WSBK – Barcelona 2021

Dominacija dva vozača u direktnoj borbi za naslov u WSBK prvenstvu nastavljena je i u Barceloni. Na vrhu poretka na treninzima izmjenjivali su se Razgatlioglu i Rea dok su im društvo uglavnom radili Lowes i Locatelli. Na kvalifikacijama je relativno rano Sykes postavio najbolje vrijeme koje su u zadnjoj minuti skinuli Rea i Razgatlioglu no Sykes je u posljednjem krugu dokazao da se nije radilo o slučajnosti te je ponovno odvozio najbrži krug i nakon dosta vremena osvojio Pole position. Njegove šanse u utrci povećala je i činjenica da je uoči starta počela kiša…. ali je na startu s prvog pao na deseto mjesto.

Poveo je Toprak ispred Locatellija i Rinaldija ali je vrlo brzo Rea odlučio da ga mora uloviti i probio se na prvo mjesto. Na treće mjesto se ispred Rinaldija i vd Marka ugurao i odlični mladi Bassani. Reina dominacija bila je evidentna dok je Toprak bio vrlo rezerviran pa ga je vrlo brzo dostigao Bassani na domaćoj stazi. Borba je trajala nekoliko krugova i moglo se zaključiti da je Bassani probudio Turčina koji je izgubio drugo mjesto ali i počeo malo slobodnije voziti. Rea je za to vrijeme povećao prednost na gotovo tri sekunde.

Veliku borbu vodili su vd Mark, Rinaldi i Lowes za četvrto mjesto ali za kišnu utrku nisu previše zaostajali za Toprakom. Bassani je na drugom mjestu smanjivao Reinu prednost ali je za sobom u ulozi zeca povukao i Topraka. U zadnjih deset krugova Toprak je ušao ponovno na drugom mjestu i djelovao odlučnije u kontekstu napada na prvo mjesto jer je smanjio prednost na 1,2 sekundi. Već krug kasnije došao je u poziciju proučavanja na 0,6 ali do kraja istog kruga i mogućnost napada koju je objeručke prihvatio i vratio vodstvo s početka utrke. Iako se Rea nije predavao, izglednije je bilo da će mu Bassani uzeti drugo mjesto. To se krug kasnije i dogodilo ali niti Toprak nije bio izvan Bassanijevog ciljnika, punih 8 krugova do kraja. Mladi lav na kišnoj stazi, uz sigurno preuzimanje maksimalnog rizika pred domaćom publikom. Nije ni morao napasti jer je šest krugova prije kraja Toprakova Yamaha otkazala poslušnost zbog problema s elektronikom čime je za njega utrka bila gotova.

Rea je iza sebe napravio manju gužvu pa ga je prvo napao Rinaldi, zatim i Redding. Bassani je i dalje bio u vodstvu ali su sad Redding s najbržih 1.56.166 i Rinaldi bili u zaletu i trebalo je izdržati još četiri puna kruga. Krug i pol kasnije, Redding je bio u vodstvu. Rea je teškom mukom branio četvrto mjesto od vd Marka no nakon što je Nizozemcu zaplesao motor u predzadnjem krugu, to je značilo da daljnjih pokušaja više neće biti i još koji bod će biti sačuvan.

Redding je prvi prošao ciljem, Bassani je svoj prvi podij i drugo mjesto obranio od Rinaldija. Šteta za Topraka koji je bio odličan kad je bijela Yamaha pustila isti takav dim. Nedjeljne utrke su u 11.00 i 15.15 sati.

Superpole utrka vožena je po sunčanom vremenu. Na jutrošnjem warm up-u Rea je bio najbrži dok je Razgatlioglu zabilježio šesto vrijeme no te rezultate treba uzeti s rezervom jer se uglavnom radi o podešavanju ovjesa i elektronike za današnje suhe utrke.

U Sprint utrku najbolje je ušao Razgatlioglu ispred Reddinga i Ree a pratili su ih Locatelli i Rinaldi. Već u drugom krugu se vodeći dvojac, tada već Toprak i Rea, počeo odvajati. Rea ga je prošao u par navrata, međutim Toprak je vrlo samouvjereno vraćao poziciju. Za to vrijeme međusobnih pretjecanja Redding im se skroz približio a jučer je pokazao koliko može na ovoj stazi. Utrka je tada, u trećem krugu, prekinuta zbog sudara Mahiasa i Daviesa u zavoju br. 11. Nešto prije njih pao je i Sykes. Odlukom direkcije, nakon ponovljenog starta po brzoj proceduri i pozicijama iz zadnjeg završenog kruga vozilo se još pet krugova. Mahias se vratio i startao iz boxa dok je Davies nosilima prebačen na detaljni pregled.

Gotovo repriza dogodila se i u ponovljenom startu s tim da je bilo dosta guranja da bi na kraju Rea ostao prvi a Topraka je izgurao na peto mjesto. Iznenađujuće brzo se Turčin vratio na drugo mjesto. Izguran je bio i Redding a pali su Nonzane i Gerloff. Treći je bio Lowes, zatim Bautista pa Rinaldi…

U kratkoj utrci s toliko događanja, Reinu prednost od 0.6 tri kruga prije kraja Toprak nažalost nije uspio dostići. Dotaknuo je 0.2 i da je bio još jedan krug vjerojatno bi uspio barem napasti no ovako se morao zadovoljiti drugim mjestom i novim rekordom staze. Treći je završio Bautista koji je prošao Lowesa u zadnjem krugu.

Drugu SBK utrku je poveo Razgatlioglu ispred Rinaldija, Ree, Bautiste, Reddinga. Nakon dva kruga kada je Toprak počeo stvarati prednost, ponovno je pokazana crvena zastava nakon incidenta u prvom zavoju. Sudjelovali su Lowes i Epis pri čemu je Lowes gore prošao i odvezen je kao i Davies na daljnje pretrage.

Ponovljeni start s početnim startnim mjestima, opet je Toprak poveo ali je sada Rea prestigao Rinaldija. Na kraju prvog kruga, na ciljnoj, sva trojica su se međusobno pretjecala ali je opet Toprakovo kočenje odlučilo o vodećem. Scenarij se ponovio u drugom krugu, kasnije i u trećem kada je Rinaldi prošao i uspio zadržati vodstvo. Za četvrto mjesto su se borili Locatelli, Bautista i Redding a blizu je bio i Gerloff.

Nakon šest odvoženih krugova Rinaldi je nastavio bilježiti najbrže krugove i stvorio prednost od preko pola sekunde međutim Toprak je polako smanjivao dok je Rea prilično zaostao iza njih i mogao je očekivati napad Locatellija. Iza Locatellija su veliku borbu vodili Bautista i Redding.

Locatelli je prvi prošao Reu a u pokušaju branjenja od Bautiste i Reddinga, Rea je otišao široko pa osim što su ga sva trojica prošli, izgubio je dosta vremena. Da bude još gore za njega, i Toprak je tada skinuo Rinaldija u vodstvu.

U samoj završnici Razgatlioglu nije mogao mirno završiti utrku, minimalna prednost je postojala ali je Rinaldi stalno bio vrlo blizu i čekao svoj trenutak. Četiri kruga prije kraja ga je dočekao i prešao ponovno u vodstvo. Sreća za Topraka je bila da je Rea ostao zacementiran na šestom mjestu ali je morao probati vratiti još tih pet bodova. Međutim, 1,3 zaostatka u tri kruga nije baš jednostavan zadatak. Zapravo možemo reći da je imao sreće, Locatelli mu nije mogao čuvati leđa s obzirom da su ga prošli Redding i Bautista a i sam je prošao cilj par centimetara prije Reddinga.

Nastavak je već za tjedan dana u Jerezu.

Prethodni članakPiaggio MP3 400 HPE Sport
Sljedeći članakPiaggio Grupa dobila sud protiv Peugeota