stvorio Tutto Terreno motocikl s za sudjelovanje na rally-ju Paris – Dakar. Tom prilikom rođen je V65TT, sada već daleki predak motocikla o kojem danas pišemo.

Prije opisa samog motocikla, potrebno je pohvaliti idejnog začetnika ideje V85 TT s obzirom da su u Guzziju slušali želje svojih kupaca, jednostavnim dizajnom i kvalitetnom izradom stvorili su retro motocikl ne pretjerane snage smješten u segment putnog endura ali koji je realno i puno više od toga. Zasigurno jedan od onih modela koji su zaintrigirali javnost puno prije predstavljanja mada ga još uvijek ne možemo službeno svrstati u klasike. Nekom možda manje bitan podatak ali danas ponovno aktualan, V85 TT je u potpunosti proizveden u Italiji.

Prva poznata stvar je agregat zapremine 853 ccm s dva ventila po cilindru s kojim smo se susreli na V9 modelima iako se novi V85 osim vrijednosti provrta i hoda te kompresije koji su ostali isti, može pohvaliti novim komponentama pri čemu se znatno uštedjelo na težini te je povećana snaga na 80 KS pri 7.500 okretaja kao i okretni moment koji sada iznosi 80 Nm pri 5.000 okretaja. Agregatom hlađenim zrakom upravljaju tri mape koje nemaju mogućnosti promjena postavki. Kasnije smo konstatirali da je pokretanje prilično brzo i bezbolno a agregat radi vrlo uglađeno i bez neugodnih vibracija.

Novi rešetkasti čelični okvir zaslužan je za čvrstoću u čemu mu pomaže i agregat koji je također nosivi element. Ovjes je podložan podešavanju i pokazao se adekvatnim za zahtjevniju vožnju na cesti kao i za skromnija off-road iskustva a ukoliko to nije dovoljno ostaje opcija naručivanja Sport Adventure paketa opreme koji uključuje Ohlinsov ovjes. Još jedna od bitnih karakteristika V85 TT je kardan za kojeg se u ovoj klasi odlučio jedino Moto Guzzi. Iako je kardan oduvijek tema mnogih rasprava možemo reći da se ovdje odlično uklopio, posebno u kombinaciji sa suhim i ugodno mekanim kvačilom te tihim i preciznim mjenjačem. Spomenimo i spremnik goriva koji osim što uz prednja svjetla prednjači u retro inspiraciji, zapremine je 23 litre.

Kočnice nose oznaku Brembo a poznate su nam s raznih modela koje smo imali prilike voziti: prednji diskovi promjera 320 mm i stražnji od 260 mm, četveroklipna kliješta sprijeda i dvoklipna straga. Doziranje je odlično a motocikl je opremljen i ABS sustavom koji se na stražnjem kotaču može isključiti odabirom mape za terenski način vožnje. Od ostalih elektronskih pomagala V85 TT opremljen je kontrolom proklizavanja i tempomatom a putem nove multimedijske platforme koju sada koristi cijela grupa, moguće je spojiti se i pametnim telefonom.

Očekivano za ovu klasu motocikla, položaj sjedenja je vrlo udoban sa širokim upravljačem, bogato podstavljenim i prostranim sjedalom a niti viši vozači neće naći zamjerku jer se čak se i za ono povremeno diranje koljenima stršećih glava motora potrebno malo jače ispružiti. Visina sjedala je postavljena na gotovo standardnih 830 mm s tim da i za to postoji opcija višeg odnosno nižeg sjedala. Pogled je prvo usmjeren na zanimljivo dizajnirani zaslon u boji koji pruža osnovne podatke.

Već nakon prvih kilometara Guzzi daje do znanja kako se radi vrlo laganom motociklu premda podatak o težini od 229 kg to vjerojatno ne bi podrazumijevao. Kao i uvijek, lakoća posljedično usmjerava daljnju vožnju u smjeru koji možda niti primjeren za putni enduro ali V85 TT lako nosi s izazovima umjereno sportski nastrojene vožnje. Ovjes također u takvim situacijama posebno dolazi do izražaja, hod prednje upside down vilice od 41 mm identičan je hodu stražnjeg amortizera od prihvatljivih 170 mm. Kao što smo napisali ranije, opcija je Ohlins iako je pitanje ima li realno potrebe jer standardni ovjes zadovoljava i veći raspon potreba uvjetno rečeno ekstremnije vožnje na obje podloge. Kotači su žbičani na svim modelima a o prije spomenutim preferencijama ovisi i odabir guma. Po pitanju preferencija možemo koju riječ posvetiti dodatnoj opremi. Ona je poprilična i vidi se da su se u Guzziju oko toga potrudili imajući u vidu na kakvu publiku ciljaju. U ponudi su tri osnovna paketa opreme: Urban, Touring i Sport Adventure a pohvalno je i to da je svaki dio opreme iz nekog paketa, a koji niste odabrali, moguće kupiti i posebno.

U svijetu putnih endura i adventure modela danas je prilična gužva, znaju se perjanice ove klase i statusni simboli, zna se i tko napada i na koji način. V85 TT uopće ne vidimo u toj borbi a mišljenja smo da su tako razmišljali i oni koji su ga stvorili. Da ima istomišljenika govori i podatak o rekordnom odazivu na Guzzijev poziv na testne vožnje u cijelom svijetu. Iznimka nije niti naša mala zemljica gdje ima dosta zainteresiranih potencijalnih kupaca koji ne dolaze isključivo iz segmenta putnih endura i kojima je Guzzi još uvijek relativno egzotičan brend. Vjerojatno niti V85 TT to neće znatno promijeniti ali će zato nekolicina istinskih zaljubljenika uživati, kako u samom motociklu tako i u Guzzijevoj posebnosti…

Prethodni članakMoto GP – America 2022
Sljedeći članakProljetni Moto Puls je na kioscima!