WSBK – Donington 2021

Kišni uvjeti u Doningtonu nisu omeli prvaka Reu da i četvrti put osvoji Pole position i samim time potvrdi status favorita. Iznenađenje je bilo što je drugo i treće startno mjesto pripalo vd Marku i Sykesu na BMW-ima dok je drugi startni red bio šarolik, od Lowesa na Kawasakiju, preko Gerloffa na Yamahi do Reddinga na Ducatiju. Toprak je imao problema te se uspio kvalificirati tek na 13. startno mjesto.

Već u prvom od 23 kruga na većinom suhoj podlozi Rea se odvojio a jedini tko ga je pratio bio je Razgatlioglu koji je izvrsnim startom došao do četvrtog mjesta a ubrzo prešao i oba BMWa. Koliko je Turčin bio dobar, dokazao je preuzimanjem vodstva u trećem krugu i trenutnim odvajanjem od Ree. Pokušavajući držati Toprakov ritam, prvak je ubrzo nakon toga izletio na travu no vratio se na drugo mjesto tik ispred vd Marka. U drugom krugu je pao Redding.

Nakon četiri odvožena kruga Toprakova prednost iznosila je oko 3 sekunde međutim i Rea je tada počeo ubrzavati te odvozio seriju najbržih krugova. Grupu nakon vodeće dvojice vodio je vd Mark, zatim Sykes, Haslam, Lowes, i Gerloff. U trećoj grupi su bili Mahias, Bassani pa Locatelli do sedmog kruga kada je pao a njegovo mjesto zauzeo Bautista….

Rein brzi napredak trajao je nekoliko krugova kada je ponovno napravio grešku i skoro pao u prvom zavoju. Nakon toga je izgledalo da se pomirio s drugim mjestom i odlučio bez forsiranja utrku odvesti do kraja. Toprak je zato atraktivnim kočenjima i najbržim krugovima hitao ka novoj pobjedi povećavajući prednost. Na vrhu nije bilo borbe ali se zato za treće mjesto vodio pravi mali rat između Sykesa, vd Marka, Lowesa, Gerloffa i Haslama. Česte izmjene pozicija tek su se počele smirivati u zadnjim krugovima kada je od spomenute grupe na vrh izbio Gerloff ispred Lowesa. Gerloff je možda htio previše pa mu je na kočenju pustila prednja guma, pao je ali uspio podići motor i vratiti se na osmo mjesto. Lowes je tada preuzeo treće mjesto koje je držao kraja utrke. Sykes i vd Mark zadržali su četvrto i peto mjesto ispred Haslama. Bautista nije uspio sačuvati sedmo mjesto jer ga je povratnik Gerloff skinuo četiri kruga prije kraja. Zanimljivo je bilo vidjeti izračun goriva s obzirom da je pobjednik Toprak ostao bez benzina nekih 200 metara nakon prolaska cilja te uz pomoć Kawasakijevih vozača odradio krug hlađenja i tako došao do boxa.

Rea i Lowes krenuli su vrlo jako u SP utrku i odmah se odvojili od dva BMWa te iza njih Gerloffa, Haslama, Mahiasa i Topraka. No u zavoju br. 4 Lowesu je na otvaranju otišla stražnja guma i pao je. Reina prednost u trećem krugu dosegla je već skoro 3 sekunde i bilo je teško očekivati da će mu netko uzeti bodove.

Sykes i vd Mark i su se držali na podiju ali su ih sve više stiskali Haslam i Gerloff a onda na distanci Mahias pa još jednoj distanci Razgatlioglu. Tri kruga prije kraja svi navedeni su se malo stisnuli ali s obzirom da se radilo o kratkoj utrci nije bilo vremena za veća iznenađenja, Razgatlioglu je skinuo Mahiasa no do Gerloffa i Haslama je bilo više od pola sekunde. Poredak je tako ostao nepromijenjen do kraja utrke.

U drugoj SBK utrci Toprak se na startu probio do drugog mjesta iza Ree iako mu je prvih nekoliko zavoja Sykes radio probleme. Slijedili su Haslam, Gerloff, vd Mark, Mahias, Lowes… Rea nije uspijevao odmaknuti Topraku, malo iza njih je pratio Sykes dok su ostali već u drugom krugu zaostali.

Kako je utrka odmicala tako se vodeći dvojac, plus Sykes, sve više odvajao. Toprak je pratio Reu u kotač i kad se činilo da će to biti njegova taktika ipak se odlučio proći ga i probati napraviti prednost s niskih 1.28.412. Gerloff je u drugoj grupi izbio na vrh ispred Reddinga i krenuo stizati Sykesa. Pratili su Lowes i vd Mark. Nakon odvoženih osam krugova i dalje je u vodstvu bio Razgatlioglu a prednost nad Reom je padala od 0,5 do 0,2 sekunde. Tada je nakon greške Turčina Rea ponovno preuzeo vodstvo. Obojica su na pojedinim dijelovima staze bili brži ali… sve dok u idućem krugu Rea nije pao. Čak je i Toprakova greška izgledala kao navlakuša za aktualnog prvaka koji se vratio na pretposljednje mjesto. Možda se radilo i o slučajnosti no u svakom slučaju bio je to idealan scenarij za Topraka koji se u ukupnom poretku tako skroz približio vodećem Rei.

U zadnjih deset krugova Razgatliouglu je ušao s prednoću od oko 4 sekunde pred Gerloffom, Sykesom i Reddingom. Slijedeći Lowes je već tada bio u priličnom zaostatku i branio se od vd Marka što je u tim trenutcima bila jedina direktna borba. Tako je ostalo i do kraja, nakon vd Markovog prolaska nije bilo promjena pozicija među vodećima. Iza njih dvojice, kao u školici jurili su Davies, Rinaldi i Haslam.

Toprak je pobjedom došao do novih 25 bodova, izuzetno bitnih za razvoj cijelog prvenstva s obzirom da je Rea završio utrku ali ne u bodovima. Odlično drugo mjesto pripalo je Gerloffu a treće Sykesu kojeg je do zadnjeg zavoja pritiskao Redding no bez direktne prilike za napad.

Nastavak je za tri tjedna u Assenu gdje ćemo vidjeti može li Toprak ponovno biti bolji od Ree koji je u Doningtonu počeo pokazivati znakove nervoze što inače nije njegov stil. Nakon prošlogodišnjeg početka prvenstva u kojem je na kratko bljesnuo Redding, ne događa se često da je netko usred prvenstva Reu u ukupnom poretku skinuo s trona. Makar i privremeno…

Prethodni članakNovi Lamborghini Huracan Evo za zračnu luku u Bologni
Sljedeći članakPredstavljen novi Piaggio MP3 400 HPE