WSBK Monza 2013

Na subotnjem Superpole-u s vremenom od 1.41.223 Tom Sykes je bio najbrži, što mu je treći osvojeni Superpole ove sezone. Pratili su Laverty i Guintoli na Aprilijama. Dok drugi brinu o vremenima i kvalifikacijama, u Ducatiju su neke druge stvari na tapeti. Checa zbog bolova u ramenu preskače Monzu  da bi se što bolje opravio za slijedeću utrku u Doningtonu. Sad je već jasno da se od njega ove sezone ne mogu očekivati priželjkivani rezultati pa niti nema potrebe riskirati. Pogotovo ne u Monzi gdje su treninzi pokazali da Panigale nije konkurentan. Nervoza u Ducati Corse očito postaje sve veća čim su Batta i Gobmeier počeli javno debatirati pri čemu optužbe dolaze od Batte. Jedna od točaka je angažman Biaggija kao test vozača pri razvijanju novog Panigalea koji su bili dogovoreni ali se ništa ne događa. Batta zna da će kao šef tima biti prvi na listi krivaca u slučaju neuspjeha, a on je evidentan, dok je s druge strane Gobmeir doveden kao iskusni stručnjak koji će stvari dovesti u red međutim, niti projekt Panigale niti D16 ne idu u željenom smjeru pa ostaje vidjeti kako će se dalje razvijati situacija.

checa-monza-2013-03

sykes-superpole-monza-2013

Nedjelja je donijela dvije odlične utrke. Očigledno je da i konstrukcija staze diktira tempo jersu  u Monzi uvijek “fajtovi” vrhunski a vidjeti četiri vozača u par kvadrata dok na punom gasu prolaze Parabolicu ono je što utrke čini fantastičnim. Ovaj puta su u toj grupi bili Laverty, Melandri, Guintoli i Sykes. Tijekom cijele utrke je dolazilo do promjena u pozicijama da bi kulminacija počela nekoliko krugova prije kraja. U zadnjem krugu se otvaraju karte i adrenalin pokriva nedostatke u istrošenim gumama. U predzadnjem zavoju Melandri s unutarnje strane prolazi Lavertyja i prisiljava ga na malo širu putanju što koristi Sykes koji se ubacuje između njih dvojice. Laverty u zadnjem zavoju pokušava iskoristiti Aprilijinu očitu nadmoć u snazi i vratiti s vanjske strane ali ne uspjeva pa završava treći. Iza njih u slijedećoj skupini prolaze Davies i Fabrizio a zatim Baz, Rea i Camier.

U drugoj utrci od samog starta se na malom razmaku odvajaju dvije vodeće grupe: prva iz jutrošnjeg scenarija uz Lavertyja, Melandrija i Sykesa dok su Guintoli i Giugliano zamjenili mjesta. Giugliano se pokušao probiti na čelnu poziciju ali se prekočio i izletio što više nije uspio nadoknaditi. U drugoj grupi se vodila borba između Guintolija, Daviesa i Ree koji završava u boxu prije vremena. Pred kraj su se Laverty i Melandri malo odvojili, Laverty ovaj put nije dozvolio Melandriju ulazak kao u prvoj utrci, dok su iza njih ciljem prošli Sykes i Guintoli. Fabrizio se probio do petog, Giugliano do šestog mjesta i time doprinijeli dominaciji Aprilije.

 

1_ApriliaRacing_Guintoli_Monza_Friday_jpg_650_490

4

 

Zahvaljujući napretku koji je Pirelli uspio postići s novom 17-colnim gumama, skinut je Biaggijev rekord staze iz 2011. godine a Melandri je postigao prosječnu brzinu od 201,814 kmh i to ga čini nositeljem rekorda prosječne brzine na utrkama WSBK u povijesti. Odlična vremena i rekordi odvoženi su na stražnjoj Pirelli SC0 gumim, najmekšoj varijanti iz Pirelli ponude koja je na Monzi doživjela svoju premijeru.

Eugene Laverty:Ovo je bio izvrstan dan za mene. Nakon osvajanja mjesta na podiju u prvoj utrci bilo je lijepo završiti vikend s pobjedom. Pogotovo nakon što sam se u prvoj utrci razočarao jer sam, da sam na kraju utrke odigrao drugačije, imao šansu ostvariti pobjedu. . Pokazali smo da možemo biti brzi i konzistentni na dvije vrlo različite staze kao što si Assen i Monza.Moj RSV4 pokazao se vrlo dobrim za mene. Na ovoj je stazi od velikog značaja brzina i stabilnost motocikla pri kočenju. Stanje bodova je odlično, pogotovo ako uzmete u obzir dva ispadanja na Aragonu, no te su poteškoće iza mene i računam na dobar plasman u sljedećem kolu na Doningtonu. Iako je to za mene domaći teren, ta mi staza nikad nije naročito odgovarala ali mislim da ove godine imam sve predispozicije za uspjeh.“

 

Sylvain Guintoli: „Kakav uzbudljivi vikend! U prvoj utrci osjećao sam da idem brzo sve do pola utrke no zatim sam izgubio osjećaj i nisam mogao postići bolji rezultat od četvrtog mjesta. U drugoj sam utrci imao bolji tempo. Ostali su me puno teže pretjecali no u zadnja dva kruga nisam uspio pratiti Eugena i Melanrdija. Odluka koja je donesena nakon Sykseovog manevra za mene je bila očekivana. Zadovoljan sam s trećim mjestom iako sam propustio slavlje na podiju kojeg je moj tim definitivno zaslužio nakon tako napornog rada. Ovo su vrlo važni bodovi za prvenstvo.“ 

 

 

Monza – FIM Superbike World Championship – Race 1

1. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 30’54.925
2. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 30’55.010
3. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 30’55.032
4. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 30’56.769
5. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 31’02.554
6. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 31’03.332
7. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 31’10.480
8. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 31’11.390
9. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 31’11.593
10. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 31’21.745
11. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale R 31’33.833
12. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale R 31’33.876
13. Fabrizio Lai (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 31’47.713
14. Kosuke Akiyoshi (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 31’50.814
15. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 31’50.931
16. Mark Aitchison (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 31’51.752
17. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 31’54.470
RT. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 14’33.976

 

Monza – FIM Superbike World Championship – Race 2

1. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 30’59.653
2. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 30’59.796
3. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 31’00.378
4. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 31’01.272
5. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 31’09.618
6. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 31’09.719
7. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 31’11.894
8. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 31’29.424
9. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale R 31’34.658
10. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale R 31’41.410
11. Fabrizio Lai (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 31’52.232
12. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 32’28.425
13. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 31’06.572
RT. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 19’01.771
RT. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 11’20.596
RT. Kosuke Akiyoshi (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 7’06.643
RT. Mark Aitchison (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 5’31.798
RT. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 1’47.465

 

1

 

 

 

Prethodni članakKrenulo je…. KTM 2014
Sljedeći članakPiaggio Fly 125 3V