MotoGP – Jerez 2024

Prvi dan u Jerezu počeo je vrlo jako, na prvom treningu je A. Marquez bio najbrži sa 1.36.5 da bi mu do kraja dana to bilo dovoljno tek za deseto vrijeme. Prvi je bio Bagnaia koji je srušio rekord staze a vrlo blizu su mu bili Vinales i M. Marquez. Na kvalifikacijama se i to promijenilo, staza je bila mokra a Pole position osvojio je prvi put na Ducatiju M. Marquez ispred Bezzecchija i Martina dok su iz drugog reda startali Binder, DiGiannantonio i A. Marquez. Bagnaia startao sa sedmog mjesta a Vinales jedanaestog.

SPRINT RACE:

U Sprint utrku najbolje je krenuo Martin ispred Bindera i oba Marqueza. Prtatili su Bagnaia, Bezzecchi, Bastianini, Acosta… Espargaro i Miller su pali već u prvom odnosno drugom krugu. Na vrhu se Martin nije uspijevao odvojiti previše, pogotovo nakon što je M. Marquez prošao Bindera koji ga je usporavao. U pokušaju vraćanja došlo je do kontakta i širenja putanja pa je obojicu prošao A. Marquez. Agresivno je krenuo i Bagnaia no u zavoju ga je Binder stisnuo u sendvič sa Bezzom i udario laktom nakon čega je Bagnaia pao. Martin je iskoristio gužvu i odmaknuo na preko pola sekunde a prednost se u slijedećim krugovima popela na preko sekunde. Pratila su ga braća Marquez dok su ostali na čelu sa Binderom kasnili dodatnih 0.6 sekundi.

Šest krugova prije kraja s najbržim krugom od niskih .37, M. Marquez na odvozio nabrži krug i napao Martina. prošlao je vrlo lagano i počeo odmicati. Pratio ih je A. Marquez te grupa u kojoj su bili Binder, Bastianini i Accosta a iza njih su ostali Bezzecchi i Vinales. Krug kasnije na istom mjestu i na isti način jedan za drugim pali su A. Marquez, Binder i Bastianini a pola kruga kasnije pada M. Marquez, za njim i Vinales. M. Marquez se vratio na deveto mjesto.

U zadnja tri kruga tako se ušlo poretkom Martin, Acosta, Quartaro, Pedrosa, Zarco, Morbidelli… Martin je imao mogućnost smanjiti tempo i bez panike završiti utrku na prvom mjestu, slično je bilo i sa Acostom na drugom mjestu, dok su se Quartararo i Pedrosa borili za treće. Tada su pali još Bradl, Marini i Zarco. Martin i Acosta su potvrdili svoje pozicije a Pedrosa je u zadnjim zavojima odustao od napada na Quartarara međutim naknadno su Quartararu oduzete dvije pozicije pa je Pedro ipak osvojio podij a Morbidelli četvrto mjesto.

GP RACE:

GP utrka možda nije obilovala brojnim pretjecanjima i padovima poput subotnjeg sprinta ali zato nije bila ništa manje zanimljiva. Marquez je danas bolje startao s Pole-a ali se probudio Bagnaia koji je sa sedmog mjesta vrlo brzo došao do drugog. Vodeću grupu od četiri vozača je uz spomenuti trojca upotpunio Bezzecchi dok je gotovo cijelu utrku peto mjesto, kasnije četvrto, uvjerljivo držao A. Marquez. Iza njega su međusobne borbe vodili Binder, Oliveira i Bastianini.

Martin je u početnom dijelu utrke vodio ali mu je Bagnaia bio na repu i snimao. Zajedno su se uspjeli odvojiti od Bezzecchija i M. Marqueza na oko 0,7 sekundi. U devetom krugu je ponovno pao Espargarao, ovaj put je sa sobom povukao Zarca. Dva kruga kasnije Bagnaia nije morao napraviti korak više i proći Martina jer je visoki ritam i pritisak učinio svoje pa je Martinu proklizala prednja gume nakon čega je pao.

Nekoliko krugova kasnije je Marquez, nakon prolaska Bezzecchija, krenuo loviti Bagnaiu. Rekordnih 1,2 razlike topio je svakim krugom da bi pet krugova prije kraja došao do prilike za napad. Prošao je na trenutak ali se Bagnaia vratio i zatvorio prolaz nakon čega je došlo do kontakta i čudom bez pada su obojica nastavili dalje. Kruga kasnije je Marquez ponovno napao ali i morao ići široko što je Bagnaia iskoristio i vratio vodeću poziciju. Bagnaia je u predzadnjem krugu skinuo vrijeme najbržeg kruga. Osim toga, vjerojatno je i Marquez shvatio da se ovdje radi o puno većem ulogu od same utrke i da neće biti lako proći bez posljedica pa više nije riskirao nego je pratio Bagnaiu na oko pola sekunde i drugi prošao ciljem. Treći je završio Bezzecchi a četvrti A. Marquez.

Nakon nedjeljne utrke GP karavana ostaje u Jerezu na testovima a onda se za dva tjedna prvenstvo nastavlja u Francuskoj.

Prethodni članakBMW S1000XR
Sljedeći članakDucati – We ride as one 2024