WSBK – Magny Cours 2019

Loši vremenski uvjeti pratili su vozače od samog početka slobodnih treninga u Francuskoj tako da su se i na vrhu događale česte promjene. Na kraju je najbrži u kombiniranim vremenima nakon treninga bio Razgatlioglu ispred Ree, Baza i vdMarka. Sve se to naravno okrenulo na Superpole-u te je Rea s vremenom 1.53.955 zasjeo na vrh startnog grida. Pratio ga je vdMark s minimalnom razlikom a slijedili su Haslam, Rinaldi, Baz, Sykes…

Čim je prvi na gridu i pri tome odličnan na startu kao što se dogodilo na prvoj utrci, konkurenciji su slabe šanse za skinuti Reu. Međutim, ovaj put je bilo drugačije, prvo ga je prošao Sykes a nedugo iza toga Davies. Ubrzo se umiješao i Razgatlioglu te se probio do drugog mjesta. U pokušaju probijanja sa tada četvrtog mjesta, Daviesu je proklizao prednji kotač nakon čega je pao. Slično je skoro završio i Rea, naime tko je god izašao s idealne suhe putanje, dovodio se u probleme tako da je uslijedilo puno grešaka i promjena pozicija u vodećoj grupi u kojoj su bili vdMark, Rea, Toprak i Sykes. Jedina konstanta bio je Baz na petom mjestu, barem dok nije prešao Sykesa i odvojio se s vodećom grupom u zadnjih deset krugova. Tada se malo probudio i Bautista koji je s osmog mjesta krenuo prema naprijed, prošao Haslama ali i dalje s velikim zaostatkom za vodećima.

U završnicu je na prvom mjestu ušao vdMark s nešto više od sekunde prednosti ispred Ree, Topraka i Baza. Rea ga je s najbržim krugom dostizao a iz grupe je polako ispao Baz koji ih nije mogao pratiti. Toprak je i dalje bio Rei na repu.

1,37.759 bio je Rein najbrži krug u samoj završnici tako da se sasvim približio Nizozemcu. Pritisak je za vdMarka ipak bio prevelik pa je napravio grešku u šikani i pao tri kruga prije kraja. Rei su se time sasvim otvorila vrata za pobjedu i kad je izgledalo da je sve riješeno prvo se niotkuda pojavio Sykes i prešao Baza u borbi za podij. Međutim, još veća drama se odvijala na vrhu kad je Toprak odlučio napasti Reu u zadnjem krugu, agresivni potezom ugurao se na prvo mjesto i konačno zabilježio prvu pobjedu u karijeri.

Superpole utrku na kratko je poveo vdMark ali ga je odmah u prvom krugu prestigao Rea. Kao i jučer, jedini tko je uz njega pretendirao na pobjedu bio je Toprak koji se vrlo brzo probio da drugog mjesta odvozivši najbrži krug od 1.37.018. Napadao je i dalje te u šestom krugu izbio na sami vrh. Iza njega i Ree i dalje je bio vdMark s nešto manje od sekunde zaostatka. Slijedili su Davies, Bautista, Haslam. Lowes…

Ulaskom u predzadnji krug Razgatlioglu je povećao prednost na 0.3 a vdMark na kratko smanjio zaostatak do Ree. Već krug kasnije Rea je odmaknuo na 1,4 sekunde što se do kraja pokazalo nedostižnim kao i Daviesov pokušaj da vdMarka skine s postolja.

Toprak je potvrdio svoju jučerašnju pobjedu, Rea povećao prednost u ukupnom poretku a ostalo je otvoreno hoće li netko uspjeti skinuti Turčina s vrha u zadnjoj utrci vikenda.

U drugoj utrci se Razgatlioglu za to sam pobrinuo pa je već u početnoj fazi morao odustati nakon greške i pada pri čemu je na njega naletio Bautista. Zbog tog incidenta i Davies je izletio na travu te izgubio dragocjeno vrijeme Prvih pet krugova je vodio vdMark kada je Rea zasjeo na vrh i počeo povećavati razliku. Međutim, Nizozemac se nije predavao, dočekao Reinu grešku i ponovno se vratio u vodstvo. Lowes ih je pratio s oko pola sekunde zaostatka dok su iza njega na dodatne dvije sekunde bili Baz, Davies pa Haslam.

U 13. krugu Davies je prestigao Baza no od Lowesa su ga dijelile velike tri sekunde koje nije mogao dostići pa je cilj bio zadržati četvrto mjesto do kraja utrke što se na kraju i dogodilo.

Rea je nakon dva kruga na drugom mjestu ponovno vratio vodeću poziciju ali je ovaj puta više nije ispuštao te je u konačnici upisao novih 25 bodova koje su mu nakon još jednog  Bautistinog odustajanja donijele naslov prvaka. Nekako je u zraku ostao dojam Bautistine nedorečenosti, pogotovo od trenutka kada je potpisao ugovor s Hondom za slijedeću sezonu. Počeo je izvrsno, nastavio katastrofalno a razloge zna valjda jedino on. Kako bilo, to ni u čemu ne umanjuje Rein uspjeh i lijepo je bilo vidjeti broj 5 za osvojene naslove na njegovoj zastavi nakon utrke.

   

Prvenstvo se nastavlja u Argentini za dva tjedna. Nakon toga ostaje još atraktivna noćna utrka u Qataru koja zatvara sezonu.

Prethodni članakMotoGP – Aragon 2019
Sljedeći članakYamaha MT-03 za 2020