Piaggio MP3 530 Exclusive

Piaggio je za aktualnu sezonu pripremio potpuno novi MP3 a imali smo priliku isprobati prestižnu Exclusive verziju. Kao što samo ime može navijestiti, serijski opremljen inovativnim rješenjima koja do sada nije bila viđena na skuterima. Međutim, još jedna vrlo bitna stvar je da novi zakon omogućuje upravljanje MP3 vozačkom dozvolom B kategorije. Godinama traje bitka kako bi se, poput drugih EU zemalja, također dozvolilo upravljanje motociklima do 125 ccm sa B kategorijom ali to još uvijek nije zaživjelo premda se svako toliko pojavljuju razni napisi u medijima. Upravo zbog toga je cijela MP3 obitelj postala još interesantnija mnogima koji bi se sve većim gradskim gužvama željeli oduprijeti manjim i praktičnijim vozilom. Skuteri se nameću kao primarno rješenje a MP3 sa svoja dva kotača sprijeda nudi dodatnu sigurnost koja će zasigurno dobro doći, kako početnicima tako i iskusnijim vozačima.

Povijest i prednosti MP3 obrađivali smo kroz godine a zadnje druženje bilo je s modelom 400 prije dvije godine što možete pročitati na poveznici https://www.motori.hr/piaggio-mp3-400-hpe-sport/ tako da ćemo se u ovom tekstu posvetiti predstavljanju novog modela.

MP3 530 Exclusive dolazi potpuno novog izgleda, s najjačim agregatom te brojnim doradama i poboljšanjima. Dosadašnji, rekli bismo tradicionalni izgled, uvelike je moderniziran pa prednji kraj djeluje izrazito sportski s novodizajnizanim linijama LED svjetala i visokim vjetrobranom koji osim vizualne savršeno odrađuje i svoju primarnu funkciju jer se pokazalo da pruža gotovo idealnu zaštitu od vjetra. Stražnji kraj je također potpuno novi pri čemu se svjetlosni sklopi proteže cijelom širinom ispod rukohvata suvozača. Bočna linija sada je naglašeno agresivna nakon prelaska s kockastih na moderne linje bočnih oplata a novi je i oblik ispušnog sustava s dvostrukim završetkom.

Široki prednji kraj s visokim vjetrobranom, spuštenim blatobranima i poznatim mehanizmom zaključavanja prednjeg ovjesa koji omogućuje stajanje na mjestu bez spuštanja noge na podlogu, odličan je set za vožnju po kiši a uz dodatnu opremu poput pokrivača za noge i navlaka za ručke uspješno se bori s niskim temperaturama. Drugim riječima, MP3 je skuter ali ga treba smatrati cjelogodišnjim prijevoznim sredstvom. Ergonomija je takošđer na zavidnom nivou premda niti na prethodnom modelu nije bilo zamjerke. Upravljač je sada pomaknut unatrag i podignut za 10 mm dok je podnica spuštena za 20 mm. Same brojke ukazuju na veću komociju a tome pridonosi i redizajnirano sjedalo postavljeno na 79 mm koje sada dolazi bez stražnjeg naslona kako bi i vizualno djelovalo skladnije. Ispod sjedala nalazi se prostor za odlaganje dvije jet kacige korektne veličine ali ako bi mogli birati, ne bi se žalili da je malo prostraniji.

MP3 teži nemalih 280 kilograma što nije olakotna okolnost prilikom manevriranja na mjestu ali Piaggio i za to ima rješenje. Vozilo je opremljeno hodom unatrag, ili jednostavnije “rikvercom”, koji se uključuje tipkom na konzoli ispod upravljača. Nakon klika se na TFT zaslonu prvo pokazuje snimka kamere smještene u repu skutera a za pokretanje je potrebno stisnuti tipku elektrostartera koja aktivira elektromotor. Pored kamere smješten je i radar koji prati i signalizira vozaču vozila koja se nalaze u “mrtvom kutu” što dodatno pridonosi sigurnosti novog MP3 a rješenje je koje na skuterima još nije bilo implementirano.

MP3 530 je osim tempomata i beskontaktnog ključa opremljen, kako smo već naveli, TFT instrumentima od 7 inča. S obzirom na veličinu, izuzetno je pregledan a dok ne koristite navigaciju s desne strane pojavljuje se graf koji u sjecištu horizontalnih i vertikalnih linija pokazuje trenutno korištenje okretnog momenta. Ukoliko vam to previše odvlači pažnju, ispod toga nalazi se isti podatak u postotcima. Kao i do sada, putem TFT zaslona upotrebom Piaggio MIA aplikacije možete upravljati mobilnim uređajem.

Agregat u testnom primjerku isporučuje 44,2 KS pri 7.250 okretaja odnosno 50 Nm pri 5.250 okretaja. Impresivne deklarirane brojke u stvarnosti su nešto nježnije jer se radi o prilično velikom i teškom skuteru. To utječe i na agilnost zajedno s kotačima promjera 13″ sprijeda i 14″ straga ali odabir agregata adekvatno pokriva postavljene zahtjeve kao i ovjes koji je naprijed nešto tvrđi. U vožnji je stabilan i čvrst premda ga neravnine na cesti mogu uznemiriti. Povratne informacije u početku kao da dolaze na stranom jeziku koji ste učili nekada davno, nešto razumijete ali ne možete definirati no kako kilometri odmiču tako se i znanje jezika vraća. Onda se obično ide i korak dalje pa smo uspjeli stražnji kotač izbaciti iz ravnoteže no kontrola proklizavanja vrlo brzo vrati u prvobitni položaj. Moguće je odabrati tri moda vožnje: Eco, Comfort i Sport. Maksimalna brzina deklarirana je na 145 kmh ali možete očekivati okvirnih 10-ak postotaka više. Barem po brzinomjeru. Kočnice su u odnosu na prethodnu izvedbu dobile novi cilindar pa sada omogućuju bolje doziranje i snagu. Za kritične situacije postoji i nožna kočnica. Prvenstveno je tu zbog zadovoljavanja zakonskih propisa za B kategoriju no radi savršeno a nije na odmet još malo dodatne sigurnosti.

Da je MP3 530 Exclusive stvarno ekskluzivan govori i podatak o cijeni koja iznosi nemalih 13.499 EUR. Srećom, postoji alternativa kroz slabije izvedbe s manje opreme. Obnovljeni MP3 400 s agregatom slabijim za 9 KS ali vrlo sličnih performansi s obzirom na reduciranu težinu, te bez tempomata i kamere za vožnju unatrag, košta 2.600 EUR manje. Za one još skromnije Piaggio u ponudi ima MP3 300 za 7.249 EUR što je već više nego prihvatljivo. Smatramo da će upravo zadnje spomenuta izvedba biti najtraženija jer performansama zadovoljava većinu vozača a generalno gledajući, početnicima i poklonicima mirnije vožnje MP3 je sa svoja tri kotača idealan izbor maksimalno orijentiran na sigurnost, Uz to ne treba zaboraviti mogućnost upravljanja B kategorijom što je, iz našeg iskustva i broja dobivenih pitanja, jedna od glavnih prepreka pri kupnji skutera većini sudionika u prometu na četiri kotača…

Prethodni članakAlfa Romeo Milano: Posljednja dinamička testiranja
Sljedeći članakDucati: 4 godine garancije za sve modele!