Vozili smo Fiat Tipo 1.0 GSE

Nekada izuzetno popularan model obiteljskog automobila prije nekoliko godina dobio je dostojnog nasljednika a nedavno je predstavljen i redizajnirani Fiat Tipo pri čemu je promoviran novi turbo benzinski agregat obujma 999 ccm i snage 100 KS.

Iako je zadržao izgled kompakta, novi dizajn donosi prednja LED svjetala, izmijenjeni branik kao i elegantniju masku s velikim natpisom FIAT. Bočni izgled je i dalje vrlo jednostavan te čistih linija pri čemu dojam podižu kromirane ručke i novodizajnirani kotači promjera 16″ u serijskoj ponudi što je možda ispod očekivanih standarda ali će vam zato olakšati parkiranje u gradu kao i trošak dva obavezna seta guma. Spomenimo da se još jedan isti takav kotač s originalnom dimenzijom guma nalazi se u prtljažniku što je danas prilično rijetka pojava. Osim rezervnog kotača, prtljažnik nudi 440 litara zapremine što je za ovu veličinu automobila više nego korektno. Stražnji kraj je doživio promjene u vidu LED svjetala u zatamnjenom kučištu uz zadržavanje okruglog logotipa.

Boljem ugođaju u unutrašnjosti pridonose novi, kvalitetniji materijali pri čemu dominira mekana plastika uz općeniti dojam bolje završne obrade. Prostor za putnike je i dalje komotan po širini uz standardnu mogućnost prilagođavanja sjedala vozača i upravljača. Straga je ponuda prostora također vrlo korektna, sada uz nešto više prostora za glavu zahvaljujući izduženom i ravnije pozicioniranom krovu.

Središnji dio instrument ploče uz 7-inčni zaslon je digitalan te ga je moguće konfigurirati. Dorađena je i središnja konzola, pa je sada na vrhu ugrađena najnovija izvedba multimedijskog zaslona koja se nudi u opciji od 7 ili 10,25-inčnog zaslona uz najnoviji Uconnect sustav.

Jedna od najvećih novosti redizajniranog Tipa je spomenuti moderni trocilindrični turbo benzinski agregat obujma 999 ccm koji razvija maksimalnu snagu od 74 kW/100 KS uz 190 Nm okretnog momenta na relativno niskih 1.500 okretaja što novi model čini osjetno agilnijim i živahnijim.

Vožnja po gradu je prilično komotna dok na otvorenoj cesti nedostaje šesti stupanj prijenosa. Šteta što ga u ovoj izvedbi nema s obzirom da bi to utjecalo na potrošnju koju u ovom segmentu smatramo vrlo bitnom. Ista se kreće od oko 6 litara na otvorenoj cesti, pa sve do 9 litara u gradskim gužvama no uz malo pažnje savjesni vozači mogu računati i gradsku vožnju s prosječnih 8,5 litara. Upotrebom tempomata na dozvoljenih 130 kmh potrošnja će iznositi ispod 7 litara. Na potrošnju utječe i promjena stupnjeva brzina koja se na Tipu odrađuje vrlo precizno i glatko. Prva brzina je nešto kraća, taman toliko da krenete i prebacite u višu brzinu kako bi broj okretaja ostao što konstantniji a vožnja ekonomičnija.

Fiat Tipo u vožnji je prilično neutralan i bez pogovora izvršava sve vaše naredbe. Vrlo je ugodan za vožnju, što u gradskoj gužvi, što na otvorenoj cesti. Sjedala su udobna i za duže vožnje a ovjes nešto tvrđi u skladu s tradicijom talijanskih vozila ove klase no neravnine i uspornike na cesti odlično apsorbira ne utječući previše na cjelokupni dojam udobnosti.

Po pitanju cijena, Fiat Tipo spada među jeftinija vozila u segmentu kompaktnih automobila. Pri tome ne treba zaboraviti da se u konkretnom slučaju testnog primjerka radi o početnom modelu na ljestvici što sugerira ciljanje na kupce kojima je pri odabiru cijena ključni faktor. Već u standardnoj izvedbi zadovoljiti će većinu vaših zahtjeva ali isto tako je na raspolaganju i lista dodatne opreme. Za sva pitanja savjetujemo obilazak ovlaštenog Fiat prodajno servisnog centra “Karić Automobili” u Zagrebu gdje ćete uz osobni pristup prodajnih stručnjaka i probu željenog modela dobiti najpovoljniju ponudu.

Prethodni članakHyundai Ioniq 5, Motional i Uber Eats kreću s projektom automatizirane dostave
Sljedeći članakNovi Moto Puls na kioscima!