Što su Sprint utrke donijele motociklizmu?

S početkom 2023. godine, MOTO GP je uveo jednu inovaciju u svoj kalendar, a to su bile utrke sprinta koje su se održavale tijekom svakog trkaćeg vikenda izuzev onog u Australiji kada je otkazana zbog lošeg vremena. Glavna ideja iza sprinteva bila je ta da će tako gledateljima ponuditi veću vrijednost za novac i povećati broj gledatelja na stadionima.

U tom naumu su uspjeli o čemu svjedoči podatak da je na 15 od 20 događaja održanih 2023. godine ostvaren porast u subotnjoj posjećenosti, a to je dan kada su utrke sprinta bile na rasporedu. Donijelo je to dodatnu zanimljivost u izrazito uzbudljivu utrku za naslov između Francesca Bagnaije i Jorgea Martina, a sportsko klađenje online je također ubilježilo velikI porast jer su ljubitelji klađenja na motociklizam dobili još jednu opciju više za uplate.

Upravo je Martin pobjedama u sprintu topio razliku koju je Bagnaia stvorio jer je slavio u gotovo polovici utrka. Martin je pobijedio u 9 od 19 utrka, dok je Bagnaia ostvario pet pobjeda manje. Uz njih dvojicu, u sprintu su po dva puta slavili Brad Binder i Alex Marquez, dok su po jednom trijumfirali Marco Bezzecchi te Aleix Espargaro.

Nezadovoljstvo vozača

Ipak, s povećanjem broja utrka nisu baš svi zadovoljni. Brojni vozači su izjavili kako je baš to naglo gomilanje utrka sprinta dovelo do mnogobrojnih ozljeda pa tako ni u jednom od sprinteva nisu nastupili svi vozači. Svjetski prvak iz 2021. godine, Fabio Quartararo je rekao sljedeće:

“To nije slučajnost. To je veliki problem. Mislim da je to već sam po sebi opasan sport, ali kao vozač vam mogu garantirati da se u sprint utrci puno više umorite nego u običnoj utrci. Također i motocikl koji koristimo je svaki put sve fizički teži i ne mislim da nam treba jedna sprint utrka svakog vikenda.”

“Nisam tip koji sve organizira, ne znam kakvo je mišljenje svih ostalih vozača, ali mislim da to nije ispravan način. Mislim da 42 ili 44 utrke u kalendaru neće zapravo puno promijeniti, ali šteta je da vozimo toliki broj utrka iako nitko iz kompletnog grida nije bio prisutan na svim utrkama.”

Nova sezona

Povratkom utrke u Aragonu i premijernom utrkom u Kazahstanu, kalendar za novu sezonu se povećao na 22 trkaća vikenda koji će povećati broj utrka uključujući sprinteve na 44. Još jedan motociklist, Aleix Espargaro iz Aprilije, vjeruje da povećanje kalendara nije najbolja stvar za MotoGP i kaže da su se vozači zalagali za smanjenje broja sprinteva.

“Mislite da mi vozači nismo tražili smanjenje utrka sprinta od komisije za sigurnost. Iako razumijem i čelne ljude – staze su pretprošle godine bile prazne. Kažu da se broj gledatelja prošle sezone povećao i vjeruju da je to zbog utrka sprinta. Nisam siguran je li to zaista slučaj, ali ako bih morao voziti 25 utrka i to bi značilo da ćemo tada imati tri puta više gledatelja, onda bih vozio i svih 25.”

U ovom trenutku nije došlo do dogovora između vozača i organizatora stoga ćemo i u 2024. gledati utrku sprinta svakog vikenda, a što će budućnost donijeti, to tek treba vidjeti.

Poredak sprinta u 2023. godini:

  1. Jorge Martin 168
  2. Pecco Bagnaia 140
  3. Brad Binder 109
  4. Marco Bezzecchi 87
  5. Luca Marini 54
  6. Maverick Vinales 54
  7. Alex Marquez 50
  8. Aleix Espargaro 48
  9. Jack Miller 47
  10. Marc Marquez 38
  11. Johann Zarco 37
  12. Fabio Di Giannantonio 19
  13. Fabio Quartararo 19
  14. Miguel Oliveira 14
  15. Enea Bastianini 13
  16. Alex Rins 9
  17. Franco Morbidelli 7
  18. Pol Espargaro 4
  19. Augusto Fernandez 3
  20. Raul Fernandez 1
Prethodni članakDucati Panigale V4 SP2 – 30° Anniversario 916
Sljedeći članakMotoGP – Qatar 2023