WSBK – Portimao 2021

Posljednja utrka sezone u Europi, točnije u Portugalu, donijela je nastavak direktne borbe za prvo mjesto između Razgatlioglua i Ree. Prva runda, ona kvalifikacijska, otišla je na stranu Turčina koji je osvojio Superpole ali se Rea kvalificirao odmah iza njega.

Prvu utrku poveo je Toprak izvrsnim startom ali se prekočio na prvom zavoju što je dozvolilo Rei da ga prođe premda njegovo vodstvo nije dugo trajalo. O kakvoj se borbi radilo govori podatak o tri kontakta u prva dva kruga a uz promjene u vodstvu bilo ih je i kasnije. Iza njih su se pozicionirali Redding, Haslam, Rinaldi, Locatelli… Zapravo, na ciljnoj je u četvrtom krugu Redding preskočio Reu i Razgatlioglua i postao novi vodeći. Već tada su njih trojica imali oko 2 sekunde prednosti nad ostatkom kolone.

U petom krugu Rea izuzetno agresivnom vožnjom dolazi na prvo mjesto no pretjerao je i prednja guma nije izdržala. Dugo ga nismo vidjeli toliko nervoznog ali srećom je pri padu sve prošlo ok iako je brzina bila visoka.

S priličnim odmakom, za treće mjesto se također vodila velika borba između Haslama, Rinaldija, Locatellija, Baza i Bautiste pri čemu je do tada trećeplasirani Haslam na ciljnoj i kočenju izgubio četiri pozicije i ispao iz igre. Razgatlioglu je za to vrijeme strpljivo pratio Reddinga da bi ga konačno prošao u 11. krugu. Za treće mjesto se u tom trenutku izborio Bautista ispred Baza i vd Marka.

Šest krugova prije kraja Baz je stigao na treće mjesto a u guranjima i napadima na četvrpolasiranog Bautistu Locatelli je pogodio vd Marka pri čemu su obojica pali. Uslijedio je i mali fizički obračun ljutog Nizozemca.

Redding se nije predavao i ponovno se vratio u vodstvo odnosno radio je to gotovo u svakom krugu zadnjeg dijela utrke. Toprak bi drugim mjestom stvorio prednost od 40 bodova ali to ne bi bio on da ne vozi na nož pa je išao na pobjedu i 25 bodova. Redding je do posljednjeg kruga napadao međutim u zadnjem krugu je Toprak stvorio nenadoknadivu prednost ali svejedno je potrebno spomenuti strašnu Ducatijevu snagu koju je Toprak anulirao po zavojima. Iza njih se vodila vrlo slična borba između Bautiste i Baza za mjesto na podiju. Bautista je bio brži ali je u svom prepoznatljivom stilu, pogađate, ponovno pao i to nekoliko zavoja prije kraja utrke.

Nedjeljne utrke su u 12.00 i 15.00 sati.

Nedjeljno jutro u Portimau bilo je kišno no do Superpole utrke kiša je prestala i počelo se razvedravati. Međutim staza je bnila potpuno mokra pa se vozila kišna utrka. Poredak je nakon drugog zavoja ostao isti kao u ukupnom poretku, Razgatlioglu ispred Ree i Reddinga, međutim vrlo brzo je Rea prešao u vodstvo a Redding na drugo mjesto. Nakon pada Rinaldija i očekivanja moguće crvene zastave, Rea je ponovno htio odmaknuti ali mu je samo nestao prednji kraj i pao je.

Razgatloiglu nije htio riskirati u teškim uvjetima i držao je treće mjesto iza Reddinga i vd Marka. Iza Topraka su ostali Baz, Locatelli, Bassani, Haslam… Baz je vrlo brzo prošao Topraka a i ostali iz grupe su bili blizu samo su napali nešto kasnije jer mu je Locatelli, koliko je mogao, čuvao leđa.

Od petog kruga utrku je poveo odlični vdMark koji je skinuo Reddinga a Toprak kojemu očito uvjeti nikako nisu odgovarali, pao je na šesto mjesto. Nakon toga ga je prošao i Bautista ali bilo je bitno završiti unutar prvih devet vozača kako bi zadržao startno mjesto u drugoj utrci. Pogotovo zato što je Rea padom izgubio prvi startni red.

Vd Mark je s gotovo četiri sekunde prednosti pobijedio ispred Reddinga i Baza. Haslam je u završnici bio blizu da prođe Baza ali je pao na istom mjestu kao i Rea. Toprak je time skočio za jedno mjesto i završio šesti te povećao razliku na 49 bodova.

Do druge WSBK utrke staza se potpuno osušila pa su uvjeti bili slični subotnjoj utrci. Sukladno plasmanu na SP utrci, iz prvog reda su startali vd Mark, Redding i Baz. Planiranih 20 krugova smanjeno je na 19 zbog odgođenog starta uzrokovanog tehničkim problemom sa startnim semaforom.

Redding je zauzeo prvo mjesto ispred Locatellija ali su se Rea i Toprak progurali do trećeg i četvrtog mjesta već u prvom krugu a nedugo nakon toga i do prvog i drugog. Brži je u toj fazi utrke bio Rea s prednošću od malih 0,2 sekunde ali je Toprak odvozio najbrži krug od 1.41.7. U šestom krugu je Turčin sa 1.41.5 preuzeo vodstvo ali naravno da ni to nije dugo trajalo jer se Rea vratio. Do tada se s njima u vodstvu izmjenjivao i Redding ali onda je Rea stvorio prednost i počeo se odvajati te je već na pola utrke imao prednost od pola sekunde. Poredak od trećeg mjesta ostao je nepromijenjen: Redding, zatim Locatelli, Bautista, Rinaldi, Baz…

Nažalost, Razgatlioglu je završio utrku padom u desetom krugu nakon što mu se razletio prednji blatobran i podletio pod kotač. Pad se dogodio pri velikoj brzini no srećom je, kao i Rea jučer gotovo na isti način, prošao bez posljedica. Time je Rea bez rizika trebao odvoziti utrku do kraja i umjesto razlike od 44 boda smanjiti na 24. To se upravo i dogodilo pa je prošao ciljem s više od pet sekundi prednosti. Redding je bio drugi a treće mjesto na podiju uzeo je ponovno Baz ispred Locatellija. Borbu za treće mjesto je sa Bazom vodio Bautista do predzadnjeg kruga kada je Bau Bau opet pao. Ovaj puta barem nakon kontakta za kojeg Baz nije bio kriv.

Iako je ovaj vikend mogla biti puno jasnija situacije, rasplet ćemo gledati za dva tjedna u Argentini a vrlo vjerojatno i nakon toga u Indoneziji na zadnjoj utrci sezone.

Prethodni članakPredstavljena Ducati Multistrada V2 2022
Sljedeći članakMotoGP – GP America, Texas