MotoGP – Motegi 2017

 

Petnaesta utrka u MotoGP kalendaru vozila se u Japanu. Motegi je poznat kao Hondina staza no u zadnje vrijeme se ti stereotipi ipak mijenjaju no ovaj put je prvenstveno trebalo pobijediti trenutno vodećeg Marqueza a tek onda Hondu.  Treninzi su počeli po kišnom vremenu koje je uzrokovalo dosta padova, vodili su Marquez pa Dovizioso, Lorenzo je bio blizu a Rossi se tek u zadnjem treningu ugurao među prvih pet no drama se odvijala na kvalifikacijama. Iako je staza samo na nekim dijelovima izgledala suha, Rossi je odmah izašao na slikovima i radio vremena s oko 20 do 30 sekundi zaostatka po krugu čime je taktički pogriješio i završio na zadnjem mjestu Q2. Zanimljivo da je kasnije izjavio da je očekivao brže sušenje staze ali da niti  kišnim gumama rezultat ne bi bio puno bolji. Tvorničke Yamahe evidentno imaju problema s obzirom da se Vinales prvi puta nije niti kvalificirao za Q2. Marquez je u prvim krugovima odvozio 1.53 čemu se nitko nije mogao približiti više od 10 minuta pa je i on, gledajući Rossija, skrenuo u box po slikove. To su odlično iskoristili Zarco i Petrucci koji su na kraju odvozili brže vrijeme i gurnuli ga na treće startno mjesto a vrlo malo je nedostajalo da ga Espargaro na Apriliji ne izgura u drugi startni red. Ukratko, na kvalifikacijama sateliti bolji od tvorničkih timova.

Gužva na startu kišne utrke i pozicioniranja u prvom krugu na kraju su na vrh dovele Petruccija ispred Lorenza, Marqueza, Doviziosa, Zarca. Krenula su međusobna pretjecanja a Lorenzo je oko četvrtog kruga izgubio ritam i pao na sedmo mjesto. Dva kruga kasnije pada je Crutchlow a nakon njega i Rossi. Sličnim pristupom kao i u kvalifikacijama, Rossi je znao da mora probati napasti jer mu tadašnje deveto mjesto ne znači previše u ukupnom poretku. Petruccijeva prednost od preko 1,5 sekundi tada je počela padati s obzirom da je Marquez na drugom mjestu vozio najbrže krugove. Odmah iza njih u vodećoj grupi bio je i Dovizioso dok su u slijedećoj ostali Zarco, Rins i Iannone.

U 15-om krugu na kočenju na kraju ciljne prvo Marquez a zatim i Dovi prolaze Petruccija. Nažalost, Talijan na satelitskom Ducatiju ponovno nije izdržao tempo do kraja. Kao i obično, Marquez se u ovakvim situacijama pokušavao što prije odmaknuti i osigurati pobjedu ali znao je to i Dovi koji je odmah krenuo za njim s 0,4 sekunde zaostatka. Šest krugova prije kraja Dovi je napao i prošao Marqueza, Španjolac čak nije niti probao vratiti a već krug kasnije je gap već bio 0,8. No kako Marquez nikad ne odustaje znalo se da će sigurno pokušati vratiti vodstvo. Obično mu treba krug ili dva da dođe sebi i ponovno kreće u napad. Tada su Rins i Iannone na Suzukijima prošli Zarca u borbi za četvrto odnosno peto mjesto.

Tri kruga prije kraja Marquez agresivnim potezom napada i prolazi, Dovi je na kratko vratio i kreće vrlo zanimljiva borba do kraja. Kad je Marquez napravio nešto manje od pola sekunde prednosti izgledalo je da je utrka riješena no Dovi se nije predavao i četiri zavoja prije kraja prolazi Marqueza. U zadnjem zavoju se ponovio rasplet kao u Austriji, Marquez identično prolazi ali i ide preširoko te Dovi prvi prolazi ciljem.

Ukupno gledajući, zanimljiv rasplet u Motegiju u kojem su na podiju usred Japana završila dva Ducatija, po jedan tvornički vozač Honde i Yamahe nisu završili utrku, jedan na podiju i jedan na devetom mjestu dok je četvrti i peti bio Suzuki kojeg nema nigdje cijele sezone.

Slijedeća utrka vozi se na Phillip Islandu za tjedan dana.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakVikend druženje s akcijskim Ducati demo modelima!
Sljedeći članakWSBK – Jerez 2017