WSBK – Aragon 2020

Trotjedna pauza dobro je došla timovima za analizu dosadašnjeg dijela sezone i traženja mogućnosti daljnjeg napretka jer slijede dva uzastopna vikenda u Aragonu na stazi duljine 5.077 metara sa 17 zavoja. Očekuju se tradicionalno visoke temperature pa će ponovno na tapeti jedna od glavnih tema biti izbor guma odnosno što je Pirelli pripremio za predstojeća dva vikenda. Spomenimo još da je od zadnje utrke korigiran kalendar odnosno potvrđena je utrka u Estorilu krajem listopada s kojom će se zaključiti ovogodišnja WSBK sezona. Kao i do sada, zbog pandemije će i staza pored Lisabona ostati zatvorenih vrata za gledatelje.

Rea je nakon početne dominacije Ducatija ponovno ušao u svoj pobjednički te je mjesta za veća iznenađenja ostalo vrlo malo. Uz iznimku prvog treninga kada je zasjao Davies, uglavnom je bio na vrhu već na treninzima što je u konačnici dokazao i prvim mjestom na kvalifikacijama. Za razliku od trenutne situacije u MotoGP-u, niti ekipa oko njega se nije puno promijenila. Nastavilo se tako i u utrci kada je već u prvom krugu Rea bio na prvom mjestu ispred Lowesa i Redinga a pratili su ih Baz, vd Mark, Haslam, Razgatlioglu…

Nakon četiri odvožena kruga Lowes je otpao uslijed highsidea pri čemu je ostao nasred staze ali se srećom na vrijeme uspio maknuti nadolazećim vozačima, Rea je i dalje vodio ispred Reddinga a do trećeg mjesta se probio Davies koji je vozio najbrži krug od 1.50.394. Reddingova prednost iznosila je nešto više od sekunde i pol ali je i on ubrzao te povećao razliku pri čemu se probio i do prvog mjesta. Listi odustalih se pridružio i Bautista.

U zadnjim krugovima Davies je stigao Reu na drugom mjestu a do Reddinga je nedostajala jedna sekunda i tri kruga. Iza njih su ostali vd Mark, Rinaldi, Razgatlioglu, Baz. Davies je u predzadnjem krugu smanjio zaostatak na 0,6 sekundi no Redding ipak nije dozvolio prepuštanje prvog mjesta u zadnjem krugu te je prvi prošao ciljem. Razlika je u tom krugu pala na 0,3 pa vjerujemo da bi uz još jedan krug Davies slavio. Uvjerljivo treći završio je Rea a u borbi za četvrto mjesto Rinaldi je u predzadnjem krugu prestigao Vd Marka.

Highlightse prve utrke možete pogledati ovdje: https://m.youtube.com/watch?v=ImNYSUaNRnY

Nedjeljnu sprint utrku poveo je Rea ispred Baza i Reddinga. Odmah je odvozio i najbrži krug od 1.49.620 čime se odvojio na preko pola sekunde prednosti već prije ulaska u treći krug. U prvom krugu došlo je do nezgodnog incidenta između Sykesa i Mercada nakon kojeg je Argentinac pao i završio svoj vikend u Aragonu s istegnutim zglobom i vratnom kralježnicom.

Kako je utrka tekla, Rea je povećavao prednost. Slijedili su vd Mark, Lowes, Razgatlioglu i Bautista. Zanimljivo je da je upravo Bautistina Honda bilježila najveću postignutu brzinu od oko 325 kmh. Da je Španjolac bio dobar pokazuje i podatak da se probio do četvrtog mjesta. napad na podij nije bio moguć jer mu je vd Mark bježao da gotovo dvije sekunde. Davies je također bio raspoložen i u ovoj kratkoj utrci te je završio na petom mjestu nakon što je prošao Lowesa i Razgatlioglua. Nažalost, loše startno mjesto nije dozvoljavalo bolji rezultat pa je svoju šansu trebao tražiti u drugoj SBK utrci.

Premda nije najbolje startao, i pri tome izgubio dva mjesta, Davies je ipak nastavio dan u odličnom ritmu, slično kao i Batistuta na Hondi. Krenuli su agresivno i vrlo brzo se probili do drugog odnosno trećeg mjesta a ispred sebe imali su Reu i 14 krugova. Davies je smanjivao Reinu prednost međutim ne previše brzo, sve dok Rea nije napravio pogrešku nakon čega je tadašnjih 1,5 sekundi nestalo i Davies se probio na prvo mjesto. Rea se nije predavao i par zavoja kasnije vratio je vodstvo. Situaciju je iskoristio i Bautista koji im se skroz približio. S pristojne udaljenosti pratili su ih Redding i Rinaldi dok se u grupi iza njih vodila velika borba između vd Marka, Razgatlioglua, Lowesa i Haslama.

Uz sve Daviesove napore i atraktivna klizanja, Rea je ostao nedostižan. Kadar u Aragonu u kojem Davies napada Reu jedna je od scena koje gledamo već godinama i u kojima u najvećem broju slučajeva Rea nađe nekih novih pola sekunde. Identična stvar dogodila se i na ovoj utrci, pri ulasku u zadnji krug Rea je stvorio pola sekunde prednosti koje je zadržao do kraja. Zadovoljan je morao biti i Bautista s obzirom da je treće mjesto najbolji Hondin rezultat od 2016. godine. Rea i dalje dominira prvenstvom, do slijedećeg vikenda na istom mjestu vidjet ćemo može li Davies napraviti i taj zadnji korak.

Prethodni članakMotoGP – VN Štajerske 2020
Sljedeći članakDucati Superbike nekad vs danas