Yamaha YZ250F 50th Anniversary

Godina 2024. obilježava Yamahinu 50. obljetnicu u motocross svijetu, proslavljenu retro grafikom na njihovim motocross modelima i značajnim ažuriranjima YZ250F.

Yamahino motocross putovanje započelo je 1974. uvođenjem linije YZ, skupljajući brojna prvenstva i priznanja tijekom godina. Njihova predanost stalnom poboljšanju dovela je do iznimnih rezultata na kojima su im zavidjeli konkurenti diljem svijeta. Yamahin pristup uključuje ulaganje u mlađe vozače, što je vidljivo u prvenstvu YZ bLU cRU za kategorije 65, 85 i 125cc, podržavajući obećavajuće talente kao što su Andrea Bonacorsi, Thibault Benistant i Rick Elzinga, svi nedavni pobjednici na YZ250F. Ovi su vozači hvalili snagu motora i poboljšanu upravljivost tijekom testiranja, ističući dugogodišnju reputaciju Yamahe za robusne performanse motora. Yamahin nekonvencionalni obrnuti dizajn motora predstavljen 2010. godine naišao je na skepticizam, ali je u konačnici ušutkao kritičare svojom izvanrednom izlaznom snagom, izdvajajući marku na tržištu.

YZ250F 2024 predstavlja 14 godina Yamahinih inovacija i opsežnog razvoja, hvaleći se izuzetnom snagom, posebno pri nižim okretajima.Opisuje se kao agresivan, ali nevjerojatno upravljiv i predvidljiv, pružajući uzbudljivo, ali kontrolirano iskustvo vožnje. Iznenađujuće, unatoč snažnoj niskoj snazi, ne manjka mu veći broj okretaja, što ga čini svestranim na različitim terenima. Yamaha je dala prednost izdržljivosti, vidljivoj u debljem bregastom lancu i nadograđenim bregastim osovinama. Fokus nije bio samo na snazi, već i na poboljšanju upravljanja, rješavajući povijesnu zabrinutost Yamahe. Ova iteracija uspostavlja ravnotežu između snage i manevriranja, nudeći vozačima ugodnu i kontroliranu vožnju.

Novi model YZ250F za 2024. godinu dijeli okvir s većim bratom od 450 kubika, što donosi iste plastike i poboljšava upravljivost. Promjene poput pomaknutog upravljača, drugačijeg oblika sjedala i niže postavljene papučice utječu na položaj vozača, potičući pravilno držanje tijela. Tanji oblik ‘zračne kutije’ i spremnika goriva čine motocikl užim za četiri centimetra, što rezultira poboljšanom centralizacijom mase i smanjenjem mase za kilogram u usporedbi s prethodnim modelom. Ovjes marke KYB pruža širok raspon prilagodbi bez potrebe za velikim alatom, učinkovito apsorbirajući neravnine i osiguravajući odlično prianjanje pri ubrzanju, što je ključno s obzirom na karakteristike motora. Traženje mana u ovom modelu može biti poput traženja igle u plastu sijena, s obzirom na njegovu prilagodljivost i performanse ovjesa.

Yamaha je već godinama pionir na motocross tržištu s mogućnošću povezivanja motocikla s pametnim telefonom. Njihova aplikacija Power Tuner doživjela je značajna poboljšanja ove godine, postajući znatno jednostavnija za korištenje u usporedbi s prošlim verzijama koje su bile kompleksnije i teže razumljive. Bit aplikacije omogućuje individualiziranje mapa rada motora putem telefona te upload dviju odabranih mapa na motocikl putem WIFI veze. Tijekom vožnje, vozač može birati između prethodno učitanih mapa preko prekidača na upravljaču. Također, istim prekidačem mogu se aktivirati sustav protiv proklizavanja za blatne uvjete te sustav za ograničavanje broja okretaja pri kretanju.

Nova mogućnost mjerenja krugova omogućuje vozačima da samostalno mjere svoje krugove i analiziraju vremena putem Yamahine mobilne aplikacije nakon treninga, što je velika dodatna funkcionalnost.

Što se tiče izgleda, Yamaha obilježava pedesetu obljetnicu prvih YZ modela s ikoničnim retro izgledom koji će biti dostupan u cijeloj liniji motocross modela. Također, kupci mogu birati između klasične plave boje, dodatno proslavljajući tu posebnu obljetnicu.

+ odziv

+ snaga u donjem području okretaja

+ iznenađujuće dobro upravljanje

+ (retro) izgled

+ mogućnost postavljanja različitih mapa rada motora putem jednostavne mobilne aplikacije

+ mogućnost kupnje sa GYTR komponentama

+ udobnost

TEHNIČKE INFORMACIJE

Motor: tekućinom hlađen, 4-taktni, 4-ventilski, DOHC, nagnut unatrag, 250 cm3

Prijenos snage: 5-brzinski mjenjač, ​​lanac

Okvir: aluminij / okvir s dvostrukom gredom

Kočnice: hidraulične s jednim diskom, prednji disk – stražnji disk: Ø 270 mm – Ø 240 mm;

Ovjes: prednja podesiva USD vilica, hod 310 mm, stražnji podesivi monoamortizer, hod 313 mm

Gume: prednje: 80/100-21 51M, stražnje: 110/90-19 62M

Visina sjedala od tla: 970 mm

Spremnik goriva: 6,2 L

Međuosovinski razmak: 1475 mm

Težina (sa svim punim spremnicima): 105 kg

Cijena: 10.199 EUR

Prethodni članakDucati Desert X
Sljedeći članakZimski Moto Puls je na kioscima