Alfa Romeo predstavio 33 Stradale: Povratak legendarne ikone iz 1960-ih u novom ruhu

Ovaj projekt s poštovanjem slavi povijest marke i vodi je naprijed u budućnost. Alfa Romeo 33 Stradale dolazi s 3,0-litrenim V6 twin-turbo motorom s više od 620 KS i 8-brzinskim DCT mjenjačem, pogonom na stražnje kotače i elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem ili u BEV konfiguraciji s više od 750 KS, s dometom od 450 km

Alfa Romeo je najavio ponovno rođenje posebno izrađenog modela 33 Stradale, pravog ‘manifesta’ sposobnosti talijanske marke – sada i u budućnosti – u smislu stila i iskustva vožnje. Proizveden u samo 33 ekskluzivna primjerka, prema jedinstvenom zanatskom procesu, novi ‘dvosjed’ coupé spaja naslijeđe marke i budućnost kao simbol plemenitog talijanskog sportskog duha.

Alfa Romeo je objavila prilično zankovitu izjavu: da biste ostvarili san, bitan sastojak je dobra doza hrabrosti i mrvica zdravog ludila. Bio je to isti recept kao i za automobil koji mnogi smatraju jednim od najljepših ikada: 33 Stradale, lansiran 1967. Danas, s istom smjelošću i vizijom, tim Alfa Romea dizajnirao je i razvio novi 33 Stradale, autentično umjetničko djelo u pokretu, rezultat savršene kombinacije ljepote i tehnologije.

Njegov cilj je pružiti najuzbudljivije iskustvo vožnje i besmrtni šarm ikone vrlo uskom krugu entuzijasta, koji su vjerovali u projekt od samog početka. Novi 33 Stradale nastao je u novoosnovanoj tvrtki Alfa Romeo ‘Bottega’, gdje su dizajneri, inženjeri i povjesničari marke najprije slušali potencijalne kupce, a zatim zajedno proizveli automobil, na potpuno isti način kao u renesansnim buticima obrtnika i u radionicama 1960-ih renomiranih talijanskih proizvođača karoserija.

Jean-Philippe Imparato, izvršni direktor marke Alfa Romeo je rekao: ‘S novim 33 Stradale željeli smo stvoriti nešto što je u skladu s našom prošlošću, služiti brendu i učiniti Alfiste ponosnima. Ovakav rezultat mogao se postići samo zahvaljujući stručnosti, marljivom radu i strasti našeg tima, uz podršku menadžmenta koji ima jasnu ambiciju doprinijeti pisanju poglavlja u budućnosti brenda, uz puno poštovanje njegove jedinstvene povijesti. Ovo je prvi automobil marke napravljen po narudžbi od 1969. i obećavam da neće biti posljednji.’

Utjelovljenje ‘potrebne ljepote’

Proizveden u Alfa Romeo Centro Stile, novi 33 Stradale nadahnut je povijesnim modelom iz 1967., s obogaćenjem njegove skulpturalne ljepote s određenim elementima dizajna iz novog jezika stila Alfa Romea. Vanjski izgled predstavlja savršenu ravnotežu između proporcija, volumena i obrade površina, te postaje oličenje ‘potrebne ljepote’ Alfa Romea.

Prednja strana ima snažan i mišićav volumen, gdje su istaknute značajke ikonični štit i složeni oblici svjetala s njihovom eliptičnom bazom. Profil je dinamičan i vitak, s vratima s ‘elitra’ otvorom i dva velika otvora za zrak sa strane. Karoserija je projicirana prema naprijed, s površinama modeliranim prema kriterijima tipičnim za formalni izričaj Alfa Romea. Uz to, zahvaljujući kutnom otvaranju vrata i velikom krovnom prozoru, vozač može uživati u jedinstvenom pogledu, vrlo sličnom onom u kokpitu aviona. Cjelokupna slika koju nudi otvaranje poklopca motora i vrata poboljšava teatralni izgled automobila.

‘Brutalni’ stražnji dio uravnotežen je vijugavim prednjim dijelom, a najveća visina nije u razini vjetrobranskog stakla, kao na bilo kojem drugom sportskom automobilu, već u sredini krova. Konkretno, stražnji dio izražava snagu automobila zahvaljujući skraćenom repu, grafici u obliku slova V i okruglim stražnjim svjetlosnim grupama. Aerodinamička učinkovitost potvrđena je Cx od 0,375 pri nultom Cz (downlift ili podizanje prema dolje) – za precizan izbor bez pomoći aktivnih sustava.

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4637 mm, širina 1966 mm ( s otvorenim retrovizorima 2171 mm), visina 1226 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, širina traga kotača 1680/1668 mm (prednji/stražnji). Dimenzije guma su: 245/35R20 sprijeda, 305/30R20 straga.

Unutrašnjost

Interijeri se također odlikuju minimalizmom dizajna i materijala, a svi su osmišljeni s ciljem najvećeg mogućeg angažmana u iskustvu vožnje. Konkretno, kokpit je dizajniran sa svrhom minimiziranja komponenti koje bi mogle ometati vozača, kao što se vidi u ograničenom broju kontrola s praktičnom upotrebom tijekom vožnje koje se mogu pronaći na središnjoj konzoli.

Neposredno ispred vozača je zaslon, čiji 3D ‘teleskopski’ dizajn uključuje vozača u interakciju prve takve vrste. Upravljač, lišen svih svojih uobičajenih tipki, nudi iskustvo čistog užitka vožnje. Kao u kokpitu aviona, komande su smještene na različitim razinama, u niskoj središnjoj konzoli i na višoj ravnini, ugrađene u središnju oblogu s unutrašnje strane krova.

Unutrašnjost je dostupna u dvije razine opreme: ‘Tributo’ i ‘Alfa Corse’. Upravljačka ploča inspirirana zrakoplovstvom i središnji tunel koriste materijale kao što su aluminij, karbonska vlakna, koža i Alcantara. Zaobljena sjedala – presvučena kožom Poltrona Frau – reinterpretiraju ona od svojih prethodnika, osiguravajući udobnost i ergonomiju. Svaki je detalj osmišljen kako bi stvorio ekskluzivno i privlačno okruženje, održavajući estetsko i tehničko nasljeđe 33 Stradalea iz 1967.

Jedinstveno iskustvo vožnje

Tim Alfa Romea postavio si je ambiciozan cilj ponuditi iskustvo vožnje automobila za stazu, ali u modelu prikladnom za svakodnevnu upotrebu na cesti, bez kompromisa u udobnosti i sigurnosti korištenja, uključujući i svakodnevnu upotrebu. Novi 33 Stradale stoga se može pohvaliti najboljim od Alfa Romeo inženjerstva, što se vidi u dvokrakom ovjesu s aktivnim amortizerima i u evoluciji 2.9 V6 motora.

Novo posebno izdanje Alfa Romea može biti opremljeno V6 twin-turbo motorom ili u BEV konfiguraciji.

Tako Alfa Romeo 33 Stradale dolazi s 3,0-litrenim V6 twin-turbo motorom s više od 620 KS i osmerostupanjskim DCT mjenjačem, pogonom na stražnje kotače i elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem ili u BEV konfiguraciji koja pruža više od 750 KS, s procijenjenim dometom od 450 km (WLTP). Inače BEV verzija koristi bateriju od 102 kWh (korisni kapacitet 90 kWh) 800-voltne tehnologije.

Motor s unutarnjim izgaranjem je evolucija V6 koji je već ugrađen u automobile najviših performansi talijanske marke i uzdužno je postavljen u sredini te omogućuje automobilu da postigne najveću brzinu od 333 km/h (više od 310 km/h), ubrzavajući od 0 do 100 km/h za manje od tri sekunde (kao i BEV verzija). Verzija s ICE motorom teži oko 1500 kg, a potpuno električna BEV verzija 2100 kg.

Da ne spominjemo činjenicu da vozač može odabrati način vožnje pomoću prekidača na središnjem tunelu: Cesta i Staza. Prvi je način rada Strada (‘Cestovni’), koji se aktivira kada se automobil pokrene, a koji osigurava udobnost i užitak u vožnji: glatka isporuka snage, uobičajena osjetljivost papučice, mekani ovjes, tekući prijenos i aktivni ispušni ventili otvoreni samo iznad 5000 okr./min. U načinu rada ‘Pista’ (‘Staza’), kupac bira vožnju punu adrenalina: snaga je na vrhuncu, papučice su još osjetljivije, a ovjes je kruti; što se tiče specifikacija, dolazi s V6 twin-turbo motorom, brzim mijenjanjem brzina i aktivnim ispušnim ventilima koji su uvijek otvoreni. Nadalje, u ovom načinu vožnje vozač može odlučiti deaktivirati sve kontrole proklizavanja (ESC OFF).

Cijeli članak možete pročitati na poveznici: https://www.tportal.hr/autozona/clanak/alfa-romeo-predstavio-33-stradale-povratak-legendrne-ikone-iz-1960-ih-u-novom-ruhu-foto-20230901

Prethodni članakIz arhive: Yamaha Ténére 700
Sljedeći članakDucati Streetfighter V2