MotoGP – Valencia

Ducati Team's Italian rider Andrea Dovizioso rides during the first MotoGP free practice session of the Valencia Grand Prix at Ricardo Tormo racetrack in Cheste, near Valencia on November 10, 2017. / AFP PHOTO / PIERRE-PHILIPPE MARCOU (Photo credit should read PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)

www.motori.hr

Posljednja utrka sezone u Valenciji donijela je i odgovor tko će biti prvak sezone 2017. Marquez je bio glavni favorit no postojala je mala šansa da Dovizioso ipak ugrozi Španjolca i odnese naslov u Italiju. Previše se toga trebalo poklopiti ali nije bilo nemoguće. Za razliku od posljednje utrke u Japanu, vremenska prognoza bila je sigurna – sunčano tijekom cijelog vikenda.

Na treninzima su se u vodstvu izmjenjivalo nekoliko imena, Dovi i Marquez su vozili slična vremena i pozicionirali se od 3. do 5. mjesta, sve do FP 3 kad je Marquez skočio na prvo mjesto. Isto se dogodilo i na kvalifikacijama gdje je Marquez jedini odvozio ispod 1.30 i uvjerljivo osvojio Pole Position. Dovi je zajedno s Rossijem startao iz trećeg reda. Iznenađenja kvalifikacija bili su Iannone na 3. i Pirro na 6. mjestu. Zarco je startao drugi ali to više i nije neko iznenađenje.

Zanimljiv rasplet u prvom zavoju jer, s obzirom na trojicu u prvom redu, čak i nije bio previše agresivan. Poveo je Pedrosa ali se uskoro Marquez probio na prvo mjesto dok mu je Pedrosa čuvao leđa. Zarco je prvi napao i nakon lošeg starta vraćao jedno po jedno mjesto. Lorenzo i Dovizoso bili su četvrti i peti. Nakon tri kruga Zarco je vodio utrku a Dovi vozio najbrži krug od 1.31.777.

Nakon što su se vodeća petorica odvojila, nije bilo gotovo nikakvih bitnijih promjena do same završnice. Dovi nije mogao proći Lorenza koji ga je očigledno usporavao i trošio mu gume. Koliko je to u konačnici bilo bitno, teško je reći jer je ispred njih na trećem mjestu bio Pedrosa s oko 0,8 sekundi prednosti a još toliko naprijed bili su Zarco i Marquez. Dostići toliku razliku zapravo i nije bilo realno očekivati, eventualno da je Dovi agresivnije krenuo od početka. Rossi je bio na šestom mjestu ali s jako velikim zaostatkom za vodećima. 

Šest krugova prije kraja utrke počela je drama, prvo je izletio Marquez i na sebi svojstven način nekako uspio ostati na kotačima te se vratiti u utrku na petom mjestu. Nakon njega, pao je Lorenzo a odmah iza njega i Dovizioso. Vjerojatno je natezanje sa sporijim Lorenzom uzelo danak u potrošenim gumama. Za prvo mjesto počela je borba između Zarca i Pedrose, Marquez je ostao usamljen na trećem mjestu ali naslov je u bilo kojoj varijanti već bio u džepu. U zadnjem krugu je Pedrosa napravio razliku koja više nije bila dostižna tako da se Zarco morao zadovoljiti drugim mjestom.

Ukupno gledajući, nije bilo većih iznenađenja jer znalo se da Dovizioso nije imao previše šanse ali možda je ipak morao probati riskirati agresivnijom vožnjom od samog početka. Nakon utrke izjavio je da je od prvog kruga bio na samom limitu i da mu je čak djelomično odgovaralo pratiti Lorenza. Marquez je zasluženo uzeo naslov, šesti u svojoj karijeri. Ducati je očito sve bolji i bolji a Yamahe moraju riješiti okvir do slijedeće sezone jer s ovim modelom nemaju nikakve šanse. Prve rezultate znati ćemo već idućih dana nakon prvih testova modela 2018.

 

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakMoto Guzzi V85 Concept
Sljedeći članakBožićni popust Piaggio Grupe