72. rođendan legendarnog Abartha

Posljednjeg dana ožujka 1949. godine talijansko-austrijski inženjer Carlo Abarth osnovao je Abarth & C., time stvorivši marku koja će postati legendarna po svojim performansama, rekordima i pobjedama na povijesnim utrkama

Povijest Abartha i njegov logotip isprepleteni su sa sportskim pobjedama koje su započele vrlo rano. Prva je bila pobjeda u kategoriji u poznatom usponu na brdo Palermo-Monte Pellegrino 1950. godine s Taziom Nuvolarijem za volanom Abartha 204 A. 1954. Carlo Abarth odlučio je dopuniti logotip uvođenjem dvobojnog štita u pozadinu, amblema pobjeda u sportskim bitkama. 1962. je Abarth 1000 Bialbero osvojio prvo od šest uzastopnih svjetskih prvenstava u diviziji One, a tri nova elementa dodana su u logotip za proslavu ovog važnog naslova; crno-bijela karirana zastava, riječi ‘Campione del mondo’ (svjetski prvak) crvenim tiskanim slovima na žutoj podlozi i stilizirani lovorov vijenac.

Osvježena verzija logotipa predstavljena je 1969. godine. Najveće promjene dogodile su se na samom škorpionu, simbolu torinske tvrtke, koji je postao potpuno crn i po prvi puta su oba kliješta usmjerena prema gore. Natpis se također promijenio u bijelo na plavoj pozadini i jednostavno je sadržavao riječ “Abarth”. Fiat je 1971. godine kupio tvrtku Abarth, a na logotipu je iza riječi Abarth dodana talijanska zastava kako bi se potcrtao njegov talijanski karakter. Današnji logotip potpuno je redizajniran 2007. godine i uključuje sve njegove prepoznatljive značajke, ali u odlučnije modernom stilu sa siluetom kliješta poravnanom s dijagonalom štita. Svi Abarthovi automobili imaju i logotip na stražnjem bočnom dijelu, evocirajući amblem koji njihovi trkaći automobili nose od 1960-ih.

barth je kroz čitavu svoju povijest predan utrkama koje se od najranijih dana smatralo poligonom za testiranje inovativnih tehničkih i tehnoloških rješenja, usmjerenih na povećanje performansi i pouzdanosti trkaćih automobila Abarth, a od koji će kasnije imati ipak vidljivu prednost u serijskoj proizvodnji automobila. Carlo Abarth se naime već 1956. odvažio i odlučio usredotočiti na izazov koji je trebao biti ključan za njegovu svjetsku slavu: obaranje međunarodnih rekorda u brzini i izdržljivosti. Prvi njihov rekorder bio je Fiat Abarth 750, po prvi put viđen na salonu automobila u Torinu u travnju 1956. Aerodinamični dizajn djelo je Franca Scaglionea za Bertone.

Prvi pokušaj obaranja 24-satnog rekorda izdržljivosti obavljen je na stazi u Monzi 17. i 18. lipnja 1956. godine: Remo Cattini, Umberto Maglioli, Mario Poltronieri i Alfonso Thiele prešli su 3.743,642 km pri prosječnoj brzini od 155.985 km/h. To je bio prvi od 133 rekorda Abartha koja su uslijedila do danas. Predanost konstruktora utrkivanju i rekordima traje i danas, kako na stazi tako i izvan nje. Na stazi, Abarth je dobavljač motora za talijansko i njemačko prvenstvo F4, poligon za sutrašnje prvake F1, a u relijima, Abarth 124 rally bit će protagonist FIA-ERC, Europskog prvenstva u reliju već treći put godine koja traje – 2021.

Zahvaljujući Abarthovim vrijednostima performansi, stila i okretnosti, ova marka je komercijalno uspjela, posebno povećavši svoj tržišni udio za 50% u 2020. u odnosu na 2019. godinu. Abarth je upravo lansirao novu paletu modela za 2021. godinu s verzijama 595, Turismo, Competizione i Esseesse. Četiri različite opreme, sve objedinjene tipičnim značajkama ikone sporta: užitak u vožnji, adrenalinske performanse i buka iz auspuha. Dostupne su i nove boje i novi detalji, poput ekskluzivnih kožnih sjedala. Kako bi odali počast svojoj povijesti i uspjesima u reli utrkama, nova matirana boja Blu Rally novog 595 Competizione daje naslutiti Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, dok su novi 17-inčni aluminijski naplatci inspirirani onima s Lancie Delta Rally Integrale iz devedesetih godina.

Obljetnica se obilježava zajedno s velikom zajednicom entuzijasta koji su uvijek bili srce koje ova marka kuca. Kroz društvene kanale brenda, obožavatelji su pozvani da predstave svoj logotip Abarth kroz crteže, slike i umjetnička djela koja mogu predstaviti bit Scorpiona. Odabrani projekti bit će istaknuti na društvenim profilima Abartha. 

Prethodni članakPrijeđeno prvih 1.000 km sa Ducati Diavelom 1260 S
Sljedeći članakMotoGP – Qatar R2