Motori i oprema — 03 studenoga 2020 -

Tamna strana Japana

Krajem prvog desetljeća 21. stoljeća skupina vizionarskih dizajnera, zajedno s nekim od najtalentiranijih inženjera u industriji, radila je na onome što će postati jedan od kultnih motocikala u povijesti tvrtke Yamaha Motor Co., Ltd. To je trebao biti početak cijelog novog poglavlja u povijesti Yamahe i vidjet će se kako se tvrtka odvaja od konvencionalnog japanskog dizajna motocikala i zauzima novi, smjeli smjer – a time bi se ponovno postavila kao inovativna i uzbudljiva marka u industriji.

Cilj je bio stvoriti novu vrstu motocikla čija je primarna funkcija bila nadahnuće, uzbuđenje i ostavljanje dojma. Radikalno drugačiji motocikl koji će najaviti novi početak, prkositi konvenciji i biti katalizator promjene ne samo unutar Yamahe, već i u motociklističkom svijetu. Motocikl koji je dizajniran za vožnju koja pruža uzbuđenje tijekom vožnje i koja ulijeva istinski osjećaj pripadnosti i jasan smisao identiteta nove generacije pojedinaca koji razmišljaju na isti način.

Umjesto traženja nadahnuća negdje vani, usko povezani tim koji je radio na ovom tajnom projektu okrenuo se prema svojim japanskim korijenima i pogledao jedinstvenu motociklističku supkulturu u zemlji kako bi vidio što se događa na ulici. Postalo je jasno da će budućnost motociklizma biti vezana uz emocije, uzbuđenje, osjećaje i zanos.

Ostalo je povijest. Yamahin tim predstavio je rezultate dugogodišnjeg teškog rada 2013. Novi motocikl nadahnut japanskim minimalizmom trebao je sve promijeniti. Brz, okretan i agresivno stiliziran, ogoljeni MT-09 odmah je privukao novu vrstu mlađih vozača koji su voljeli njegov brutalno dobar izgled, motor velikog okretnog momenta i vožnju ispunjenu adrenalinom – a istodobno su mnogi iskusni motociklisti shvatili da ovaj novi model imali sve zbog čega su se svojevremeno izvorno zaljubili u motociklizam.

Svojim snažnim naglaskom na užitak vožnje, uz usredotočenost na vrhunsku kvalitetu, minimalistički dizajn i uporabu čiste tehnologije koja poboljšava doživljaj vožnje – tamna strana japanske filozofije nadahnjuje svaki Yamahin model Hyper Naked od prvog dana i nastavlja biti sila koja svaki model MT čini većim od običnog motocikla.     

Yamaha MT-09: Najčišći model Hyper Naked

Ne čini se da je prvobitni MT-09 tako davno stigao na tržište i donio radikalno novu snagu i novu vrstu energije u svijet motocikala. Uz ogoljeni trup, mišićav i prijeteći stav, agresivnog izgleda, u kombinaciji s 3-cilindričnim agregatom bogatog okretnog momenta i tehnologijom radilice – kao i iznimno konkurentnom cijenom – prva generacija modela MT-09 bila je trenutačni uspjeh za Yamahu.

Izvorni MT-09 dohvatio je samu suštinu motociklizma i definitivno postao svestrani sportski motocikl. Ne samo da se ovaj poticajni stroj pokazao kao jedan od najuspješnijih i najpoznatijih Yamahinih modela svih vremena, nego je ujedno bio i prvi motocikl tvrtke u segmentu Hyper Naked – ubrzano praćen dolaskom modela MT-07, 2014. godine, još jednog izuzetno uspješnog motocikla koji se etablirao kao vodeći na tržištu u srednjoj kategoriji daleko ispred svih.

Današnji asortiman modela Hyper Naked obuhvaća ukupno 8 modela u rasponu od 125 ccm do 1000 ccm, što ga čini jednim od najširih i najuspješnijih asortimana ikada proizvedenih u 65 godina povijesti tvrtke Yamaha Motor Co., Ltd. U stvari, od 2013. u Europi je prodano više od 250.000 jedinica modela MT, naglašavajući široku privlačnost Hyper Naked koncepta na tržištu.

Pokretanjem potpuno novog modela MT-09 Yamaha će u 2021. god. ojačati svoju dominaciju u Hyper Naked kategoriji. Laganiji, snažniji i tehnološki napredniji u svim područjima, ovaj dinamični novi motocikl najčišći je izraz temeljnih vrijednosti koje model MT čine najuspješnijim Yamahinim segmentom i jednom od najuspješnijih linija proizvoda na europskom tržištu.

Potpuno novi MT-09: Manja težina, veća snaga, najbolje performanse

Budući da je prvotni MT-09 stigao na scenu 2013., tržište modela Hyper Naked postalo je jedno od najvećih i najvažnijih segmenata za Yamahu. Ovaj model koji je promijenio pravila igre privukao je gotovo 50.000 europskih kupaca u razdoblju između 2013. i 2017. U 2018. predstavljen je model 2. generacije, a svojim novim izgledom i agregatom usklađenim s normom EU4 osiguran je neprekinuti uspjeh ovog legendarnog modela.

Iako ostaje apsolutno vjeran temeljnim vrijednostima koje podupiru filozofiju Hyper Naked asortimana, potpuno novi MT-09 za 2021. motocikl je viših specifikacija koji je lakši, snažniji i napredniji u svakom području. Ključni ciljevi razvoja bili su najprije postići Kanno Seino (stimulirajuće performanse) koje bi pojačale faktor uzbuđenja na svakoj vožnji – i drugo, omogućiti vozaču da istražuje izvanrednu učinkovitost agregata i podvozja, zadržavajući udobnu i prirodnu kvalitetu vožnje uključivanjem najopsežnijeg paketa elektroničkih pomagala za vozača.

Novi MT-09 pruža još dinamičnije performanse, kao i okretnije upravljanje. Standardno opremljen elektronskom upravljačkom tehnologijom vodećom u klasi i najvišom razinom opreme – potpuno novi MT-09 ima vrhunski paket s najkonkurentnijim cijenama u Hyper Naked klasi od 900 ccm.

Novi agregat EU5 889 ccm CP3: Više kubika, više snage, više okretnog momenta, više zabave

Veće razine povratnih informacija i kontrole. Ključni čimbenik uspjeha modela MT-09 njegova je uzbudljiva izvedba 3-cilindričnog CP3 agregata najnovije tehnologije. Nakon što je europskim vlasnicima 8 godina pružao najuzbudljivije i najkorisnije iskustvo vožnje, došlo je vrijeme da iznimno voljen agregat od 847 ccm napravi mjesta novom dizajnu koji donosi veće razine snage i okretnog momenta pri svim brzinama agregata.

Kako bi se postigao veći okretni moment i osjećaj okretnosti, agregat za 2021. usklađen je s normom EU5 i potpuno preoblikovan te mu je smanjena težina. Praktično je svaka značajna komponenta nova, uključujući klipove, klipnjače, bregaste osovine i kućišta radilice, a unatoč većem kapacitetu i izlaznoj snazi, agregat za 2021. – uključujući i novi ispuh – lakši je za 1.700 g od trenutačnog dizajna.

Međutim, najznačajnije poboljšanje – i ono koje je ključno za dramatično poboljšane performansi i dinamičniji karakter novog motocikla – može se vidjeti u višem okretnom momentu CP3 agregata. Maksimalni okretni moment novog agregata je 93 Nm, a vršni okretni moment postiže se pri samo 7.000 o/min – punih 1.500 o/min niže na ljestvici okretaja.

Više razine linearnog okretnog momenta pri nižim brzinama motora povećavaju performanse novog modela MT-09 u „stvarnom svijetu” omogućujući vozaču da pri svakodnevnim brzinama vožnje u potpunosti iskoristi isporuku njegove snage usmjerene na cestu. Agregat CP3 većeg kapaciteta koji je usklađen s normom EU5 čini novi model MT-09 još uzbudljivijim i vrjednijim motociklom koji može isporučiti jače performanse u raznovrsnim uvjetima vožnje, brzoj ili sporoj, u mokrim ili suhim uvjetima.

Bilo da se provlači kroz gradski promet na svakodnevnom putovanju u grad, krstari do kafića ili snažno juri kroz zavojite ceste, novi agregat zapremnine 889 ccm velikog okretnog momenta stvara istinsku razliku na svakoj vožnji – i zajedno s novim sustavom Quick Shift koji radi i prema gore i prema dolje, model MT-09 za 2021. glavni je kandidat za vrhunske počasti u važnoj Hyper Naked kategoriji zapremnine 900 ccm.

Novi sustav dovoda goriva: Snažan okretni moment i snaga uz veću ekonomičnost

Jedna od ključnih značajki dizajna na novom agregatu od 889 ccm potpuno je novi sustav dovoda goriva. Dok trenutačni MT-09 ima ubrizgavače goriva pričvršćene izravno na glavu cilindra, na potpuno novom modelu ubrizgavači goriva postavljeni su na stranu ventila gasa, a gorivo se ubrizgava na stražnju stranu glave usisnog ventila.

Ovaj sustav pruža bolje raspršivanje goriva i smanjuje nakupljanje goriva na zidovima usisnih ulaza. Ovaj novi sustav proizvodi izvanrednu učinkovitost sagorijevanja, a doprinosi povećanju učinkovitosti goriva novog modela za 9 %.

Novi APSG sustav (Ride By Wire): Manja težina, odličan osjećaj   

MT-09 Yamaha čipovima nadzirani gas (YCC-T, Yamaha Chip Controlled Throttle) nadograđen je za 2021. dodatkom nove drške osjetnika položaja akceleratora (APSG, Accelerator Position Sensor Grip). Slično jedinici koja se nalazi na modelima YZF-R1 i R1M, koja je opremljena postavkama trenja i otvaranja gasa specifičnim za ovaj model, ovaj lagani sustav bežičnog gasa zamjenjuje postavku remenica prethodnog modela kako bi pružio izvrstan osjećaj i pouzdanost.

Novi sustavi usisa i ispuha: poboljšani osjećaj okretnog momenta i ubrzavanja

Potpuno novi agregat od 889 ccm opremljen je preoblikovanim, iznimno učinkovitim sustavom usisa zraka i novodizajniranim ispuhom koji su osmišljeni tako da vozaču povećaju osjećaja ubrzanja i okretnog momenta. Novodizajnirane cijevi ispušne grane od nehrđajućeg čelika drugačije su zakrivljene radi stvaranja odličnog impulsnog učinka, a uz stražnje izlazne cijevi s lijeve i desne strane, vozač osjeća opojnu riku u potpunom „stereo” ugođaju.

Ima novi 1,5-komorni dizajn koji uključuje lijeve/desne simetrične stražnje cijevi, a lagani ispušni sustav od 1.400 g lakši je od prethodnog i posebno prilagođen kako bi se stvorio poboljšani osjećaj okretnog momenta kada vozač ubrzava od zaustavljanja ili dodaje gas pri maloj brzini kako bi izašao iz zavoja.

Kako se brzina motora povećava zvuk usisa postaje sve dominantniji i vozaču pojačava osjećaj ubrzanja, a novi sustav usisa posebno je dizajniran kako bi tijekom vožnje dodatno pojačao osjećaj velikog okretnog momenta modela MT-09. To je postignuto opremanjem visoko učinkovite kutije za pročišćavanje zraka potpuno novim rasporedom tri kanala, od kojih svaki ima drugačiji presjek i duljinu.

Optimizirani prijenos i unaprijeđena A&S spojka: Uglađeniji i lakši

Kako bi pristajao povećanim performansama motora modela za 2021., prijenos je optimiziran laganim povećanjem omjera na 1.st i 2.nd brzini, a za dobar osjećaj pri mijenjanju brzina postavljena je novooblikovana vilica mjenjača. Kako bi podnijela povećani okretni moment, lamele A&S spojka izrađene su od novih materijala, a izmijenjen je kut brijega kako bi se olakšalo povlačenje ručice, zajedno s još nježnijim ponašanjem podvozja tijekom prebacivanja u niži stupanj prijenosa.

Lijevano aluminijsko Deltabox podvozje: Lakši, snažniji, okretniji

MT-09 za 2021. poboljšan je u svim područjima, a sadrži potpuno novo lagano aluminijsko Deltabox podvozje lijevano postupkom kontroliranog punjenja (CF), koje je razvijeno u skladu s agregatom velikog okretnog momenta i većeg kapaciteta zapremnine 889 ccm. Yamaha je svjetski lider u tehnologiji kontroliranog punjenja (CF, Controlled Filling), visokotehnološkom procesu lijevanja pod tlakom koji je omogućio tvrtki da proizvodi izuzetno lagane i jake aluminijske konstrukcije poput novog okvira i stražnje vilice modela MT-09.

Yamahina tehnologija kontroliranog punjenja omogućila je lijevanje najtanjeg zida svakog Yamahina okvira. Veće dvostruke grede vode izravno od sklopa glave upravljača do zgloba stražnje vilice dajući optimalnu čvrstoću, a novooblikovani aluminijski okvir, podokvir i stražnja vilica lakši su od prethodne konstrukcije za 2,3 kg, što značajno doprinosi povećanoj okretnosti modela MT-09 za 2021.

Zbog poboljšanih značajki upravljanja, uravnotežena je uzdužna, bočna i torzijska krutost okvira, uz povećanje bočne krutosti od 50 %, što pruža visoku razinu pravocrtne stabilnosti.

Kako bi pristajao kompaktnijem okviru i kraćim prednjim vilicama, položaj cijevi glave spušten je za 30 mm, što daje povećani osjećaj prianjanja prednjeg kraja u zavojima, zajedno s poboljšanom razinom povratnih informacija vozaču. Spretnost rukovanja poboljšana je i uporabom novoprojektiranog aluminijskog podokvira lijevanog tehnologijom kontroliranog punjenja, koji je za 1,5 kg lakši od čeličnog dizajna prethodnog modela.

Iznimna krutost stražnje vilice: Manja težina, bolja stabilnost

U usporedbi s trenutačnim dizajnom koji ima desni dio u obliku „banane”, nova aluminijska stražnja vilica lakša je za 250 g i ima puno ravniju desnu stranu za simetričniji izgled koji nadopunjuje dizajn oklopa sljedeće generacije. Kako bi se postigla bolja stabilnost u zavojima, a također i pri pravocrtnom kretanju, zglob stražnje vilice modela za 2021. postavljen je između strukture okvira, a ne na vanjsku stranu okvira kako je to bilo prije. Ovaj novi dizajn i izgled stražnje vilice smanjuje neovješenu masu i nadopunjuje preuređenu ravnotežu krutosti novog okvira.

Nova generacija otkrivenog dizajna tijela: Ogoljen, prekrasan i čisti DNK modela MT

Svojim ogoljenim, lijepim i funkcionalnim izgledom, novi MT-09 predstavlja sljedeći značajan korak u neprekidnom razvoju DNK modela MT. Koncept dizajna trebao je ukloniti sve osim onoga što je nužno i prikazati vanjštinu koja će otkriti iskrenu mehaničku ljepotu funkcionalnih komponenata motocikla.

Yamahini dizajneri bili su odani osnovnom karakteru modela MT, a istovremeno su stvarali sljedeću generaciju linije Hyper Naked koja vizualno izražava kvalitetu koja definira motocikl: zvuk, okretni moment, sloboda i okretnost motocikla.

Prenošenje osjećaja okretnog momenta

Osjećaj okretnog momenta prenosi se ekstremnim nivoom centralizacije mase koji naglašava mišićavi izgled motocikla i stvara osjećaj skrivene snage. Postavljanjem prednjeg svjetla, spremnika, sjedala i ispuha što moguće bliže agregatu, ukupni je dojam da se radi o čvrsto zbijenoj masi komponenata koje su spremne za akciju. Nove pojedinosti kao što su ojačana rebra na poklopcu kućišta radilice izražavaju osjećaje mehaničke čvrstoće, a nova Crystal Graphite boja okvira razvijena je kako bi istaknula kvalitete materijala mehaničkih dijelova te omogućila impresivan i vrlo profinjen izgled.

Minimalistički „otkriveni” dizajn

Ovaj novi lagani Hyper Naked dizajn odnosi se i na okretnost, a kako bi se izrazile izvanredne performanse upravljanja potpuno novim modelom MT-09, Yamaha je razvila otkriveni dizajn u kojem se uklanjaju svi nepotrebni oklopi kako bi se omogućio dinamičan i okretan novi izgled gledajući iz svakog kuta. Kompaktni prednji blatobran i minimalističko prednje svjetlo jedini su dijelovi koji ne pripadaju tijelu ogoljene mišićave šasije, a ističu lijep oblik i daju motociklu snažan, svrhovit i mehanički čist izgled, a sve je to naglašeno Crystal Graphite bojom okvira.

Tanko sjedalo i šiljasti rep – zajedno s potpunom odsutnošću bočnih stranica i ostalih nepotrebnih dodataka – služe za naglašavanje ogoljenog i lijepog dobrog izgleda ovog Hyper Naked modela iznimnih performansi. 

Kompaktni dizajn tijela naglašava čisti i atletski karakter ovog definitivnog Hyper Naked modela koji teži samo 189 kg – 4 kg manje od trenutačnog modela i znatno manje od najbližeg konkurenta u klasi naked modela od 900 ccm.

Fleksibilan položaj za vožnju: Prikladan svim vozačima

Položaj za vožnju dizajniran je za prihvat vozača različite tjelesne građe, omogućujući im postavljanje položaja za vožnju koji im daje osjećaj pristajanja onog trenutka kada sjednu na motocikl. Konkretno, oblici dijelova poput spremnika za gorivo i sjedala poboljšani su kroz opetovano Kanno Hyoka (ocjenjivanje performansi motocikla na temelju percepcije vozača i povratnih informacija) kako bi vozač imao osjećaj da se stopio sa strojem.

IMU (Inertial Measurement Unit) sa 6 osi: Tehnologija serije R Supersport za vrhunske performanse

Novi MT-09 prvi je Yamahin Hyper Naked model koji je opremljen visokotehnološkim 6-osnim IMU-om, jednim od najsofisticiranijih dijelova inteligentne elektronike u industriji. Razvijen iz sustava koji se na modelu YZF-R1 upotrebljava od 2015., 6-osni IMU na novom je modelu MT-09 50 % manji i 40 % lakši zahvaljujući temeljitoj izmjeni rasporeda osjetnika.

Neprestano mjerenje ubrzanja unaprijed-unatrag; u smjeru gore-dolje i lijevo-desno – kao i kutne brzine u smjeru nagiba, kotrljanja i skretanja stroja – 6-osni IMU u stanju je slati podatke u stvarnom vremenu na ECU koji kontrolira elektronička pomagala za vožnju. Niz u klasi vodećih pomagala za vožnju uključuju sustav nadzora blokiranja kotača (TCS, Traction Control System) koji je osjetljiv na naginjanje, sustav nadzora proklizavanja (SCS, Slide Control System), te sustave nadzora LIFt (LIF) i nadzora kočenja (BC, Brake Control system).

Pomagala za vožnju osjetljiva na naginjanje: Potpuna upravljivost u svim uvjetima

Praćenjem razlike u brzini između prednjeg i stražnjeg kotača, sustav TCS osjetljiv na naginjanje pomaže u optimizaciji pogonske sile stražnje gume tijekom ubrzavanja. Razvijen od sustava koji se pokazao tako popularnim među vozačima modela YZF-R1, sustav SCS prilagođava snagu kada se predviđa proklizavanje stražnjeg kotača, omogućujući vozaču usredotočenost na vožnju. Slično tome, sustav LIF prilagođuje snagu motora radi nadzora podizanja prednjeg kotača i poravnanja motocikla tijekom ubrzavanja, što omogućuje vozaču da se koncentrira na cestu ispred sebe. Četvrto elektroničko pomagalo za vozača je sustav BC koji radi s ABS-om i neovisno nadzire i regulira pritisak prednje i stražnje kočnice, pružajući potporu sprječavanju blokiranja kotača tijekom jakog kočenja pri uspravnoj vožnji, kao i u zavojima.

Tri načina rada sustava TCS: Razine intervencije koje pristaju svakom vozaču

Sustav TCS ima tri izmjenjiva načina rada, a svaki od njih integrira tri sustava potpore vozaču, što znači da se sve razine intervencije mijenjaju odjednom u načinima 1 i 2. Način rada 1 omogućuje umjerenu intervenciju, dok način rada 2 omogućuje snažnu intervenciju, a način rada M vozaču omogućuje odabir ručnih postavki.

Sprječavajući blokiranje i proklizavanje kotača te okretanje kotača u prazno i podizanje kotača, ova elektronička pomagala smanjuju opterećenje vozača, omogućujući im da se potpunije koncentriraju na cestu i uživaju u iskustvu vožnje.  

TFT instrumentna ploča u boji od 3,5 inča: Suvremena, pregledna i precizna

U novoj 3,5-inčnoj TFT instrumentnoj ploči dostupan je prikaz u boji koji prikazuje pregledne i precizne podatke. Njezina lagana konstrukcija i oblik srednje veličine odabrani su kako bi se neprimjetno uklopila u novi sklop prednjeg LED svjetla i održala osjećaj kompaktnosti i okretnosti s gledišta vozača.

Brzinomjer u stilu trake mijenja boju prema podizanju i padanju broja okretaja u minuti, a zaslon sadrži sat, indikator mjenjača, temperaturu vode i zraka te još mnogo toga. Novi zaslon povezan je sa 6-osnim IMU-om, a vozači se mogu prebacivati između zaslona i također odabrati način rada kojem daju prednost za elektroničku pomoć putem prekidača postavljenog na upravljač.

LED projektor osvjetljenje: Kompaktan, moćan i čisti dizajn modela MT

Kompaktan, moćan i suvremen, novi dizajn prednjeg svjetla modela MT-09 čisti je MT i savršeno funkcionira sa izgledom sljedeće generacije i posebnim osjećajem ovog novog Hyper Naked modela.

Sklop prednjeg LED svjetla ima jedan središnji projektor s dvije funkcije i višestrukim LED zrakama koje pružaju široku moćnu zraku mekih rubova za postavke kratkog i dugog svjetla. Dvostruka LED pozicijska svjetla predstavljaju odvažno novo lice modela MT-09 i projiciraju ikonu potpisa u obliku slova Y dajući motociklu pogled predatora koji predstavlja budući smjer dizajna modela MT.

Tema se nastavlja na stražnjem dijelu, gdje lagano LED stražnje svjetlo projicira osvjetljenje u obliku slova Y koje potvrđuje da ovaj motocikl ima DNK nove generacije motocikala serije MT.

Sustav brzog mjenjača Quick Shift Sistem: Brzo i uglađeno mijenjanje na veću brzinu uz novu funkciju mijenjanja i na nižu brzinu

Za vrhunsko ubrzanje MT-09 dobiva sustav Quick Shift (QSS, Quick Shift System) koji osigurava besprijekorne promjene na veću brzinu bez spojke pri punoj brzini i glatke promjene na nižu brzinu. Zajedno s A&S spojkom, ovo elektroničko pomagalo daje novi oblik iskustvu vožnje i omogućuje vozaču optimizaciju povećane razine okretnog momenta za uzbudljivije ubrzanje kao i višu razinu stabilnosti i nadzora podvozja tijekom prebacivanja u niži stupanj prijenosa.

Čvrsti i lagani kotači s 10 krakova: Najlakša Yamaha ikada

Ova ekskluzivna tehnologija razvoja kotača koju je razvila Yamaha, obuhvaća zagrijavanje i okretanje lijevanih kotača velikom brzinom, dok se putem valjaka vrši pritisak na naplatke kako bi im se smanjila debljina na samo 2 mm, zadržavajući pritom neizmjernu čvrstoću.

Svako smanjenje težine daje trenutačnu prednost u izvedbi, a to je posebno točno kada je riječ o neovješenoj težini, gdje čak i najmanje smanjenje čini značajan doprinos poboljšanju učinka rukovanja, upravljanja i performansi ovjesa. Novi kružno oblikovani prednji i stražnji kotač lakši su za 700 g nego ranije, a to omogućuje smanjenje žiroskopskog momenta tromosti kotača – uz značajno smanjenje od 11 % na stražnjem kotaču što daje veliki doprinos karakteru okretnosti upravljanja novog modela.

Potpuno prilagodljiv prednji ovjes: Sustav KYB® vrhunskih značajki

Nova, lagana i iznimno učinkovita prednja vilica KYB® ima cijevi od 41 mm koje osiguravaju glatko djelovanje ovjesa i održavaju visoku razinu otpornosti na savijanje, čak i pri najjačim kočenjima. U potpunosti se može prilagoditi predopterećenje, kompresija i povrat s pomoću tvorničkih postavki koje pristaju karakteru kompaktnog novog okvira veće krutosti i smanjuju tendenciju naginjanja.

Izmijenjen je dizajn spone stražnjeg ovjesa, a novi prilagodljivi stražnji amortizer KYB® postavljen je tako da potpuno pristaje novom podvozju uz znatno smanjenu neovješenu težinu.

Prednja kočnica s radijalnim glavnim cilindrom: Linearna snaga, potpuna upravljivost

Svaki značajni dio novog modela MT-09 za 2021. značajno je preoblikovan i unaprijeđen, a kako bi odgovarao većim performansama motora i dinamičnijem karakteru podvozja, ovaj visokotehnološki Hyper Naked model tek je drugi Yamahin model opremljen ovim sustavom prednje kočnice preuzetog sa modela YZF-R1.

Ova tehnologija Supersport klase ima radijalni glavni cilindar tvrtke Nissin u kojem se klip pomiče u smjeru paralelnom s kretanjem ručice kočnice te osigurava jednakomjerniji dovod hidrauličkog pritiska na dvostruke prednje diskove za izvrsnu upravljivost.    

Istaknuti tehnički podaci

  • Novi 3-cilindrični, redni DOHC agregat zapremnine 889 ccm ima 4 ventila, hlađen je tekućinom i usklađen je s normom EU5
  • Veća snaga pri svim brzinama agregata
  • Povećanje maksimalnog okretnog momenta od 7 %, pri nižim okretajima
  • Povećanje maksimalne snage za 4 KS
  • Novo Deltabox podvozje od laganog aluminija, lijevanog postupkom kontroliranog punjenja, lakše je za 2,3 kg
  • Ukupna masa niža od 189 kg – smanjenje od 4 kg i najlakši je model Naked Class zapremnine 900 ccm
  • Kraći međuosovinski razmak za dinamičnije upravljanje
  • Nova lagana aluminijska stražnja vilica
  • Ogoljen i prekrasan „otkriven” stil nove generacije serije MT
  • Vrhunska kvaliteta svega, sa završnom Crystal Graphite bojom okvira
  • Potpuno LED osvjetljenje s ikonom koja nosi potpis marke u obliku slova Y sprijeda i straga
  • Novi sustav Quick Shift s funkcijom izmjene u viši/niži stupanj prijenosa
  • Izmijenjena A&S spojka
  • Lagani i kompaktni novi IMU sa 6 osi
  • Pomagala za vožnju osjetljiva na naginjanje: Sustavi TCS, SCS i LIFt s tri načina rada intervencije
  • ABS i sustav nadzora kočenja (BC, Brake Control)
  • Načina rada agregata D-MODE koji se može prebacivati
  • Novi iznimno lagani i čvrsti kotači od 17 inča i 10 krakova
  • Veća stražnja guma 180/70-17 i prednja guma 120/70-17
  • Potpuno prilagodljiva USD vilica KYB® od 41 mm izmijenjenih postavki
  • Prilagodljiv stražnji amortizer KYB® izmijenjenih postavki
  • 3,5-inčna TFT instrumentna ploča u boji s udaljenim prekidačem za upravljač
  • Radijalni prednji glavni cilindar, dvostruki prednji diskovi od 298 mm

Boje, dostupnost i cijena

Novi MT-09 bit će dostupan u tri boje: Storm Fluo, Icon Blue i Tech Black. Isporuke europskim zastupnicima tvrtke Yamaha započet će od ožujka 2021. Cijene se razlikuju po regijama, pa se za sve informacije obratite nacionalnom Yamahinom distributeru.

Yamahina izvorna dodatna oprema i MT odjeća

Yamaha nudi širok asortiman izvorne dodatne opreme dizajnirane za novi model MT-09, koji svakom vlasniku omogućuju izradu vlastitog stroja. Neprestani razvoj serije obuhvaća dijelove koji poboljšavaju performanse, zaštitu i udobnost putem kozmetičkih komponenti koje izoštravaju izgled motocikla.

Aplikacija MyGarage

Prije kupnje novog modela MT-09 svaki kupac može izraditi svoj idealni virtualni motocikl s pomoću Yamahine aplikacije MyGarage koja korisnicima omogućuje dodavanje i uklanjanje dodatne opreme i pregled gotovih rezultata iz svakog kuta. Nakon odabira konačne specifikacije, paket se može poslati e-poštom Yamahinom distributeru kojeg je odabrao kupac, koji će odabranu izvornu dodatnu opremu pričvrstiti na novi model MT-09.                                                  

Yamahin asortiman MT odjeće sadrži sve, od tekstilnih i kožnih jakni s CE odobrenim ojačanjem do ležerne odjeće poput majica, sunčanih naočala, kapa i još mnogo toga. Novi proizvodi redovito se dodaju asortimanu odjeće, pa potpune informacije o izvornoj opremi i odjeći potražite na web-mjestu www.yamaha-motor.eu

MyRide

Yamahina aplikacija MyRide svakom MT-09 vozaču pruža mogućnost da dobije više od svake vožnje. Dostupna je za uređaje sa sustavima iOS i Android. Prati i pohranjuje svaku vožnju, a korisnicima omogućuje dodavanje slika svakom putovanju koje se može dijeliti na društvenim mrežama. Moguće je i pregledati sve statističke podatke o vožnji, uključujući ukupnu udaljenost, visinu, maksimalnu brzinu, prosječnu brzinu, ubrzanje i kut nagiba, za usporedbu s kolegama vozačima.

Share

Povezane novosti

Nova generacija Yamahe MT-07

Nova generacija Yamahe MT-07

09 studenoga, 2020
Suzuki V-Strom 1050 XT

Suzuki V-Strom 1050 XT

04 studenoga, 2020
Piaggio Medley 2020

Piaggio Medley 2020

28 listopada, 2020
Yamaha Ténére 700

Yamaha Ténére 700

27 listopada, 2020
Moto Guzzi V85 TT Travel

Moto Guzzi V85 TT Travel

27 listopada, 2020
Ducati Hypermotard 950 SP

Ducati Hypermotard 950 SP

24 listopada, 2020
Predstavljena Aprilia RS 660

Predstavljena Aprilia RS 660

11 listopada, 2020

About Author

mate