WSBK – Assen 2024

Treninzi u Assenu počeli su na suhoj stazi ali se poznato nizozemsko proljetno vrijeme umiješalo pa je zadnji trening vožen po kiši. U početku je najbrži bio Toprak, slijedio je Bautista a na trećem treningu i mokroj podlozi, na vrh provizorne ljestvice stigao je Bulega.

Uoči Assena, Rea je davao izjave da bi tek u Nizozemskoj njegova priprema motora i asfalt koji toliko ne troši gume mogli doći do izražaja što se na kraju pokazalo ispravnim jer je uspio prvi puta osvojiti Superpole s Yamahom. Pored njega su startna mjesta uzeli Bulega i Toprak, iz drugog reda su startali braća Lowes i Gardner a Bautista, Rinaldi i Iannone iz trećeg.

RACE 1:

Gužva je bila na startu prve WSBK utrke na polumokroj stazi da bi odmah nakon prvog zavoja vodstvo preuzeo Spinelli koji je startao sa 11. mjesta. Većini nepoznato ime, radi se o talijanskom trkaču koji je nastupio kao zamjena za Petruccija koji se trenutno nalazi u bolnici nakon teškog pada na MX treningu prije nekoliko dana. Spinelli je riskirao odabirom intermediate guma dok su svi ostali očekivali brže sušenje i krenuli sa slikovima. Bassani, Iannone i Toprak držali su od druge do četvrte pozicije i kasnili za vodećim oko 15 sekundi već ulaskom u drugi krug.

Prilično konfuzna situacija nastavila se i dalje jer je pola staze bilo mokro i padala je kiša dok je na drugom dijelu sunce brzo sušilo stazu. Danak takvim uvjetima prvi je platio Iannone padom u četvrtom krugu. Spinelli je tada imao prednost od oko 23 sekunde uz daljnji trend povećanja, dok je prateću grupu vodio Locatelli ispred Bassanija, A. Lowesa, Bautiste i Topraka. Rea je zapeo na devetom mjestu.

Nakon sedam krugova Spinelli je održavao vodstvo a za drugo mjesto su Toprak i Bautista prošli Bassanija. Isto su pokušavali A. Lowes , Gardner i Locatelli. I dalje je bila gužva uz česte promjene pozicija. Spinellijeva prednost se nakon prve trećine utrke počela smanjivati. Na pola odvožene utrke najbrži krug je zabilježio Rea na šestom mjestu, već krug kasnije isto je napravio vd Mark i pri tome krenuo napadati Reu.

Ulaskom u zadnjih deset krugova prednost Spinellija rapidno je padala i iznosila je 14 sekundi. Drugi je bio Bautista ispred Topraka i Lowesa ali vrlo blizu bili su i Gardner, Rea, vd Mark i Bassani. Bautista i Toprak su vozili utrku s vremenom pokušavajući dostići Spinellija pri čemu su se malo odvojili od ostatka grupe. Već krug i pol kasnije smanjili su zaostatak na ispod 9 sekundi. Pomalo neočekivano, Toprak je napao i prošao Bautistu u 14. krugu a uskoro je na nišanu bio i Spinelli. Naravno, Bautista mu je cijelo vrijeme bio na repu. Trebalo im je još cca pola kruga da ga prestignu međutim pokazana je crvena zastava, i to u 15. krugu tako da se poredak smatrao finalnim. Nicholas Spinelli je tako nevjerojatnom srećom došao do prve pobjede u karijeri, kao i za Barni Racing team, a Toprak i Bautista morali su se zadovoljiti drugim i trećim mjestom.

SUPERPOLE RACE:

U nedjelju se vrijeme smirilo tako da je Superpole utrka vožena na suhoj stazi. Bulega je poveo ispred Topraka i Ree dok je Bautista nakon greške zapeo oko devetog mjesta. Uslijedilo je međusobno pretjecanje Topraka i Ree nakon čega je Toprak pogriješio pa su ga prošli Rea i A. Lowes. Iza njega su bili Gardner. S. Lowes i Bautista. Toprak je krenuo u ponovni napad, prošao Lowesa no za to vrijeme je Bulega odmaknuo na 1,4 sekunde a prednost je i dalje rasla jer je odvozio 1.33.8, najbrži krug utrke. Rea je očigledno usporavao Topraka, Lowesa i Gardnera a prvi korak je napravio Lowes ponovno uzimajući Topraku treće mjesto, odmah nakon njega isto je napravio i Gardner. Tu su počeli problemi za Turčina koji je do kraja utrke i dalje gubio pozicije.

Ulaskom u zadnjih pet krugova Bulega je samo morao zadržati prednost od 2,6, za drugo mjesto je Lowes napadao Reu a Gardner je bio pod napadima Bautiste. U maniri prvaka, Bautista je prvo skinuo Gardnera a onda praktično u jednom zavoju Lowesa i Reu. Četiri kruga imao je na raspolaganju da dostigne tri sekunde Bulegine prednosti. Smanjivao je razliku vrlo brzo i bio uvjerljivo najbrži tako da je već u predzadnjem krugu preuzeo vodstvo, kako u utrci tako i u ukupnom poretku. Treći je završio A. Lowes koji je u zadnjim zavojima prošao Gardnera. Toprak je osvojio deveto mjesto.

RACE 2:

Izmijenjeni raspored na gridu i nadmoć u Superpole utrci skoro pa je garantiralo Ducatiju odlične plasmane i u drugoj utrci. Bautista je poveo utrku a Bulegu je izgurao Locatelli. Iza njih su bili Gardner, Rea, vd Mark, Razgatlioglu, Iannone… Nakon tri kruga Bautista je odmaknuo na 0,7, sada već dvjema Yamahama, a Bulegu je napadao Toprak. Uskoro je i prošao ali je za treće mjesto morao proći Gardnera koji je odvozio najbrži krug utrke. Obojica su tada preskočili Locatellija i krenuli loviti Bautistinu sekundu prednosti. Može se reći da im je to uspijevalo jer je ista drastično smanjena u samo jednom krugu. Toprak je bio brži od Gardnera no još uvijek ne dovoljno za napad. Kao što Bautista nije uspijevao odmaknuti tako se i njima zalijepio Locatelli sa Bulegom.

U sedmom krugu je Toprak prošao na drugo mjesto a gužva je dozvolila Bautisti odmak sa 0.36 na 0,46. Vrlo brzo se zmija ponovno zgusnula a Toprak sa 1.34.5 bilježi najbrži krug unutar vodeće grupe. Već slijedeći krug se Turčin našao u vodstvu a Bautistu su krenule napadati Yamahe. U tom trenutku su se pojavile i prve kapi kiše, nešto više u drugom sektoru, taman dovoljno da među vozače unese dekoncentraciju. Prvi je popustio Toprak pod Bautistinim napadima, Yamahe su dalje bili skroz blizu a vodećoj grupi se pridružio Iannone. U prvom zavoju je došlo do pada Lowesa i Ree.

Na pola utrke formirale su se dvije grupe; u prvoj su bili Bautista, Toprak i Gardner a u drugoj sa sekundom zaostatka Locatelli, vd Mark i Iannone. Kako je kiša pojačala tako su se grupe spojile. Gardner se probio u vodstvo a gužva je postajala sve veća kao i česte promjene pozicija. Nakon sramežljibog perioda Bautiste a pogotovo Topraka, u zadnjih pet krugova su opet ušli kao prvi i drugi ispred Gardnera, Iannonea i vd Marka.

U zadnja tri kruga Toprak je ušao kao vodeći ispred Bautiste, Gardnera i Iannonea. Razlike su bile oko 0,3 sekunde ali je i najmanja greška kompletno mijenjala situaciju s obzirom na uvjete. Toprak je povećavao prednost kako se približavao kraj, nastojeći ne dozvoliti Bautisti napad u samoj završnici. Gardner i Iannone su iza njih također tražili svoju priliku a svi su bili na niskih 1.35. Mala greška Topraka u predzadnjem krugu pokazala je tračak nade za Bautistu no već na prvom jakom kočenju na kraju ciljne Toprak je vratio prednost od pola sekunde koja je do kraja ostala nedostižna. Treći je završio Gardner, četvrti Iannone.

Slijedi pauza, nažalost opet preduga od gotovo dva mjeseca, a onda i nastavak prvenstva u Misanu.

Prethodni članakNew York International Auto Show 2024
Sljedeći članakVespa 140th Piaggio