Piaggio MP3 400 HPE Sport

Aktualna sezona donosi brojne novitete u ponudi Piaggio modela a jedan od bitnijih su novi MP3 400 HPE i 400 HPE Sport opremljeni novim agregatom prilagođenim Euro5 normama. Poseban naglasak na sigurnost kroz prednji ovjes s dva kotača ostaje zaštitni znak ovog popularnog modela. Osim novog agregata, MP3 je dočekao i brojna druga poboljšanja te postao još udobniji i praktičniji za ozbiljniju i zahtjevniju publiku kojoj je prvenstveno namijenjen.

Premijernim pojavljivanjem na tržištu, Piaggio MP3 ponudio je novi odgovor na potrebe gradske mobilnosti. Bio je prvi skuter na tri kotača, odgovor na potražnju za skuterom lake upravljivosti i iznimne sigurnosti. Prednja dva kotača i ekskluzivni patentirani prednji ovjes koji ih povezuje kombiniraju sigurnost automobila s jednostavnošću i praktičnošću skutera te zabavu i dinamičnost vožnje motocikla. Zato je Piaggio MP3 sposoban zadovoljiti globalnu potražnju: od vozača koji traže praktičnije, ali sigurno vozilo, do iskusnih motorista koji cijene prednosti tehničkih rješenja vozila koje je stvorilo novi tržišni segment u kojem je neprikosnoveni lider.

Svoj uspjeh Piaggio MP3 prije svega duguje ekskluzivnom patentiranom rješenju prednjeg ovjesa s dva kotača koja se neovisno naginju u vožnji, rješenje koje je Piaggio prvi dizajnirao i razvio kako bi jamčio maksimalno uživanje u potpuno sigurnoj vožnji. Mehanizam blokade prednjeg kotača omogućava zaustavljanje bez spuštanja nogu na tlo kao i parkiranje bez podizanja skutera na nožni oslonac. Za isključivanje blokade potrebno je samo krenuti ili isključiti blokadu na tipki kraj upravljača. Ova mogućnost znači da možete s lakoćom parkirati MP3 bilo gdje.

Novi Piaggio MP3 400 s jačim modelom MP3 500 Sport Advanced dijeli suvremeni, elegantni izgled s jasnim referencama na auto svijet, rafiniranom završnom obradom visoke kvalitete. Rešetka na prednjem oklopu spaja se sa suvremenim svjetlosnim sklopom, pokazivačima smjera i LED dnevnim svjetlima. Udobnost je na najvišoj razini.  Zatamnjeni vjetrobran proširen je kako bi poslužio i kao zaštita za ruke, dok je veliko, široko sjedalo izrađeno od udobne pjene.

Velika je važnost posvećena ergonomiji kako bi se dobio savršeni trokut upravljač-sjedalo-podnica i omogućilo vozaču položaj u vožnji pogodan za gradska, ali i za malo duža putovanja koja MP3 zahvaljujući udobnosti i snažnom agregatu svladava bez problema. Isto vrijedi i za suputnika koji može uživati u udobnom, velikom sjedalu s dovoljno mjesta, naslonu sjedala i ergonomskom rukohvatu dok opuštenu poziciju sjedenja može zahvaliti i osloncima za noge koji se izvlače.

Veliki prostor ispod sjedala zajedno sa svjetlom i dnom obloženim tepihom dizajniran je za maksimalnu praktičnost. Ima dovoljno mjesta za dvije integralne kacige ili za torbu s laptopom. Sjedalo se otvara pritiskom na tipku pokraj upravljača ili uz pomoć Piaggio Mia aplikacije na mobitelu koji se putem bluetooth veze spoji s vozilom. Praktičnost je bila nit vodilja i kod smještaja pretinca s USB utičnicom za punjenje mobitela iznad instrument ploče, odmah na dohvat ruke. Neizostavna je i kuka za vrećice na izvlačenje a nalazi se ispod upravljača.

MP3 400 HPE pri prvom kretanju daje do znanja da se radi o impresivnom skuteru pozamašnih dimenzija. U slučaju da se nalazite na podlozi koja nije potpuno ravna odnosno na kojoj MP3 sa zaključanim prednjim ovjesom ne stoji potpuno uspravno, zahtjeva oprezan pristup jer je tada težina posebno dolazi do izražaja čim se okretom ručice gasa automatski otključa ovjes. U oštrim i kratkim zavojima također težina prednjeg kraja dolazi u prvi plan ali dva kotača sprijeda drže skuter “zalijepljenim” za asfalt. Stabilnost je općenito na MP3 neupitna, kočenje izvrsno i dozirano upravo koliko je potrebno. Ovjes je zbog veće težine serijski namješten na nešto tvrđe postavke što skuter čini mirnim i stabilnim u vožnji no osjeti se na izraženijim neravninama.

S deklariranom maksimalnom snagom od 26 kW (35,4 KS) pri 7.000 okretaja i maksimalnim okretnim momentom od 37,7 Nm pri 5.500 okretaja, 400 HPE  agregat pojavljuje se na MP3-u i mijenja prethodni 350. Isti agregat ugrađuje se i na Piaggiovom bestselleru Beverlyju. Radi se o jednocilindričnom, četverotaktnom i četveroventilskom agregatu, hlađenom tekućinom s elektronskim ubrizgavanjem goriva. Ističe se pojedinim motociklističkim rješenjima poput automatske multilamelne uljne spojke koja jamči bolje i stalnije performanse čak i uvjetima pregrijavanja, eliminira trzanje koje se javlja prilikom kretanja i jamči izvanredno iskustvo vožnje. Učinkovitiji agregat pojačane snage i okretnog momenta, snižene razine buke i vibracija omogućava ugodnu vožnju i na dužim relacijama.

Kao i ostali MP3 modeli, i MP3 400 opremljen je ABS te ASR sustavom protiv proklizavanja. ASR koji je Piaggio prvi uveo na skuterima može se deaktivirati, a jamči sigurnost sprječavanjem proklizavanja stražnjeg kotača na skliskim površinama. Kočnice se sastoje od dva prednja diska promjera 258 mm, dok je na stražnjem kotaču disk promjera 240 mm.

MP3 400 Sport dolazi u serijskoj opremi s Piaggio MIA multimedijskom platformom za povezivanje mobitela s vozilom što vam omogućava pregledavanje niza podataka o vozilu i putovanju te čini vožnju još ugodnijom i zabavnijom.

Instrument ploča pruža sve potrebne podatke vozaču te uključuje dva okrugla brojčanika i višenamjenski digitalni ekran između njih koji prikazuje potrošnju goriva (prosječnu i trenutnu), prosječnu i maksimalnu brzinu, razinu goriva, vrijeme putovanja i vanjsku temperaturu. Tu je i sat, prijeđeni kilometri te napon baterije. Svjetla upozorenja uključuju duga svjetla, pokazivače smjera, dnevna svjetla, roll-lock aktivaciju, aktivaciju parkirne kočnice i Piaggio MIA. Tipke ispod upravljača otvaraju sjedalo i isključuju ASR.

Piaggio MP3 400 dolazi u dvije verzije. Standardna verzija dolazi u crnoj Lucido i sivoj Materia boji, koje su kombinirane s novim crnim sjedalom i sivim kotačima, dok model MP3 400 Sport dolazi u mat bojama: crna Meteora, bijela Luna, srebrna Cometa i plava Zaffiro. Sport model ima crne kotače  i sjedalo te upadljive crvene detalje poput opruga amortizera.

Cijena sa svim davanjima za model MP3 400 iznosi 69.990 kuna dok je Sport izvedba nešto skuplja i za nju je potrebno izdvojiti 71.990 kuna.

Prethodni članakPut za 2121: Sljedećih 100 godina Moto Guzzija
Sljedeći članakWSBK – Barcelona 2021