MV Agusta F4R 1000 CorsaCorta

U vrijeme velikih oscilacija tržišta i novih trendova hrabro je vidjeti da MV Agusta nastavlja sa svojim tradicionalnim i višestruko nagrađivanim dizajnom, no treba odmah reći da je to sve što novu MV Agustu F4R veže sa sad već dalekim pretkom. F4R dolazi s kodnim imenom „Corsa Corta“ što zapravo označava i najveću novost, maksimalno skraćeni provrt odnosno hod klipa, 79,0×50,9mm, koji u rednom motoru zapremine 998 ccm razvija 195KS i vrti se do zavidnih 13.700 okretaja. U skladu s već poznatom strategijom, zahtjevnijim kupcima Agusta nudi i model F4RR koji se može pohvaliti sa 201 KS, vrhunskom opremom i istom takvom cijenom.

1

2

Pri prvom kontaktu s motociklom zamjetan je izduženi položaj sjedenja koji prati konstrukciju motocikla, relativno mali hod upravljača, oštri bridovi spremnika goriva, tvrđe sjedalo, uže postavljene noge… sve ono što će sigurno kod starijih ljubitelja pobuditi emocije. Međutim, samo jednim okretom ključa vraćate se u sadašnjost kad vam na displayu počnu izranjati podaci o mapama paljenja, stupnju podešavanja traction controla, lap timeru i ostalim blagodatima moderne tehnologije. U vožnji se od početka osjeti snaga motocikla i rekli bi da je u rasponu prosječnog sportskog litrenog motora dok razlika dolazi do izražaja u visokim okretajima. Vrti se toliko da imate osjećaj kao da nema kraja. Ne znam da li je to pohvala ili kritika, ali najjednostavnije bi bilo reći da je vrlo slično kao i na konkurentnim japanskim motociklima pa onda još i malo više. Ono što posebno fascinira je potpuna mirnoća motocikla pri ispoljavanju snage jer ne smijemo zaboraviti da se radi o serijskom motociklu s nedirnutim tvorničkim podešenjima dok se jedina izmjena odnosila na gume koje smo promjenili radi sigurnosti. U zavojima je motor vrlo neutralan, vrlo lako se „ruši“, nema širenja putanje i vrludanja prilikom otvaranja gasa, za što možemo reći da je očekivano obzirom da nije bilo većih izmjena u ovjesu jer klasični cjevasti tvrdi okvir još uvijek zadovoljava sve potrebe zajedno s prednjom Marzocchi upside-down vilicom te Sachsovim amortizerom straga. Slično vrijedi i za kočnice s kojima u Agusti nisu htjeli riskirati te su montirali trenutno najbolji izbor, Brembov radijalni monoblock, kao i plutajuće diskove promjera 320mm naprijed i 220mm na stražnjem kotaču. Obzirom na rezultat, odlična odluka jer motor koči upravo kako i treba: snažno i kontrolirano dok je mirnoća stražnjeg kraja pri jakim kočenjima regulirana antihoppingom.

3

4

Koliko god umjereno vozili po stazi, ipak većinu vremena provodite u relativno visokim okretajima te je potrebno probati F4R i na cesti da bi se zaokružio dojam. Osnovnom karakteristikom možemo izdvojiti fluidnost motora koji obiluje snagom ali nije nervozan dok su stabilnost i handling i na manjim brzinama potpuno zadovoljavajuće. Kompromis između motocikla za svakodnevu upotrebu i vikend trkača je postignut možda u trenutno najvećoj mogućoj mjeri s tim da ipak ne treba zaboraviti relativnu tvrdoću koja nekom može biti prilična prepreka. Agusta F4R prilično uspješno prati trend ponovne dominacije talijanskih motocikala u klasi, kombinirajući odlične vozne karakteristike s uspješnim dizajnom. Nekada je bilo isto tako ali s jednom velikom razlikom, cijena im je bila višestruko veća. Financijskom krizom, tečajnim razlika i inim promjenama na svjetskom tržištu, situacija se promjenila tako da Agusta u usporedbi s konkurencijom nikad nije bila pristupačnija.

5

 

 

 

Prethodni članakWSBK – Portimao 2013
Sljedeći članakYamaha MT-09