MotoGP – Le Mans 2024

motori.hr

Vikend u Francuskoj najbolje je započeo za Martina koji je u petak bio najbrži. Španjolac je nakon prošle sezone skoro završio u tvorničkom Ducati timu ali ove godine je njegov vjerojatni dogovor poljuljan prelaskom Marqueza u Gresini tako da su sve češći natpisi koji upravo bivšeg prvaka guraju kao Bagnainog kolegu od sljedeće godine. Odluka će, kako su najavili iz Ducatija, biti donesena oko sredine prvenstva. Ono što Martin može, to je opravdati svoju formu dobrim rezultatima što je i napravio na kvalifikacijama. Skidanjem rekorda kruga bio je jedini koji je odvozio ispod 1.30. Time je osvojio novi Pole ispred Bagnaie i Vinalesa a iz drugog reda startali su DiGiannantonio, Bezzecchi i A. Espargaro.

SPRINT RACE:

Martin je najbolje startao ali je zato Bagnaia pao na 14. mjesto. Marquez je stigao do petog mjesta a već nakon pola kruga prošao i Vinalesa za četvrto mjesto. Martin je nakon prvog kruga imao prednost od 0,6 sekundi ispred Bezza i A. Espargara. Međutim, Espargarao je tada dobio kaznu zbog preranog starta nakon čega se vratio na peto mjesto. Bagnaia je zbog evidentnih tehničkih problema odustao već u trećem krugu.

Poredak nakon pola utrke nije se puno mijenjao, vodio je Martin ispred Bezza i Marqueza. Iza njih su sa sa sekundom zaostatka vozili Vinales, Bastianini Espargaro. I na vrhu se razlika između vodećih kretala oko sekunde, s iznimkom Marqueza koji se vrlo sramežljivo pribiližavao Bezzu. Napasti nije morao jer je Bezz pao četiri kruga prije kraja nakon što mu je proklizao prednji kotač. Nakon toga više nije bilo realno očekivati da bi moglo biti promjena pozicija pa je podij bio riješen: Martin, Marquez, Vinales.

GP RACE:

Ovaj put je Bagnaia ušao u prvi zavoj kao vodeći ispred Martina i Espargara. Vinales je sjekao zavoj i vratio se na peto mjesto iza DiGiannantonia ali ga je u drugom krugu prešao Acosta. Marquez je bio osmi. Slijedeći napad režirao je Acosta pokušavajući napasti DiGiannantonia ali se u sendviču između njega i Espargara prekočio i pao. Bila je to prva veća gređka opd prelaska u GP. Malo nakon njega pao je i Bezzecchi pokušavajući uloviti Bastianinija koji ga je netom prije toga prošao.

Nakon tri odvožena kruga su se Bagnaia i Martin odvojili na nešto manje od pola sekunde međutim Espargaro nije odustajao i lovio bi ih na sporijim dijelovima staze. Iza je ostao DiGiannantonio a njemu su se na repu borili Vinales i Marquez. To je pak koristio Bastianini koji im se skroz priključio. Uslijedio je relativno mirni dio utrke čuvanja guma i pozicija tako da nitko nije napadao znajući da bi i najmanja greškica bila vrlo skupa. Prvi je usporio Espargarao pa ga je prošao DiGiannantonio a vrlo brzo došao je red i na Vinalesa koji je timskog kolegu prošao u 11. krugu. Odmah nakon njega je isto napravio i Marquez. Bastianini je prošao krug kasnije pri čemu je zatvorio putanju pa je posljedično Espargaro izletio i vratio se na sedmo mjesto. Vinalesovu grešku iskoristio je Marquez i prošao na četvrto mjesto a nakon toga došao u priliku za napad na DiGiannantonia. Quartararo je bio vrlo dobar na šestom mjestu ali je pao.

Ulaskom u zadnjih 10 krugova Martin se skroz približio Bagnai kojem je vrijeme kruga raslo i očekivao se napad Španjolca. Prvi pokušaj stigao je u 20. krugu u šikani što je Talijan obranio. Krugu kasnije je Martin prošao i ostao na vrhu. Bagnainu slabost iskoristio je i Marquez koji se brzo približavao i uskoro se pridružio grupi, punih sedam krugova prije kraja. Vinales, Bastianini i DiGiannantonio pratili su ih sa 1,7 zaostatka, bez mogućnosti ozbiljne prijetnje.

Borba vodeće trojke nastavila se do kraja utrke. Martinova greška na ulasku u 25. krug opet ih je skroz grupirala ostavljajući otvoren rasplet do samog kraja. Bagnaia se skroz približio Martinu, tražio priliku ali nije uspijevao proći i kako to obično bude, u zadnjem krugu, par zavoja prije kraja prošao ga je Marquez. Moglo bi se reći očekivano no u svakom slučaju teško će na ovaj način moći obraniti naslov. Vidjet ćemo što će pripremiti za nastavak prvenstva koji slijedi za dva tjedna u Barceloni.

motori.hr

Prethodni članakYamaha TM i Loris Majcan zajedno na IOM TT
Sljedeći članakBMW M4 CS