Suzuki V-Strom 1050 XT

Već prvi pogled na aktualni model Suzuki V-Strom 1050 daje naslutiti da je inspiraciju našao u nekad vrlo popularnom DR Big-u s prepoznatljivim dizajnom prednjeg kraja odnosno bočnih oplata. Cijela linija djeluje vrlo skladno, baš onako kako bi maksi enduro trebao izgledati pri čemu dodatno pomaže izbor boja na testnoj XT izvedbi.

V-Strom je i dalje dostupan u dvije izvedbe: standardnoj s alu kotačima te prestižnoj XT izvedbi koja osim žbičanih kotača kao glavne odlike, u seriji nudi i ostalu dodatnu opremu prvenstveno namijenjenu vozačima koji žele s novim Stromom ići dalje od asfaltiranih površina.

Zapremina dvocilindričnog uljem hlađenog agregata ostala je nepromijenjena i iznosi 1037 ccm što je sada vidljivo i u nazivu modela. Maksimalna snaga penje se na 107 KS pri 8.500 okretaja dok ju prati gotovo nepromijenjeni okretni moment od 100 Nm pri 6.000 okretaja. Prosječna deklarirana potrošnja kreće se ispod 5 litara a agregat zadovoljava EURO 5 norme. Spomenimo da je dostupna i izvedba snage 35 kW kako bi se poštovala EU direktiva za upravljanje vozačkom dozvolom A2 kategorije.

Agregatom upravlja Drive-by-wire sustav umjesto dosadašnje mehaničke zaklopke uz pomoć bogatog pakete elektronskih pomagala. Krenimo od novougrađenog tempomata koji pokriva brzine od 50-160 kmh u četvrtom ili višem stupnju prijenosa, zatim pomoći u radu pri niskim okretajima odnosno prilikom kretanja i manevriranja u gustom prometu pri čemu SCAS, Suzukijev sustav pomoći spojke, omogućuje lakše povlačenje a time i bolju kontrolu prijenosa izlazne snage. Tri su mape paljenje, nadograđen je i sustav kontrole proklizavanja, sada u tri načina rada uz mogućnost isključivanja, integrirani su kontrolni upravljački sustavi ovisni o nagibu i opterećenju motocikla kao i pomoć pri kretanju na uzbrdici. Nadograđen je i ABS sustav kočenja koji sada omogućuje aktivaciju ABS-a i u nagibima a ne samo pri pravocrtnom kretanju. Sve funkcije možete pratiti na punom LCD zaslonu međutim kao i na svakom drugom modelu, potreban je kraći period prilagodbe s obzirom na disproporciju limitiranih dimenzija zaslona i količinu željenih prikaza podataka.

Okvir Suzukijevog V-Stroma 1050 aluminijski je s dvostrukim nosačem što motocikl čini vrlo čvrstim ali ne i teškim za upravljanje. Sprijeda su montirane potpuno podesive upside-down vilice promjera 43 mm dok je straga monoamortizer, također podesiv. Naplatci su aluminijski: lijevani s deset krakova na baznom modelu odnosno DID žbičani na XT modelu. Obje verzije dolaze s gumama dimenzija 110/80-19 i 150/70-17. Dimenzija motocikla su (DxŠxV) 2265x940x1465 mm uz međuosovinski razmak od 1555 mm te 160 mm udaljenosti od podloge. Težina motocikla iznosi 247 kg i ne djeluje malo ali se već prilikom manevriranja na mjestu pokazuje prihvatljivom. U toj fazi smo primijetili jednu manu koja nije rijetka niti na konkurentnim modelima u klasi: prilikom manevriranja na mjestu, pogotovo pri otvaranju bočnog oslonca, nije rijetkost da zapnete nogom za oslonac. Kad imate čizme nećete tome pridavati pažnju ali ako vozite i u niskoj obući, medicinskim rječnikom, medijalni maleol će vam biti zahvalan na malo koncentracije.

Nakon upoznavanja s novim V-Stromom iz pozicije vozača, prvo što ćete primijetiti je danas već neuobičajeno uska figura kao rezultat dosljednosti Suzukijevih inženjera V2 agregatu i užem spremniku goriva kapaciteta 20 litara. Zanimljivo je koliko ta vizualna percepcija utječe na vozača, pogotovo za nekoga tko nije često za upravljačem maksi endura jer trenutno ulijeva dozu samopouzdanja sugerirajući da se radi o laganom i agilnom motociklu. Druga potvrda ove teze dolazi do izražaja kada već nakon prvih kilometara intenzivnije tražite priliku za mogućnost silaska s asfalta koja na nekim, uvjetno rečeno sličnim modelima, ipak nije tako jednostavna kako to sugerira promotivni materijal.

Sjedalo je ergonomski sasvim korektno profilirano uz mogućnost regulacije visine ukoliko vam standardnih 850 mm ne odgovara, upravljač je nešto zatvoreniji no ovisno o preferencijama i visini vozača lako ga je podići tj. otvoriti na željenu razinu. Povećanju ugodnosti u vožnji doprinosi i mogućnost regulacije visine zaštite od vjetra u dvije pozicije. Kvačilo i mjenjač su u adekvatnoj mekano-preciznoj korelaciji uz iznimku povremeno neplaniranog ubacivanja u neutral u oba smjera prilikom manje odlučne promjene. Agregat radi vrlo uglađeno već od niskih okretaja iako se realno budi na 3.000 okretaja nakon čega ne zahtjeva niti prečesto mijenjanje brzina. Vrlo je fleksibilan i zapravo ga je najbolje voziti u četvrtoj, ponekad čak i u trećoj brzini dok je pri “kruzanju” na otvorenoj cesti poželjan viši stupanj prijenosa. Za izvlačenje maksimuma potrebno je skočiti u visoke okretaje gdje je snaga naravno najveća ali smo dojma da se s novim V-Stromom puno ugodnije družiti na srednjim okretajima kada je gotovo savršeno uglađen. Zanimljiv je i prilično duboki zvuk serijskog ispušnog sustava koji mu odlično odgovara. Doziranje i snaga kočnica također su na visokoj razini te uz pomoć prije spomenutog ABSa dodatno pružaju osjećaj sigurnosti osiguravajući mirnoću i stabilnost motocikla i pri dubljim i agresivnijim kočenjima u zavojima. U takvoj vožnji ovjes posebno dolazi do izražaja. Ukoliko bi ga morali definirati, bio bi ocijenjen kao djelomično sportski orijentiran. Iako je to na modernim maksi enduro motociklima rijetkost, vozači s nešto starijom godinom proizvodnje znaju da je sportska vožnja često bila u drugom planu ugrađivanjem ovjesa primarno usmjerenog na upijanje neravnina. Ponovimo i to da je ovjes na novom V-Stromu potpuno regulirajući premda su već tvorničke postavke odlično izbalansirane.

V-Strom 1050 motocikl je koji je u maksi enduro segmentu odavno stvorio image popularnog i kvalitetnog motocikla po pristupačnoj cijeni a novi model ga u potpunosti opravdava. Neprimjetno vam se uvuče pod kožu i nenametljivo traži da slobodno vrijeme provedete u vožnji a zauzvrat nudi uživanje u svakom novom kilometru. Vizualno odlično dotjeran bez nepotrebnih pretjerivanja, uz provjereni i poboljšani agregat te prisutnost bogatog paketa elektronskih pomagala sigurni smo da će i dalje nastaviti odličan odaziv kod poklonika dalekih putovanja na dva kotača.

Prethodni članakYamaha električni NEO’s
Sljedeći članakMotoGP – Valencia 2022