MotoGP – Le Mans 2022

Atmosferu uoči utrke na francuskom Le Mansu uvelike je zahuktala vijest da se Suzuki namjerava povući iz MotoGPa odnosno iz svih natjecanja. Sumirano u jednoj rečenici, kao razlog su navedeni visoki troškovi i upitna iskoristivost tehnologija i iskustava na proizvodnju u ovim kriznim vremenima. Vrlo vjerojatno odluka nije donesena preko noći ali uz poznatu japansku tajnovitost vijest je iznenadila sve pratitelje MotoGPa ali i same članove tima i vozače. Budućnost Rinsa i Mira sada je upitna a po zadnjoj informaciji Honda je službeno potvrdila da su kontaktirali s vozačima po pitanju angažmana slijedeće sezone s obzirom da je P. Espargaro na izlaznim vratima a Marquezova situacija, premda trenutno jasna, lako se može zakomplicirati.

Prvi treninzi počeli su s dosta padova i promjena u poretku da bi na kvalifikacijama tvornički Ducatiji bili nedostižni. Bagnaia je osvojio Pole position, pratio ga je Miller sa 0.069 zaostatka a treća startna pozicija pripala je opet izvrsnom A. Espargaru. Povratak u formu i domaća staza obećavali su više za Quartarara međutim odvoženih 1.30.688 bilo je dovoljno tek za prvo mjesto u drugom redu, pored Bastianinija i Zarca na Ducatijima. Iza njih su se pozicionirali Mir i Rins a onda još jedan Ducati, Martinov.

Quartararo, od kojeg su očekivanja domaće publike bila velika, imao je plan probiti se na startu naprijed i voditi utrku svojim tempom pri čemu ga je teško proći. Umjesto toga dodatno je izgubio nekoliko pozicija ali se kasnije uspio vratiti. Utrku je poveo Miller ispred Bagnaie i Bastianinija. Ducatijeva trojka držala je prve tri pozicije cijelu utrku, u početku je vodio Miller da bi ga nakon nekoliko krugova stigao Bagnaia. Tim poretkom je prošao veći dio utrke da bi pred završnicu agresivnije krenuo Bastianini koji je prvo prošao Millera a onda iz drugog pokušaja i Bagnaiu. U očajničkom pokušaju da vrati vodstvo, Bagnaia se prvo jako prekočio pri čemu je izgubio dosta vremena, iako ga trećeplasirani Miller nije uspio dostići, te se odlučio ići na sve ili ništa i ispalo je ništa. Forsirao je, izgubio kontrolu nad prednjim krajem, proklizao, pao i izgubio važne bodove.

Njegovim padom postolje je ulovio i Espargaro na Apriliji. Nije mu bilo lako obraniti podij jer mu je Quartararo na repu cijelo vrijeme radio pritisak ali zavjetrina i visoka temperatura nisu bile od pomoći Francuzu koji ga do kraja ipak nije uspio proći. Quartararo je četvrtim mjestom zadržao vodstvo u ukupnom poretku dok ga s razlikom od četiri boda prati Espargaro a samo dva manje ima i Bastianini. Za dva tjedna vozi se legendarni Mugello gdje su očekivanja uvijek na strani crvenih motora iz Borgo Panigale…

Prethodni članakHyundai IONIQ 5 proglašen svjetskim automobilom godine
Sljedeći članakDunlop nagrađuje svoje kupce!