MotoGP – Texas 2023

Nakon utrke u Argentini prije dva tjedan, MotoGP se preselio na sjeverni dio američkog kontinenta odnosno na stazu u blizini Austina u Texasu. Veći dio slobodnih treninga dominirali su Ducatiji, na kvalifikacijama su se nastavila interna taktička nadmetanja, uz padove Marqueza i Martina, pa je do pred sam kraj kvalifikacija na vrhu bio Rins no u zadnjem krugu je s odvoženih 2.01.892 Bagnaia osvojio Pole position. Treći je startao Marini dok su iz drugog reda kretali Marquez, Bezzecchi i Espargaro, zatim Quartarao, Vinales i Zarco kao najbrži u Q1..

Bagnaia je poveo sprint utrku ispred Rinsa dok je Marini pogriješio već na prvom kočenju i izgubio desetak pozicija. Rins je odmah napao Bagnaiu što je trajalo do prvog slijedećeg ravnog dijela kad je aktualni prvak vratio vodstvo. U drugoj grupi, s pola sekunde zaostatka, poredali su se Espargaro, Quartararo, Zarco i Marquez.

U trećem krugu Rins griješi što je omogućilo Espargaru da prođe na drugo mjesto. Rinsa je kratko napadao i Quartararo međutim vrlo brzo su i njemu na rep stigli Martin i Marquez. Upravo je Martin bio taj koji je prvi napao i prošao Quartarara. Francuz je maksimalno stiskao ali umjesto poboljšanjem poretka, pao je pa se vratio i završio utrku na pretposljednjem mjestu.

Poredak se na vrhu do kraja više nije mijenjao tako da je sprint utrku pobijedio Bagnaia a društo na podiju radili su mu Rins i Martin.

GP utrku ponovno je poveo Bagnaia a odmah je došlo do sudara Marqueza i Martina pri čemu su obojica pali. Točnije, Martin se prekočio i u padu pokupio Marqueza. U prvom krugu ostali smo i bez Espargara koji je pao pola kruga kasnije. Bagnaiu u vodstvu pratili su: Rins, Miller, Quartararo, Marini, Bezzecchi, Zarco…

Već nakon dva kruga Bagnaia je stvorio prednost od pola sekunde pred Rinsom dok su ostali kasnili oko 0.7. Iako je Talijan dobro krenuo, Rins se nije predavao i uspijevao ga je pratiti. I Miller je na trećem mjestu u početku minimalno smanjivao zaostatak ali onda se isti popeo na sekundu. Isto toliko je on odmicao Quartararu, odnosno Quartararo Mariniju.

U sedmom krugu pao je Miller a Marini počeo stiskati Quartarara. Iza njih je Vinales najviše napredovao prošavši Oliveiru a zatim i Zarca. Na vrhu se Rins svako malo pokazivao Bagnai. Izgleda da je taktika pritiska uspjela s obzirom da je Talijan na ulasku u zavoj broj 2. izgubio prednji kotač i pao. Rins je tako ostao sam na vrhu s više od 2,4 sekunde prednosti. Bezzecchi je na četvrtom mjestu i na nišanu Vinalesa kasnio za Quartararom i Marinijem nešto manje od tri sekunde.

Osam krugova prije kraja Marini je prošao Quartarara i na trenutak je zaostatak za Rinsom pa na 1,6 sekundi. Očigledno je Španjolac napravio neku grešku jer se vrlo brzo vratio na standardnih 1,9. Vinales je za to vrijeme stigao do četvrtog mjesta odnosno vodio je grupu koja se borila za četvrto mjesto. Zaostajali su gotovo četiri sekunde tako da nije bilo govora o eventualnom napadu na trećeplasiranog Quartarara.

Ulaskom u zadnja tri kruga nije bilo promjena u poretku. Rins, Marini i Quartararo trebali su sigurno odvoziti utrku do kraja s obzirom na već debelo potrošene gume i osvojiti mjesta na podiju. Fantastična pobjeda Rinsa ali i odličan je to poticaj za Hondu i Yamahu koji su ove godine ostali u drugom planu iza moćne Ducatijeve vojske koju je danas, s prvim GP podijem u karijeri, obilježio Luca Marini.

Nakon lutanja po svijetu, MotoGP se za dva tjedna vraća u Europu, i redovne termine u 15 odnosno 14 sati, a prva je na redu utrka na stazi u španjolskom Jerezu.

Prethodni članakProljetni Moto Puls na kioscima!
Sljedeći članakAlfa Romeo slavi 100 godina Quadrifoglio