Sylvain Guintoli i Aprilia RSV4 osvojili SBK 2014

1.ApriliaRacing_Guintoli

Na stazi Losail u Kataru Sylvain Guintoli dovršio je svoj povratak na vrh s dvije uvjerljive pobjede na noćnim utrkama na pustinjskoj stazi. U ukupnom poretku prestigao je Toma Sykesa i po prvi put u svojoj karijeri osvojio naslov svjetskog prvaka. Za Apriliju je slavlje dvostruko, budući da je već treću godinu zaredom osvojila naslov prvaka među konstruktorima i time potvrdila neospornu nadmoć Aprilije RSV4, talijanskog motocikla koji je već od svoje prve sezone u WSBK prvenstvu pokazao zavidne rezultate. Od ulaska u prvenstvo 2009. godine s Aprilijom RSV4 osvojeno je 7 naslova prvaka (tri među vozačima i 4 među konstruktorima). Ovo je već treći dvostruki naslov prvaka, nakon što su Aprilia RSV4 i Max Biaggi osvojili te titule 2010. i 2012. godine.

Roberto Colaninno, predsjednik i izvršni direktor Piaggio Grupe (u kojoj se Aprilia nalazi od 2005. godine), o pobjedi Sylvaina Guintolija i Aprilije rekao je sljedeće: „Jako sam ponosan jer je talijanska marka Aprilia i ove godine dominirala u motociklističkom sportu na globalnoj razini. Ovo je prvenstvo do kraja bilo zahtjevno. Kad se činilo da je sve izgubljeno, opet smo se vratili u igru, a time je dvostruki naslov prvaka koji smo danas postigli još posebniji. Čestitam Guintoliju, jednostavno izvanredno. Romano Albesiano odradio je vrlo dobar posao. Sa svojim je timom dokazao da je uz to što je sposoban razvijati izvrsne motocikle, sposoban uspješno voditi trkaći tim. Od povratka u Superbike prvenstvo 2009. godine, Aprilia je osvojila sedam naslova prvaka u roku od šest godina. Današnji dvostruki naslov prvaka pohvala je tehničkoj inovativnosti i znanju Piaggio Grupe s kojima je Aprilia ponovo dominirala iako je konkurencija iz dana u dan sve jača. Nije slučajnost da je Aprilia 28 od svojih 54 naslova prvaka osvojila u posljednjih 10 godina, a Piaggio Grupa je u istom razdoblju osvojila čak 32 naslova svjetskog prvaka. Sada pred nama stoji novi izazov, ulazimo u MotoGP prvenstvo godinu dana ranije od planiranog. U to vrhunsko prvenstvo ulazimo s načelima koje smo uvijek imali: predanost, želja za učenjem i napredovanjem te poznavanje naših mogućnosti i nasljeđa ove vrhunske talijanske marke.“

2.ApriliaRacing_Guintoli

Noćne utrke na Losailu bile su završnica povratka na vrh koji se činio nemogućim. Nakon utrka na američkoj stazi Laguna Seca, Tom Sykes (Kawasaki) ostvario je prednost od 44 boda ispred Guintolija. To je velika prednost računajući da su ostala samo tri kola do kraja prvenstva. Od tada je Aprilia RSV4 sa svojim vozačima bila nepobjediva u svom povratku prema vrhu. Na stazama Jerez i Magny Cours Aprilia je tri puta pobijedila s Melandrijem (Guintoli je u ta tri navrata bio drugi) i jednom s Guintolijem (s Melandrijem na drugom mjestu).  To su bili iznimno važni bodovi s kojima je Aprilia od Kawasakija preuzela vodstvo u ukupnom poretku među konstruktorima, a Guintoli je u Katar stigao sa samo 12 bodova zaostatka. Guintolijev nevjerojatan povratak na vrh započeo je u prvoj utrci. Nakon dobrog starta (četvrti u prvom krugu), Guintoli je u petom krugu pretekao Sykesa, svog izravnog rivala za naslov prvaka, nakon toga je u devetom krugu pretekao Reu i pet krugova prije kraja utrke vodećeg Baza. Nakon toga je galopirao prema pobjedi kojom je nadoknadio 9 bodova zaostatka za Sykesom. Na startu druge utrke, francuski vozač Aprilije zaostajao je samo tri boda za Sykesom, mali zaostatak kojeg je Guintoli s uvjerljivom i agresivnom pobjedom pregazio. Sylvain je u petom krugu preuzeo vodstvo i od tog trenutka bježao ostalima prema pobjedi. Na kraju je Guintoli s 416 bodova osvojio naslov prvaka, ispred Sykesa koji je prikupio 410 bodova. Marco Melandri koji je dominirao u prethodnim utrkama, svoj je vikend u Kataru završio s osmim i četvrtim mjestom nakon poteškoća s prijanjanjem koje nije uspio riješiti.

02_Aprilia_Team

Prvi naslov prvaka Sylvaina Guintolija sprema se već dvije sezone. U sezoni 2013. borio se za naslov prvaka dok ga ozljeda ramena nije onemogućila. Francuski je vozač ove godine iskoristio svoju priliku na Apriliji RSV4. Konstantan, brz i odlučan, Sylvain je upravo dovršio sezonu koja je njegov povratak na vrh učinio izvanrednom. Naslov prvaka osvojio je u posljednjoj utrci sezone.  Uz potporu tima kojeg vodi Romano Albesiano, vješto je iskoristio svaku priliku i postao drugi Francuz u povijesti (nakon Raymonda Rochea 1990.) koji je osvojio svjetsko prvenstvo motocikala koji proizlaze iz serijskih modela.

S novim naslovima prvaka Aprilia se sada ponosi sa sedam naslova prvaka u svjetskom Superbike prvenstvu u roku od pet godina i izvanrednom kolekcijom od 54 naslova prvaka u nešto više od 20 godina. Aprilia je ove godine pobijedila na 11 utrka (5 Guintoli i 6 melandri) i ostvarila 16 plasmana na podij. Time je ukupno osvojila 468 bodova ispred Kawasakija s 431, Honde s 350, Ducatija s 291, Suzukija s 234, BMW-a s 81 i MV Aguste s 34 boda.

Avantura Aprilia Racing tima u Svjetskom Superbike prvenstvu počela je 2009. godina kad je razvijen inovativni RSV4. Svojim ekskluzivnim V 65° pogonskim agregatom i šasijom koja je razvijena uz bogato iskustvo u natjecateljskom motociklizmu, Aprilijin superbike označio je prekretnicu u svijetu super sportskih motocikala. Već je u svojoj prvoj godini bio sposoban pobjeđivati, a u drugoj je godini već osvojio dvostruki naslov prvaka s Maxom Biaggijem, prvim Talijanom koji je osvojio Svjetsko Superbike prvenstvo. Biaggi je naslov prvaka ponovio 2012. godine dok je Aprilia ponovno osvojila naslov prvaka među konstruktorima 2012. i 2013. te sada i 2014. godine.

Sedam naslova prvaka (3 među vozačima i 4 među konstruktorima), 41 pobjeda, 89 plasmana na podij i 10 prvih startnih pozicija izvanredni su rezultati u Svjetskom SBK prvenstvu koje je ostvario izvanredan motocikl, stvoren za dominaciju kako na trkaćoj stazi tako i na cesti. Aprilia se ponosi s ukupno 54 naslova svjetskog prvaka (38 u MotoGP prvenstvima, 7 u Superbike prvenstvima i 9 u off-road disciplinama) koji je čine jednom od najtrofejnijih motociklističkih marki u povijesti. Izvanredna kolekcija trofeja Piaggio Grupe zahvaljujući Apriliji, a i ostalim povijesnim markama, Moto Guzzi, Gilera i Derbi, sada broji 104 naslova svjetskog prvaka, što je čini najtrofejnijom europskom motociklističkom grupacijom.

3.ApriliaRacing_Guintoli

Sylvain Guintoli: „Sada se osjećam zaista nevjerojatno. Danas je bio izvrstan dan, dvije fantastične utrke u kojima sam se osjećao jače nego ikad u životu. Uspijevao sam biti brz bez ikakvih poteškoća i s lakoćom sam ostvarivao brze krugove. Prošlogodišnji dolazak u Apriliju za mene je bila velika prilika, a prije ozljede ramena bio sam u borbi za osvajanje prvenstva i bila je šteta što sam izgubio prednost zbog fizičkog stanja. Ove sam godine fizički u savršenoj formi pa sam mogao biti konstantan i pokazati naš potencijal. Nakon Magny Coursa počeo sam vjerovati da to možemo ostvariti, zapravo bio sam siguran. Bio sam brz, osjećao sam se dobro, a moj me tim dobro podržavao. Danas sam dokazao da sam najbrži na stazi. Osvajanje prvenstva sa šest bodova razlike simbolično je ali za mene vrlo važno nakon nedavnih kontroverzi. Želim se zahvaliti brojnim ljudima, prije svega svojoj obitelji koja mi je davala stabilnost, vjerovala u mene i podupirala u ovih nekoliko napetih mjeseci. Zahvalan sam Apriliji. Dali su mi najbolji motocikl koji sam ikad vozio i tim koji je postao moja druga obitelj.“

4.ApriliaRacing_Guintoli

Prethodni članakEnduro pustinjska avantura Desert Soul 5. dio
Sljedeći članakGuintoli potpisao za PATA Hondu