Vespa GTS 300 HPE

Jednocilindrični četverotaktni 300 HPE (High Performance Engine) agregat s četiri ventila, hlađen tekućinom i s elektronskim ubrizgavanjem. Ovu rečenicu bi mogli boldati i s njom početi i završiti tekst o novoj Vespi. Priča kaže kaže da su inženjeri htjeli u novu Vespu ugraditi aktualni agregat zapremine 330ccm, poznat iz sestrinskih modela 350, ali gabariti nisu dozvoljavali te je na bazi agregata 300 napravljena evolucija. Koliko je legenda više ili manje točna možda ni nije previše bitno odnosno bitnije je da novi agregat doslovno oduševljava. Deklarirana snaga je 23,8KS pri 8.250 okretaja što je 12% više u odnosu na prethodnika no možda je za linearno ispoljavanje snage „iz podruma“ poput električnih skutera bitnije povećanje momenta od 18%, tj. 26Nm pri 5.250 okretaja. HPE može se pohvaliti mirnim i tihim radom ali i maksimalnom brzinom koja ispunjava i vrlo visoka očekivanja. Pri tome ne smijemo zaboraviti i podatak o dodatno smanjenoj potrošnji goriva. Spremnik je kapaciteta 8,5 litara a s jednom možete proći skoro 32 kilometra. Radi se o deklariranim vrijednostima međutim nismo primjetili ozbiljnija odstupanja iako nam prilikom vožnje ekonomičnost nije bila u fokusu.

Vespa je Vespa, legenda na dva kotača koja vizualno ne trpi nikakve preinake pri čemu i dalje izgleda klasično a opet i moderno. Jednom rječju, besprijekorno. To je referenca kojoj se sve ostalo mora prilagoditi. Kao i do sada, dizajnerski je teško prigovoriti ili naći neki nedostatak jer i ova Vespa obiluje i fascinira sitnim prepoznatljivim klasičnim detaljima, uljepšanim modernim rješenjima. Od prošivenog sjedala, integriranih kromiranih oslonaca za noge i rukohvata suvozača, gumenih crta na podnici, jednostruke vilice sprijeda, decentno dizajniranog displaya…

Nekada davno, prvi modeli napravljeni su od ostataka zrakoplovnih dijelova među kojima su bili i kotači. Uz limene oplate, male dimenzije kotača postale su jedan od njenih zaštitnih znakova koji se zadržao do današnjih dana međutim u mnogim slučajevima isti su osporavani zbog sigurnosti. To je činjenica kojoj je načelno teško proturiječiti jer zakoni fizike vrijede za sve, i naravno da se ništa revolucionarno po tom pitanju nije moglo promijeniti, ali nova 300 HPE dokazuje da to ne mora biti ustaljeno pravilo. Poznato je da na ponašanje motocikla u vožnji utječu brojni faktori pa kad u jednadžbu ubacite agregat gotovo savršeno linearnog ispoljavanja snage, pomno izračunat međuosovinski razmak, niže težište i kvalitetne gume kao rezultat dobijete savršeno agilan motorić kojem ćete, usuđujemo se reći, teško naći adekvatnu konkurenciju u gradskom prometu. Nebitno kojom brzinom se krećete, upravljanje je izuzetno jednostavno i lagano zahvaljujući spomenutim kotačima promjera 12“ a da se pri tome ipak osjećate savršeno sigurno. Da bi osjećaj bio još intenzivniji pobrinula su se elektronska pomagala poput ASR-a koji se može/mora isključiti pri svakom novom paljenju i ABS koji nije moguće isključiti. Gašenje ASR-a poželjna je opcija što su vjerojatno znali i u tvornici pa su prekidač inteligentno smjestili na najgornje mjesto pored ručice gasa te ga je vrlo jednostavno naći.

Ergonomija na novom modelu također nije revolucionarno mijenjana. Mjesta za noge ima i previše iako spušteni upravljač, dok ne sjednete, ostavlja dojam kako bi mogao zapinjati za noge. Sjedalo je izuzetno udobno a osjećaj kontrolirane mekoće pojačava također reprezentativan stražnji ovjes koji osim što je u vožnji savršeno miran, anulira neravnine na cesti što možda nije jača točka modela grupacije. Mjesta za dvoje također ima dovoljno no nakon montaže kofera isto se, za suvozača, prilično reducira. Kofer je potreban ukoliko koristite integralnu kacigu jer, za razliku od dvije jet kacige, ne stane ispod sjedala. Postoji i mali spremnik za sitnice ispod upravljača. Općenito gledajući Vespa s dimenzijama 1950mm x 755mm u nije prevelika i otprilike je u rangu s konkurencijom.

Osim novog agregata koji zaslužuje sve pohvale, 300 HPE iznenadila nas je i voznim osobinama jer pri raznim naglim manevrima ostaje savršeno stabilna dok je upijanje neravnina na cesti na osjetno višoj razini od očekivane za ovu vrstu vozila. Vozili smo smo Vespu i na prigradskim cestama koje se ne mogu pohvaliti održavanom i kvalitetnom podlogom ali je ovjes je uspješno prebrodio sve rupe i neravnine. Čak niti na dugim zavojima nije bilo uvijanja, ostala je začuđujuće mirna i mekana zahvaljujući većem hodom stražnjeg amortizera. Teško, stvarno teško ju možete uznemiriti bez obzira na izazovnu podlogu. Poput većine ostalih skutera, pravilo paralelnog kočenja s obje kočnice radi pružanja optimalnog učinka po pitanju doziranja i snage prisutno je i kod Vespe. Isprobali smo je i na naglijim kočenjima gdje kočnice s dvostrukim diskovima također odlično odrađuju posao.

Neupitan stil, bezvremenski dizajn, moderna tehnologija, vrhunske performanse. Baš sve što kupac može tražiti pa stoga ne čudi da su Vespe ponovno sve zastupljenije na našim cestama i jedan su od modela koji usprkos ne baš niskoj cijeni raste iz godine u godinu. Diferencijacija kupaca događa se i u ovom segmentu, retro je ponovno u modi a teško će se naći bilo kakav proizvod koji Vespi može u konkurirati. Nismo slučajno napisali proizvod jer u uže specijaliziranom krugu, među vozilima na dva kotača, nečeg sličnog zasigurno nema.

GTS 300 HPE dolazi u nekoliko varijanti o kojima ovise i raspoložive boje. Da pomognemo, nabrojati ćemo modele: HPE, Super, Notte, Touring, Supertech dok za točne boje, cijenu, rokove isporuke i probne vožnje predlažemo razgovor s ovlaštenim Piaggio i Vespa prodajno servisnim centrima.

Prethodni članakMotoGP – Thailand 2022
Sljedeći članakDucati Multistrada V4 Rally