WSBK – Assen 2022

Kalendar je pokazivao još jedan vikend u kojem se preklapaju MotoGP i WSBK ali već samo spominjanje Assena kao domaćina ovaj puta gura Superbike ekipu u povlašteni položaj. Iza nas je samo jedan WSBK vikend ali prema očekivanjima, na vrhu se izdvojila četvorka: Rea, Bautista, Razgatlioglu i Rinaldi. U Aragonu su bili vrlo izjednačeni pa su i utrke bile više nego atraktivne kao odličan uvod u prvenstvo. Istim protagonistima namijenjene su bile glavne uloge i u Assenu uz vd Marka koji je uvijek brz na domaćoj stazi no ovaj puta dolazi kao povratnik nakon ozlijede pa je realno očekivati dozu rezerviranosti.

Prošle godine je Assen osvojio Toprak koji je i ove godine bio glavni favorit. Na prvoj utrci, osim što Yamahi baš i ne odgovara Aragon, prilično se borio s motorom. Na kraju je sa plasmanima u sve tri utrke bio više nego zadovoljan a za Assen je dobio novu “struju” za 2022 što bi trebalo poboljšati cijeli paket. Očigledno su u tome uspjeli jer osim što je bio najbrži na treninzima, osvojio je Pole position s rekordom kruga od 1.32.934 te drugoplasiranog Lowesa ostavio za više od pola sekunde. S trećeg mjesta startao je Rea dok su u drugom redu ostali Locatelli, Bautista i Gerloff.

Toprak je poveo prvu utrku a na drugo mjesto se ugurao Locatelli čuvajući mu leđa. Nije to dugo trajalo, Rea je odmah napao i krenuo prema Topraku koji u početnoj fazi utrke nije pokazivao dominaciju s treninga. Iza trećeplasiranog Locatellija posložili su se Lowes, Bautista i Rinaldi.

U trećem krugu je Rea prestigao Razgatlioglua a već spomenutih vodećih šest vozača formiralo je grupu koja se odvojila od ostalih. Lecuona, Bassani i Baz tvorili su drugu grupu sa zaostatkom od oko dvije sekunde a za deseto mjesto su se borili Gerloff i Redding. Domaćin vdMark bio je 15-i, isto kao i na startu.

Reina prednost na vrhu kretala se oko 0.3 sekunde. Da li Toprak nije mogao vratiti vodstvo ili je to bila taktika, pokazalo se kasnije jer su u početnoj fazi svi bili vrlo štedljivi s gumama. Rinaldi je prvi od vodeće grupe zaostao zbog nemogućnosti praćenja tempa. Na trećem mjestu su se izmjenjivali Locatelli i Lowes a uskoro im se pridružio i Bautista. Generalno su svi bili prilično nagurani i najmanja greška je vodila do promjene pozicija.

Na samoj polovici utrke Bautista je uzeo i zadržao treće mjesto te krenuo smanjivati 0,9 zaostatka za Toprakom što mu je išlo prilično jednostavno pa im se nakon tri kruga pridružio.

Ulaskom u zadnjih osam krugova Toprak je vratio vodstvo i djelovalo je da pojačava tempo s dotadašnjih 1.35.2 ali u slijedećim krugovima su sva trojica vozili oko tog vremena. Nešto s Toprakom nije bilo kako treba, prvo je Rea vratio vodstvo i odvojio se a onda ga je stigao i Bautista. Iako je bilo izgledno da će biti bliske borbe u zadnja tri kruga, Rea je iskoristio čistu stazu ispred sebe i povećao prednost. Minimalno ali dovoljno da Bautistu drži na distanci, isto kao što je i Španjolac napravio Topraku tako da do kraja nije bilo promjena. Rea je ponovno izveo malo remek djelo i taktički potpuno dominirao prvom utrkom.

Sprint utrku je poveo Toprak a Bautista je preskočio Kawasakije i u prvi zavoj ušao drugi. Pratili su Rea, Lowes, Rinaldi, Locatelli. Toprak je održavao početnu prednost tri kruga nakon čega je Bautista s najbržih 1.33.6 smanjivao zaostatak i krenuo napadati međutim i Rea je bio iza njega na 0.1. Lowes je kasnio za vodećima ali je na četvrtom mjestu napravio razliku od pola sekunde ispred Locatellija, Rinaldija i Lecuone i reklo bi se osigurao četvrtop mjesto da mu dva kruga prije kraja Kawasaki nije otkazao poslušnost pa je morao odustati.

U petom krugu Topraka prolazi Bautista a odmah zatim i Rea znajući da nikako ne smije pustiti Bautistu niti par zavoja. Turčin ih je pratio ali nije bilo dovoljno snage da se približi za pripremu napada, čim bi izašli na ravni dio zaostajao je za Ducatijem i Kawasakijem. U zadnjem krugu je Rea napao Bautistu i prošao u vodstvo. Španjolac se trudio vratiti ali Reino klizanje po stazi zatvaralo je svaku mogućnost sigurnog napada. U tim manevrima je Bau izgubio nešto vremena tako da je na kraju ušao u cilj za kotač prednosti ispred Razgatlioglua no zbog vožnje izvan zadanih oznaka u zadnjem krugu penaliziran je i izgubio je jedno mjesto.

I u drugoj utrci najbolje je startao Razgatlioglu ispred Locatellija, Bautiste i Lecuone. U drugom zavoju je došlo do kontakta između Gerloffa i Ree pri čemu je Amerikanac morao odustati zbog oštećenja na motoru. U istom krugu odustali su još Nozane, Baz i Oettl.

Bautista je odmah prošao Locatellija i krenuo prema Topraku, Rea se za to vrijeme borio sa Lecuonom, brzo prošao njega, zatim Loccatelija i stigao do trećeg mjesta tako da se ponovno poznata trojka na vrhu počela odvajati. Vrlo brzo Rea je stigao i Bautistu za drugo mjesto.

Toprak je izdržao na vrhu pet krugova kada je nakon manjeg širenja putanje Rea pokušao proći pri čemu je došlo do pada u kojem je pokupio i Turčina. Umalo je s njima pao i Bautista ali ih je uspio izbjeći. Njihovo odustajanje otvorilo je mogućnost za ostale koji su dobili dodatni poticaj u borbi za postolje. Vodio je Bautista kojem je malo trebalo da stvori prvu sekundu prednosti i time polako zatvara utrku. Uvjerljivo ga je pratio Lecuona sa sekundom prednosti ispred Locatellija, Bassanija, Lowesa…

Prva tri mjesta: Bautista, Lecuona i Locatelli, bila su riješena ali se zato vodila borba za četvrto mjesto između Reddinga, Bassanija i Lowesa. Zatim je slijedio usamljeni Rinaldi a onda još jedna borba: vdMark i Vierge za osmo mjesto.

U samoj završnici krenula je i borba za drugo mjesto nakon što je Locatelli uspio dostići Lecuonu. Nakon što ga je prošao Lecuona se neko vrijeme držao blizu ali Locatelli je bio evidentno brži. Pobjedom se Bautista popeo na vrh tablice u ukupnom poretku sa 18 bodova više od Ree ali i već sada velikih 45 bodova ispred Topraka čime opravdava Ducatijeve želje za konačnim naslovom prvaka. No do kraja je još jako dalek put a slijedeća utrka je za mjesec dana u Estorilu.

Prethodni članakProljetni Moto Puls je na kioscima!
Sljedeći članakMotoGP – Portimao 2022