MotoGP – prvi testovi u 2017

Konačno smo dočekali i prvo službeno testiranje u MotoGP klasi za predstojeću sezonu. Očekivanja sa svih strana bila su velika i prema izjavama za razne medije generalno bi se moglo da su svi timovi vrlo zadovoljni.

Prvi dan dogodilo se prilično veliko iznenađenje. Na vrhu poretka našao se Casey Stoner. Nekadašnji svjetski prvak godinama već nije aktivan u samim utrkama ali je dio timova za razvoj motocikala, trenutno konkretno Ducatija za kojeg se još uvijek govori kako ga je samo on svojim posebnim stilom znao voziti. Da ima nešto u tome pokazao je i prvi dan treninga iako treba napomenuti i to kako njegov motor ne podliježe svim tehničkim restrikcijama. Vrijeme nije bilo stabilno tako da su bitnu ulogu imali i uvjeti na stazi u određenim dijelovima dana. Na kraju je i drugoplasirani bio ponovno Ducati Andree Doviziosa. Rossi je završio osmi, Marquez deveti, Lorenzo sedamnaesti.

Drugi dan se na vrh probio Iannone ispred Vinalesa i Bautiste. Odmah iza njih plasirao se Rossi dok se ostatak ekipe s vrha smjestio na osmo, Lore, odnosno deseto mjesto, Marquez.

Treći dan i opet promjene poretka, ovaj put je poredak više ličio na ono što smo gledali prošle sezone. Najbrži je bio Vinales koji je s vremenom od 1.59.368 odvozio najbrži krug kvalifikacija dok mu je za vratom disao Marquez sa 0.138 zaostatka. Minimalan zaostatak zapravo se provlačio cijelom vodećom grupom odnosno prva desetorica odvozila su unutar pola sekunde a konačan poredak trećeg dana je slijedeći:

1 VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:59.368
2 MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:59.506 +0.138 0.138
3 DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:59.553 +0.185 0.047
4 PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:59.578 +0.210 0.025
5 ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:59.589 +0.221 0.011
6 BAUTISTA, Alvaro | Pull&Bear Aspar Team | 1:59.628 +0.260 0.039
7 STONER, Casey | Ducati Test Team | 1:59.639 +0.271 0.011
8 CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:59.728 +0.360 0.089
9 LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:59.767 +0.399 0.039
10 ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:59.772 +0.404 0.005
11 IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 2:00.045 +0.677 0.273
12 RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 2:00.057 +0.689 0.012
13 ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 2:00.108 +0.740 0.051
14 PETRUCCI, Danilo | Octo Pramac Racing | 2:00.310 +0.942 0.202
15 FOLGER, Jonas | Monster Yamaha Tech 3 | 2:00.312 +0.944 0.002
16 MILLER, Jack | Team EG 0,0 Marc VDS | 2:00.439 +1.071 0.127
17 ABRAHAM, Karel | Pull&Bear Aspar Team | 2:00.445 +1.077 0.006
18 BARBERA, Hector | Reale Esponsorama Racing | 2:00.537 +1.169 0.092
19 REDDING, Scott | Octo Pramac Racing | 2:00.645 +1.277 0.108
20 BAZ, Loris | Reale Esponsorama Racing | 2:00.873 +1.505 0.228
21 SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 2:01.338 +1.970 0.465
22 LOWES, Sam | Aprilia Racing Team Gresini | 2:01.341 +1.973 0.003
23 ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 2:01.506 +2.138 0.165
24 NAKASUGA, Katsuyuki | Yamaha Factory Racing | 2:01.658 +2.290 0.152
25 TSUDA, Takuya | Suzuki Test Team | 2:02.769 +3.401 1.111

Ako baš moramo prognozirati rasplet, najvjerojatnije će se za vrh ponovno boriti Yamaha i Honda odnosno Vinales i Marquez iako Rossija,. Pedra i Lorenza sigurno ne treba otpisivati. Vozač od koje se isto tako puno može očeivati je Iannone na Suzukiju koji je drugi dan pokazao da zna i može biti na vrhu. Opet, treba uzeti u obzir i ono možda najbitnije, odvoziti brzi krug i pobijediti utrku su dva potpuno različita pojma.

Osjetno bolje rezultate očekujemo i od Aprilijinih Espargara i Lowesa čija je dosljednost i konačni rezultat ohrabrujući znakovi napretka. S puno odvoženih krugova kako bi stekao samopouzadnje na motociklu koji je dosta drukčiji od onog koji je vozio prošle godine. Na kraju trećeg dana Sam je izrazio zadovoljstvo napretkom postignutim na više strana, od položaja pri vožnji do kočenja. Taj napredak potvrđuju i vremena, odnosno napredak od gotovo dvije sekunde od prvog do trećeg dana i konačno vrijeme od 2’01.341. Team manager, R. Albesiano bio je vrlo optimističan: “S tehničke strane, nisam mogao tražiti bolje testiranje, iako još imamo dosta posla do Katara. RS-GP 2017. potvrdio je napredak koji smo postigli u odnosu na prošlu godinu, u pogledu šasije i agregata, te sad znamo kako je zahtjevno napredovati u klasi kao što je MotoGP. Posao koji su naša dva vozača odradili očito je jako različit, ali s jednako dobrim ishodom. Aleix je svojim iskustvom i brzinom počeo razvijati novi motocikl i već je pokazao izvrsnu izvedbu, dok je Sam bio fokusiran na osjećaj i stil vožnje koji ovakvi motocikli traže. Čak je i tim ,koji ima nekoliko novih članova, odmah pokazao veliki sklad što će biti ključno tijekom sezone.”

Najbolja vremena sva tri dana kumulativno:

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakAPRILIA RACING TEAM GRESINI – MotoGP Sepang testiranja
Sljedeći članakAprilia MotoGP – testiranje u Sepangu