WSBK – Barcelona 2024

Nakon prve odvožene utrke i jednomjesečne pauze krenuo je drugi ovogodišinji WSBK vikend u sunčanoj Barceloni. Razgatlioglu i Bulega bili su najuvjerljiviji na prvim treninzima a da je BMW sve konkurentniji pokazuju i odlicna vremena vd Marka. Na kvalifikacijama je Pole positon osvojio Toprak ispred Bulege i Iannonea dok su startna mjesta iz drugog reda pripala vd Marku, s. Lowesu i Aegerteru.

RACE 1:

Toprak je najbolje startao dok je Bulega izgubio nekoliko pozicija. Drugi je bio Iannone, treći Sam Lowes. Englez je vrlo brzo riješio Iannonea i krenuo loviti Topraka. Na ravnom ga je dostizao ali je Toprakovo kočenje i dalje ostalo nedostižno. Rea je zbog tehničkih problema već u drugom krugu završio utrku ulaskom u box.

Lowes je uspio proći Topraka u trećem krugu, za to vrijeme su se za treće mjesto borili Iannone i Bulega. Iza njih su ostali vdMark i A.Lowes a Bautista je držao 11. mjesto. Lowes je bio vidljivo brži od Topraka tako da kad ga je prošao, odmah je odmaknuo na preko sekunde prednosti. Turčinu su se približili Iannone i Bulega pa je bilo pitanje u kojem trenutku će napasti. Bulega se prvi odlučio na taj korak u petom krugu i ostavio BMW iza sebe. No Topraku je ostalo privremeno drugo mjesto jer je u istom krugu pao vodeći Lowes nakon što mu je proklizao prednji kraj.

Dva kruga kasnije se ispred Topraka ugurao i Ianonne tako da su BMW-i držali treće i četvrto mjesto. Bautista je tada bio na osmom mjestu prošavši dvije GRT Yamahe. Uskoro je ušao u borbu s grupom za peto mjesto u kojoj su bili još Petrucci, Lowes i Locatelli. Tu je njegov brzi napredak malo usporen ali se trud isplatio. Na pola odvožene utrke već su gume počele puštati pa je Toprak prestigao Iannonea a krenuo im se približavati i vd Mark.

Bulega je u vodstvu osigurao preko četiri sekunde prednosti a time i tada izglednu pobjedu. Nizozemac ipak nije uspio držati ritam s vodećima pa mu je pozicija bila ugrožena od Petruccija i Bautiste koji su se približavali. Dva kruga kasnije prošla su ga obojica a ostalo im je šest krugova za probati napasti Ianonnea. Petrucci je ubrzo odustao od daljnjeg napretka pokašavajući obraniti peto mjesto a Bautista je krenuo u lov na podij. Napao je 17. krugu i prošao iz drugog pokušaja. U predzadnjem krugu se Toprak približio Bulegi a u zadnjem krenuo u napad. Prošao je već u petom zavoju i nije bilo pokušaja kontranapada od Ducatija. Čuvanje drugog mjesta već je Bulegi bio uspjeh koliko su ga gume usporile na kraju utrke. U svakom slučaju pobjeda za Razgatlioglua na BMWu odličan je uvod u sezonu.

Nedjeljne utrke u na programu u 11 i 14 sati.

SUPERPOLE RACE:

Superpole utrku su u početnim krugovima vodili S. Lowes, Iannone, Bulega i neko vrijeme A. Lowes međutim čak i kratka utrka od 10 krugova radila je dramu s gumama. Toprak je od početka, zajedno s vd Markom bio plasiran oko četvrtog odnosno petog mjesta dok je Bautista krenuo sa 11. ali se kroz utku probijaop prema vrhu. S obzirom na brojna pretjecanja u gotovo svakom zavoju teško bi bilo kronološki poredati sve detalja ali u petom krugu je borbu četiri vozača za prvo mjesto iskoristio Toprak i preuzeo vodstvo. Nakon toga su braća Lowes polako padali u poretku a naprijed su ostali Iannone i Bulega iako također kroz oscilacije u utrci.

Najveći posao u srednjem dijelu utrke napravio je Bautista koji se vrlo brzo našao u drušvu vodećih i tri kruga prije kraja došao do drugog mjesta. Polako je dostizao i Topraka te ga prošao u prvom sektoru zadnjeg kruga. Naravno da Turčin nije odustajao ali je priliku za napad vidio tek u zadnjem zavoju gdje je prošao poput Rossi vs Lorenze prije dosta godina. Priliku je iskoristio i Iannone koji mu je bio na repu te se po inerciji probio do drugog mjesta. U svakom slučaju bila je to jedna od boljih utrka u zadnje vrijeme i premda su glavni proatagonisti bili Toprak i Bautista, s novim vozačima nije to više isključivo borba titanic tria.

RACE 2:

Nakon velike borbe u Superpole utrci, stigla je i druga SBK utrka u kojoj je ponovno u glavnoj ulozi bio “tyre management”. Toprak je u subotu održao lekciju čuvanja guma i zasluženo pobjedio pa je bilo za oočekivati da će njego pristup i ostali pokušati kopirati u nedjeljnoj utrci. Druga bitna stavka je bila startna pozicija Bautiste koji se zahvaljujući trećem mjestu u SP-u izborio za start iz prvog reda.

Utrku je poveo Bautista ispred Iannonea, Bulege, Topraka, A. Lowesa, vd Marka…. Najagresivniji su od početka bili Bulega i Iannone ali prvi je napao Toprak na kočenju na ciljnoj no tek u drugom zavoju prošao Bulegu. Slijedeći je na njegovom nišanu bio Iannone, i to već u istom krugu. Nije dugo Toprak držao drugo mjesto, vrlo brzo se vratio Bulega nakon što je riješio Iannonea. Krug kasnije je u dva navrata prošao i Bautistu, a nakon drugog pokušaja i ostao u vodstvu. Rea je tada bio na sedmom mjestu, iza vd Marka. Nešto kasnije ga je prošao Petrucci i gurnuo na osmo mjesto, daleko od vodećih.

Nakon šest odvoženih krugova, Bulega je i dalje bio u vodstvu s prednošću od 0,6 sekundi ispred Bautiste i Topraka. Iannone je za njima malo zaostajao a i prijetio mu je mogući napad od vd Marka. U slijedećim krugovima se Bulegina prednost topila pa ga je Bautista riješio na početku desetog kruga. Toprak je za njima kasnio pola sekunde ali s tendencijom rasta pa se razlika dva kruga kasnije udvostručila čime je njegov mogući napad na prvo mjesto bio gotov. Situaciju je pokušao iskoristiti Iannone te je pojačao ritam ali je pretjerao pa je ostao bez gripa prednje gume i pao.

U završnici se vodila borba za prvo mjesto između vodećeg Bautiste i Bulege dok su Toprak i vd Mark na BMWima usamljeni držali treće i četvrto mjesto. Peti je bio Petrucci koji je prestigao Gardnera a za sedmo mjesto su se borila braća Lowes. Do kraja više nije bilo promjena na vrhu, Bautista nije dozvolio Bulegi niti pokušaj napada a Toprak se morao zadovoljiti s mjestom na podiju.

Do slijedeće utrke morati ćemo opet pričekati mjesec dana kada se prvenstvo nastavlja u nizozemskom Assenu.

Prethodni članakHP Corse ispušni sustavi u Hrvatskoj
Sljedeći članakMotoGP – Portimao 2024